پلتفرم ارتباطی مایکروسافت تیمز؛ انتخاب اول شرکت‌های بزرگ آمریکا

پنج‌شنبه ۲۲ اسفند ۱۳۹۸ - ۱۲:۰۰
مطالعه 3 دقیقه
آمارها نشان می‌دهد که پیام‌رسان مایکروسافت تیمز توانسته به محبوب‌ترین پلتفرم در میان شرکت‌های بزرگ آمریکایی تبدیل شود.
تبلیغات

طبق گزارش‌های منتشر شده، پلتفرم پیام‌رسان مایکروسافت تیمز (Microsoft Teams) توانسته به محبوب‌ترین اپلیکیشن پیام‌رسان مناسب مشاغل در سال ۲۰۱۹ تبدیل شود. این اتفاق در حالی رخ داد که پیام‌رسان تیمز با رسیدن به ۱۳ میلیون کاربر روزانه در ماه ژوئیه ۲۰۱۹ رقیب سرسخت خود، پلتفرم اسلک (Slack) را پشت سر گذاشت.

حال، آمارها نشان می‌دهد که میزان کاربر روزانه پلتفرم تیمز در ماه ژانویه ۲۰۲۰ به ۲۰ میلیون کاربر در روز رسیده است. در این آمارها به این موضوع نیز اشاره شده است که ۹۱ درصد از ۱۰۰ شرکت بزرگ ایالات متحده از پلتفرم تیمز استفاده می‌کنند.

از مزایای پلتفرم تیمز می‌توان به انعطاف‌پذیری، ارسال تقریبا بدون وقفه پیام‌ها، امکان تشکیل گروه در ظرفیت‌های مختلف، اشتراک‌گذاری فایل‌ها میان اعضای گروه، امکان برگزاری ویدئو کنفرانس، امکان استفاده از اپلیکیشن‌های ساخت شرکت‌های شخص‌ثالث و ده‌ها موارد دیگر اشاره کرد. به‌لطف پیام‌رسان تیمز، کارمندان یک مجموعه می‌توانند فعالیت دورکاری از خانه به‌صورت منظم و منسجم‌تری داشته باشند.

جارد اسپاتارو، یکی از مسئولان بلندپایه بخش مایکروسافت ۳۶۵، در مورد پلتفرم تیمز گفته است:

کاربران همیشه به‌دنبال پلتفرمی هستند که ویژگی‌های بسیاری را به‌صورت یک‌پارچه به آن‌ها ارائه دهد.

گویا مایکروسافت نیز با درنظرگرفتن این سیاست، پیام‌رسان تیمز را توسعه داده است. برخورداری تیمز از ویژگی مالتی‌تسکینگ به کاربران اجازه می‌دهد چند وظیفه را هم‌زمان انجام دهند. درواقع کاربر می‌تواند از قسمت ویرایش، اسناد مدنظر خود را ویرایش کرده و هم‌زمان در جلسه کنفرانس ویدیویی نیز مشارکت داشته باشد.

پلتفرم پیام رسان مایکروسافت تیمز

تمامی این خدمات و ده‌ها وظیفه دیگر تنها در پنل پلتفرم صورت می‌گیرد و کاربر نیازی به باز و بسته کردن صفحات برنامه‌های مختلف ندارد. در حال حاضر از شرکت‌هایی که مایکروسافت تیمز را انتخاب کرده‌اند، می‌توان به شرکت IKEA اشاره کرد که حدود ۷۰،۰۰۰ نفر از کارمندانش از تیمز استفاده می‌کنند.

با گسترش بیماری کرونا، بسیاری از شرکت‌های ایالات متحده از کارمندان خود خواسته‌اند که به‌صورت دورکاری از خانه به فعالیتشان ادامه دهند. مایکروسافت دراین‌زمینه گفته است که این اقدام شرکت‌ها به افزایش کاربران پلتفرم تیمز کمک کرده است.

در حال حاضر آمار روزانه استفاده از قابلیت‌هایی مانند تماس و برگزاری کنفرانس ویدیویی با رشد ۵۰۰ درصدی روبه‌رو بوده است و آمار کاربرانی که از طریق گجت‌های قابل حمل از تیمز استفاده می‌کردند نیز ۲۰۰ درصد رشد داشته است.

پلتفرم پیام رسان مایکروسافت تیمز
تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات