با قابلیت‌های هواوی Y9s و Y9 آشنا شوید

پنج‌شنبه ۱۷ بهمن ۱۳۹۸ - ۲۲:۰۰
مطالعه 5 دقیقه
Y9s جدیدترین گوشی میان‌رده‌ی ساخت هواوی است که به‌تازگی وارد بازار ایران شده و به‌لطف قابلیت‌های متنوع و قیمت مقرون‌به‌صرفه، ظرفیت زیادی برای فروشی خوب دارد.
تبلیغات

هواوی یکی از شرکت‌های بزرگ فعال در حوزه‌ی ساخت گوشی‌ هوشمند است و دراین‌زمینه، سابقه‌ای چندین‌ساله دارد. این شرکت چینی همه‌ساله گوشی‌های جدیدی برای بازار پرچم‌دارها و میان‌رده‌ها و حتی گوشی‌های اقتصادی معرفی و عرضه می‌کند. عرضه‌ی محصولات متنوع باعث می‌شود دست خریداران برای تهیه‌ی گوشی متناسب با بودجه‌شان باز باشد. چینی‌ها همواره حرف‌های زیادی در بازار میان‌رده‌ها برای گفتن داشته‌اند و سعی می‌کنند حتی با وجود تحریم‌های اخیر آمریکا، با قدرت به تولید گوشی‌های جدید ادامه دهند. 

هواوی وای ۹ اس (Huawei Y9s) میان‌رده‌ی جدیدی است که مدتی از معرفی رسمی آن می‌گذرد و اخیرا وارد بازار ایران شده است. این گوشی هوشمند در‌مقایسه‌ با قیمتش، قابلیت‌های متنوع زیادی ارائه می‌دهد و با بهره‌گیری از ظاهری مدرن، موبایلی جذاب به‌شمار می‌آید. هواوی Y9s از نمایشگری ۶/۵۹ اینچ با پنل LCD و وضوح ۲۳۴۰ در ۱۰۸۰ پیکسل استفاده می‌کند که نمایشگر باکیفیتی به‌شمار می‌آید و بررسی کارشناسان حاکی از آن است که هم ازلحاظ زاویه‌ی دید و هم ازلحاظ روشنایی و نمایش رنگ‌ها، عملکرد بسیار رضایت‌بخشی از خود نشان می‌دهد. نمایشگر بزرگ ۶/۵۹ اینچی دستگاه نخستین نکته‌ی مهمی است که هنگام در‌دست‌گرفتن، توجه شما را جلب می‌کند. براساس اعلام رسمی، Y9s نسبت نمایشگر به بدنه‌ی ۸۴/۷ درصد را ارائه می‌دهد و طراحی تمام‌صفحه دارد که برای موبایلی میان‌رده، اتفاقی بسیار جذاب است. 

Huawei Y9s / هواوی

شرکت‌های گوشی‌ساز برای تولید گوشی‌هایی با نمایشگر بزرگ‌تر تصمیم گرفتند سراغ راه‌حل‌هایی نظیر بریدگی (ناچ) بروند. در گوشی‌های مختلف شاهد بریدگی‌های مختلف زیادی بودیم که شماری از آن‌ها بزرگ بودند و شماری دیگر به‌حدی کوچک شدند که اصطلاحا از آن‌ها با نام بریدگی قطره‌ای‌‌شکل یاد می‌شد.

هواوی Y9s به‌صورت پیش‌فرض از اپلیکیشن‌ها و سرویس‌های گوگل بهره می‌برد

هواوی برای اینکه بتواند از حداکثر فضای بخش جلویی گوشی بیشترین استفاده را ببرد، تصمیم گرفته است به‌طورکلی بریدگی را هم حذف کند. این شرکت در گوشی وای ۹ اس، از دوربین سلفی بالاجهنده (پاپ‌آپ) استفاده کرده است. در نگاهی کلی، هواوی Y9s شباهت زیادی به آنر ۹ ایکس (Honor 9X) دارد و درضمن شباهت‌هایی بین آن با گوشی شیائومی می ۹ تی (Xiaomi Mi 9T) هم دیده می‌شود. 

