باتری حالت جامد سامسونگ، ۸۰۰ کیلومتر ظرفیت پیمایش دارد

شنبه ۲۴ اسفند ۱۳۹۸ - ۱۱:۲۰
مطالعه 2 دقیقه
سامسونگ از تولید نمونه‌ی اولیه باتری حالت جامد خبر داد که از ظرفیت پیمایش بیش از ۸۰۰ کیلومتری در خودروهای برقی برخوردار است.
تبلیغات

یکی از نگرانی‌ها و مشکلات بزرگ در خودروهای برقی، ظرفیت پیمایش محدود و باتری‌ها هستند. بزرگ‌ترین شرکت‌های خودروسازی و غول‌های فناوری به‌‌دنبال توسعه باتری‌های جدید هستند تا با رفع محدودیت ظرفیت پیمایش، سهم مدل‌های الکتریکی در بازار جهانی بیشتر شود. سامسونگ یکی از شرکت‌های فعال در این رقابت است که به‌نظر می‌رسد در فناوری آینده‌ی باتری خودروهای برقی حضور پررنگی داشته باشد. 

سامسونگ از جمله شرکت‌هایی است که تولید باتری حالت جامد را هدف گرفته است. باتری‌های حالت جامد در مقایسه با نمونه‌های لیتیوم‌یونی، سرعت شارژ و چگالی انرژی بیشتری دارند و معمولا ایمن‌تر هم هستند.

توسعه‌ی باتری حالت جامد با تمام ویژگی‌های مثبتش باید در راستای هزینه‌های تولید کمتر هم باشد؛ به‌همین خاطر، بسیاری از کارشناس‌ها پیش‌بینی می‌کنند که اولین خودروهای مجهز به باتری حالت جامد، حدود پنج سال دیگر به بازار خواهند رسید. اما سامسونگ معتقد است که راه‌حل مشکلات را پیدا کرده و باتری حالت جامد این شرکت، برای نسل جدید خودروهای برقی مناسب است. 

باتری حالت جامد سامسونگ برپایه آند تشکیل شده از کامپوزیت نقره و کربن، به‌جای لیتیوم، تولید خواهد شد. محقق‌های این شرکت کره‌ای در باتری جدید، چگالی انرژی را افزایش می‌دهند و درعین حال، در مقایسه با نمونه‌های لیتیوم‌یون، اندازه باتری تا ۵۰ درصد کاهش پیدا می‌کند.

باتری حالت جامد سامسونگ تا ۱۰۰۰ بار شارژ دوام و بیش از ۸۰۰ کیلومتر (حدود ۸۰۵ کیلومتر) ظرفیت پیمایش دارد. درواقع با این باتری، عمر و کارکرد مفید خودروی برقی به ۸۰۰ هزار کیلومتر می‌رسد. چنین مشخصاتی برای باتری سامسونگ درخورتوجه است، اما هنوز اطلاعاتی در مورد وزن و شکل بسته‌ی قابل نصب در خودروها دردسترس نیست. ظرفیت پیمایش تسلا مدل S به‌عنوان یکی از بهترین خودروهای برقی بازار جهانی، حدود ۶۲۸ کیلومتر است.

سامسونگ طی بیانیه‌ی رسمی اعلام کرده است که باتری حالت جامد این شرکت هنوز در مرحله‌ی اولیه‌ و پروتوتایپ قرار دارد و برای تولید انبوه آماده نیست. شاید از فناوری این باتری جدید علاوه بر خودروها در گوشی‌های موبایل سامسونگ هم استفاده شود. 

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات