بازنگری Airbnb در مقررات رزرو مکان‌های اقامتی به‌دلیل شیوع کرونا

یک‌شنبه ۲۵ اسفند ۱۳۹۸ - ۱۵:۰۰
مطالعه 3 دقیقه
شیوع جهانی ویروس کرونا، بزرگ‌ترین پلتفرم اجاره‌ی مکان‌های اقامتی را بر آن داشته است که برای لغو رزرو مکان‌های اقامتی شرایط ویژه‌ای را در نظر بگیرد.
تبلیغات

شیوع جهانی ویروس کرونا و محدودیت های مسافرتی وضع شده در پی آن، بسیاری از برنامه‌ریزی‌های گردشگری را تحت تاثیر قرار داده است و موجی از لغو سفرها را به دنبال داشته است. از این‌رو، ایر بی‌ان‌بی (Airbnb) اعلام کرده که به دلیل همه‌گیری این بیماری و شرایط کنونی جهان، مقررات خود را برای رفاه حال مسافران به‌روزرسانی می‌کند؛ بدین ترتیب مسافران می‌توانند رزروهای انجام‌شده در برخی مناطق خاص را بدون پرداخت جریمه لغو کنند و هرگونه هزینه‌ی پرداختی را به‌طور تمام و کمال دریافت کنند.

در شرایط عادی مهمانان ایر بی‌ان‌بی مجبور به رعایت مقرراتی هستند که میزبانان برای لغو رزرو درنظر گرفته‌اند. این مقررات در مواردی شامل عدم بازگشت وجه پرداختی و در برخی موارد شامل کسر مبلغی به عنوان جریمه و استرداد بقیه‌ی مبلغ می‌شود. اکنون طبق این سیاست جدید، مهمانانی که از طریق ایر بی‌ان‌بی در کشورهای چین، کره جنوبی، ایتالیا و ایالات‌متحده فضای اقامتی رزرو کرده‌اند مجاز به لغو آن بدون پرداخت هیچ‌گونه هزینه اضافی هستند.

برای رزروهای انجام‌شده در ایالات‌متحده، مقررات جدید تمامی رزروهای صورت گرفته در تاریخ ۱۳ مارس (۲۳ اسفند) و قبل از آن را شامل می‌شود؛ البته تاریخ ورود به مکان اقامتی باید ۱ آوریل (۱۳ فروردین) یا قبل از آن باشد. بازه‌ی زمانی ذکرشده به نظر کاملا منطقی می‌رسد زیرا رزروهای انجام‌شده توسط تمامی افرادی که از وضعیت اضطراری فعلی در ایالات‌متحده آگاهی نداشتند را پوشش می‌دهد. همچنین انتهای این بازه‌ی زمانی با زمان‌بندی اعلام‌شده برای اقدامات احتیاطی درنظر گرفته شده در زمینه‌ی محدودسازی مسافرت و اجتناب از تجمعات مطابقت دارد.

ایر بی‌ان‌بی در ادامه‌ی اطلاعیه‌ی خود اظهار کرده است که به رصد کردن اوضاع ادامه خواهد داد؛ بدین ترتیب ممکن است در آینده تغییرات دیگری در جزئیات سیاست‌های این شرکت ایجاد شود.

مقررات جدید ایر بی‌ان‌بی به‌علاوه‌ی کشورهای ذکرشده، هر فرد ساکن ایالات‌متحده که در منطقه‌ی شینگن اروپا محل اقامتی رزرو کرده باشد را هم شامل می‌شود.

افزون‌براین موارد، از بین میزبانان و مهمان‌های ایر بی‌ان‌بی در سرتاسر جهان، هر فردی که حائز یکی از شرایط زیر باشد مشمول مقررات جدید ایر بی‌ان‌بی خواهد بود:

  • افرادی که مجبور به پیروی از محدودیت‌های اعمال‌شده توسط دولت یا سازمان‌های سلامتی و بهداشتی باشند؛
  • افرادی که قصد انجام وظایف پزشکی یا کنترلی در ارتباط با شیوع بیماری کووید ۱۹ داشته باشند؛
  • افرادی که به دلیل لغو پرواز یا حمل‌ونقل زمینی از طرف سازمان هواپیمایی یا ارائه‌دهنده‌ی خدمات مسافرتی زمینی به خاطر شیوع بیماری کووید ۱۹ تحت تأثیر قرار گرفته باشند؛
  • افرادی که به تشخیص مراجع پزشکی به بیماری کووید ۱۹ مبتلا باشند یا مشکوک به ابتلا به آن باشند.
  • سیاست جدید ایر بی‌ان‌بی از نظر پوشش بسیار جامع و ستودنی به نظر می‌رسد و تمامی افرادی که برنامه‌هایشان به‌طور مستقیم به خاطر همه‌گیری ویروس کرونا تحت تأثیر قرار گرفته‌ را شامل می‌شود.

    تبلیغات
    داغ‌ترین مطالب روز

    نظرات

    تبلیغات