در پی تحریم‌های آمریکا علیه هواوی، امکان بهره‌مندی از اپلیکیشن‌ها و سرویس‌های گوگل نظیر پلی‌استور از گوشی‌های هواوی سلب شد. نکته‌ی مهم درباره‌ی Y9s این است که گوشی مذکور به‌صورت پیش‌فرض با اپلیکیشن‌ها و سرویس‌های گوگل دردسترس قرار گرفته است؛ موضوعی که نشان می‌دهد احتمالا مراحل تولید این گوشی به دوران پیش از اعمال تحریم‌های آمریکا مربوط می‌شود. درهرصورت، بهره‌مندی از اپلیکیشن‌ها و سرویس‌های گوگل نکته‌ای مثبت برای Y9s در‌مقایسه‌با دیگر گوشی‌های جدید هواوی به‌شمار می‌آید. 

Huawei Y9s / هواوی

هواوی Y9s از پنل پشتی شیشه‌ای استفاده می‌کند که جذابیت خاصی دارد و حس مدرن بودن را به کاربر انتقال می‌دهد. استفاده از این نوع پنل در گوشی‌های میان‌رده به‌وفور به‌چشم نمی‌خورد. در مقام مقایسه، متوجه می‌شویم که گوشی آنر 9X با قیمتی مشابه Y9s از پنل پشتی پلاستیکی استفاده می‌کند. فریم کناری دستگاه از جنس آلومینیوم و بسیار مستحکم است. به‌طورکلی، هواوی Y9s ازنظر طراحی گوشی بسیار خوش‌دستی به‌شمار می‌آید و در‌دست‌گرفتن آن حس خوشایندی به کاربر منتقل می‌کند. ناگفته نماند حسگر اثرانگشت این گوشی در بخش کناری جای گرفته و بررسی کارشناسان نشان می‌دهد که بسیار سریع و دقیق است.

میان‌رده‌ی جدید هواوی دوربین سلفی بالاجهنده و نمایشگر تمام‌صفحه‌ی باکیفیت دارد

هواوی از نمایشگر ۶/۵۹ اینچ میان‌رده‌ی جدیدش با نام Ultra FullView LCD یاد می‌کند. این نمایشگر درکنار ارائه‌ی وضوح ۲۳۴۰ در ۱۰۸۰ پیکسل، از تراکم پیکسلی ۳۹۱ پیکسل در هر اینچ بهره می‌گیرد و نسبت تصویرش ۱۹/۵:۹ است. رنگ‌ها در این نمایشگر جلوه‌ای زیبا دارند و جزئیات مختلف با وضوح راضی‌کننده‌ای به‌نمایش درمی‌آیند. میان‌رده‌ی جدید هواوی به پردازنده‌ی هشت‌هسته‌ای کرین 710F مجهز شده است که بررسی‌ها نشان می‌دهد عملکرد پردازشی تقریبا قدرتمندی از خود برجای می‌گذارد.

تراشه‌ی مذکور را پردازنده‌ی گرافیکی مجزایی با نام Mali-G51 MP4 همراهی می‌کند تا بتواند اپلیکیشن‌ها و بازی‌های مختلف را نرم و روان اجرا کند. گوشی وای 9s از ۶ گیگابایت حافظه‌ی رم و ۱۲۸ گیگابایت حافظه‌ی ذخیره‌سازی ارتقادادنی ازطریق کارت میکرو SD بهره‌مند است و به‌صورت پیش‌فرض با اندروید ۹ پای و رابط کاربری EMUI 9.1 عرضه می‌شود. باتری میان‌رده‌ی جدید هواوی ۴،۰۰۰ میلی‌آمپرساعتی است و از شارژ ۱۰ وات پشتیبانی می‌کند. کارشناسانی که این گوشی را بررسی کرده‌اند از عملکرد بسیار مناسب باتری آن خبر داده‌اند. 

هواوی وای 9 اس / Huawei Y9s

یکی از نکات مهم هواوی Y9s به دوربین آن مربوط می‌شود. این گوشی در پنل پشتی میزبان دوربینی سه‌گانه است که در بین آن‌ها، حسگری ۴۸ مگاپیکسلی با لنز عریض و دیافراگم f/1.8 به‌عنوان دوربین اصلی دیده می‌شود. دوربین دوم حسگری ۸ مگاپیکسلی است که لنزی فوق‌عریض با دیافراگم f/2.4 دارد و دوربین سوم نیز حسگری ۲ مگاپیکسلی با f/2.4 است که به‌عنوان حسگر تشخیص عمق تصاویر به‌منظور ثبت جلوه‌ی بوکه کاربرد دارد. دوربین سلفی بالاجهنده‌ی دستگاه باعث شده است هواوی بتواند با حذف بریدگی، نمایشگری کاملا تمام‌صفحه در Y9s قرار دهد. دوربین سلفی دستگاه از حسگر ۱۶ مگاپیکسلی با f/2.2 استفاده می‌کند. استفاده از این نوع طراحی چندان در بین گوشی‌های میان‌رده دیده نمی‌شود و Y9s از این لحاظ دستگاهی خاص به‌شمار می‌آید. دوربین هواوی Y9s ازنظر نرم‌افزاری نیز وضعیت مناسبی دارد و قابلیت‌های متنوعی پیش روی کاربر قرار می‌دهد. حالت‌های متنوع عکاسی باعث می‌شوند کاربر بتواند در شرایط نوری و محیط‌های مختلف تصاویری باکیفیت ثبت کند. 

درکنار Y9s، هواوی مدل معمولی این گوشی را نیز ماه‌ها پیش با نام Y9 روانه‌ی بازار کرده است که قیمتی ارزان‌تر دارد و به‌طورکلی از ویژگی‌های جالبی بهره می‌گیرد. گوشی هواوی Y9 مدل ۲۰۱۹ به نمایشگر ۶/۵ اینچی با وضوح ۲۳۴۰ در ۱۰۸۰ پیکسل است. این گوشی هوشمند ۴ یا ۶ گیگابایت حافظه‌ی رم و ۶۴ یا ۱۲۸ گیگابایت حافظه‌ی ذخیره‌سازی دارد و در پنل پشتی به دو دوربین ۱۶ و ۲ مگاپیکسلی مجهز است. 

هواوی وای 9 2019 / Huawei Y9 2019
مقاله‌های مرتبط:

هواوی Y9 برخلاف مدل S در بخش بالایی نمایشگر از بریدگی خاصی استفاده می‌کند که هنگام نگاه‌کردن به نمایشگر، کاملا به‌چشم می‌آید. قرارگیری دو حسگر ۱۳ و ۲ مگاپیکسلی در بریدگی بالای نمایشگر به این معنی هستند که در گوشی هواوی Y9 خبری از دوربین سلفی بالاجهنده نیست و این موضوع باعث می‌شود طراحی بخش جلویی دستگاه در‌مقایسه‌با Y9s کمتر امروزی باشد.

درضمن، داشتن پنل پشتی پلاستیکی باعث می‌شود مدل معمولی در‌مقایسه‌با Y9s حس خوشایندی به کاربر منتقل نکند. وای ۹ به‌صورت پیش‌فرض با اندروید ۸/۱ اوریو روانه‌ی بازار شده است و برای پردازش کارهای مختلف از پردازنده‌ی ۱۲ نانومتری کرین ۷۱۰ استفاده می‌کند. این گوشی هوشمند باتری ۴،۰۰۰ میلی‌آمپرساعتی دارد و از شارژ ۱۰ وات پشتیبانی می‌کند.

گوشی‌های میان‌رده همواره جزو گوشی‌های پرفروش‌ بوده‌اند؛ زیرا بدون داشتن قیمتی در حد پرچم‌داران، قابلیت‌های جدید و جذابی به کاربر ارائه می‌کنند. با درنظرگرفتن قیمت گران گوشی‌های پرچم‌دار در بازار ایران، کاربران ایرانی اهمیت ویژه‌ای به موبایل‌های میان‌رده می‌دهند و این بازار در کشور ما تب‌و‌تاب زیادی دارد. هواوی با تولید Y9s و قراردادن قابلیت‌های متنوع در آن سعی کرده است در بازار میان‌رده‌ها حرف‌های زیادی برای گفتن داشته باشد. میان‌رده‌های سامسونگ امروزه در بازار ایران محبوبیت زیادی دارند؛ بااین‌حال، هواوی نیز نشان داده است محصولاتی باکیفیت در این بخش تولید می‌کند. Y9s یکی از این گوشی‌های باکیفیت به‌شمار می‌آید که سخت‌افزاری مناسب و نمایشگری باکیفیت دارد و طراحی مدرن آن حس خوبی به کاربر منتقل می‌کند.

دیدگاه شما کاربران زومیت درباره‌ی گوشی Y9S هواوی چیست؟

مقایسه 0 محصول

قیمت گوشی و مشخصات فنی و هر اطلاعات موردنیاز دیگر برای خرید ارزان و آگاهانه‌ی انواع گوشی هواوی را در بخش محصولات زومیت بیابید. در این بخش، مقایسه‌ی مشخصات فنی انواع گوشی‌های هواوی و برند آنر درکنار گالری تصاویر رسمی آن‌ها دردسترس خواهد بود. همچنین می‌توانید بهترین گوشی‌های هوآوی را با کلیک بر روی لینک مشاهده نمایید.

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات