بهترین گوشی‌های هواوی [بهمن ۱۴۰۲]

سه‌شنبه ۲۴ بهمن ۱۴۰۲ - ۱۷:۳۰
مطالعه 12 دقیقه
راهنمای خرید بهترین گوشی هواوی با قیمت مناسب و جدیدترین گوشی های Huawei
اگر قصد خرید گوشی هواوی دارید و می‌خواهید با ارزان‌ترین یا جدیدترین گوشی‌های این برند آشنا شوید، با راهنمای خرید گوشی هواوی همراه زومیت باشید.
تبلیغات

اوایل سال ۲۰۱۸ بود که اخباری مبنی‌بر قطع همکاری اپراتورهای تلفن آمریکا با هواوی برای فروش گوشی‌های هوشمند این شرکت چینی از جانب مدیرعامل هواوی منتشر شد. این مشکلات قدیمی بین آمریکا و چین که از پیش‌ترها روابط این دو کشور را پیچیده کرده بود، نهایتاً به تحریم هواوی از جانب آمریکا و آغاز دشواری‌های چینی‌ها برای ساخت و فروش محصولات جدید منجر شد. آخرین گوشیِ مجهز به خدمات گوگل هواوی در سال ۲۰۱۹ و با نام P30‌ پرو عرضه شده است.

حالا هواوی با وجود محدویت‌ها و مشکلات ناشی از اختلاف‌نظر جدی با دولت آمریکا، دست از تلاش برنداشته و کماکان به تولید گوشی‌های هوشمند با خدمات موبایلی اختصاصی خودش ادامه می‌دهد. اگرچه کسب‌وکار این شرکت مانند گذشته پررونق نیست، سعی کرده است با توسعه سیستم‌عامل اختصاصی موسوم به هارمونی، نبود سرویس‌های گوگل را تا حدودی پوشش دهد.

هواوی در سال‌های اخیر مدل‌های میان‌رده و پرچمدار متعددی را روانه‌ی بازار گوشی‌های هوشمند کرده؛ اما متأسفانه، به علت تحریم‌های سفت‌وسخت آمریکا هنوز در برخی زمینه‌ها مانند اتصال 5G و نبود سرویس‌های گوگل از قافله عقب مانده و مشخص نیست تا چه‌ زمانی محدودیت استفاده از 5G گریبان‌گیرش خواهد بود. با تمام این تفاسیر هواوی هنوز طرفداران مختص به خود را دارد که شیفته‌ی طراحی و کیفیت محصولات این شرکت پیشرو هستند.

گوشی‌های هواوی، فاقد سرویس‌های گوگل هستند و برای دسترسی به این سرویس‌ها باید به سراغ راهکارهایی همچون نصب اپ‌های AG2 یا Gbox بروید؛ بنابراین چنانچه استفاده‌ی روزمره‌تان ارتباط عمیقی با سرویس‌هایی همچون جیمیل، گوگل‌مپ، یوتیوب یا جی‌برد دارد، حتماً هنگام خرید گوشی هواوی به این نکته توجه داشته باشید.

در ادامه با راهنمای خرید بهترین گوشی هواوی با قیمت مناسب و معرفی جدیدترین گوشی‌های هوشمند Huawei‌ همراه زومیت باشید.

بهترین گوشی هواوی با قیمت مناسب

نوا Y70

گوشی Y70

اگر قصد خرید یکی از گوشی‌های ارزان‌قیمت هواوی را دارید و طول عمر باتری برایتان اهمیت ویژه‌ای دارد، نوا Y70 گزینه‌ی مناسبی به حساب می‌آید. این دستگاه در بازه قیمتی ۵ تا ۶ میلیون به‌فروش می‌رسد و متأسفانه هواوی درمورد پشتیبانی نرم‌افزاری آن حرفی به میان نیاورده است.

صفحه‌نمایش بزرگ ۶٫۷۵ اینچی TFT LCD با نرخ به‌روزرسانی استاندارد ۶۰ هرتز و وضوح HD، عرضه با رابط کاربری EMUI 12 برپایه اندروید ۱۰، دوربین اصلی ۴۸ مگاپیکسل، دوربین سلفی ۸ مگاپیکسل، تراشه کایرین ۷۱۰ و در نهایت باتری ۶۰۰۰ میلی‌آمپرساعتی از امکانات نوا Y70 هواوی محسوب می‌شوند.

همان‌طور که از مشخصات آن به‌نظر می‌رسد، این گوشی کاملاً اقتصادی است و نمی‌توان از آن توقع زیادی داشت. بااین‌حال، هواوی بیشتر روی باتری دستگاه تمرکز کرده و عمر سه‌روزه‌ی باتری را تبلیغ می‌کند. بررسی‌های زومیت نشان می‌دهد که این دستگاه در صورت استفاده روزانه ۴ یا ۶ ساعته، می‌تواند دو تا سه‌ روز دوام بیاورد.

قیمت گوشی نوا Y70 هواوی با فضای ذخیره‌سازی ۱۲۸ گیگابایت و رم ۴ گیگابایت در محدوده ۵ تا ۶ میلیون قرار دارد. پیش از خرید توصیه می‌شود بررسی ویدیویی نوا Y70 هواوی را در زومیت ببینید.

هواوی Y9a

پنل جلو و پشت Y9a

Y9a یکی از میان‌رده‌های هواوی محسوب می‌شود که طراحی متفاوت دوربین سلفی‌اش، آن را از دیگر گوشی‌های هم‌رده متمایز می‌کند. هواوی با این ایده که صفحه‌نمایش کاملاً یکدستی را در اختیار کاربران قرار دهد، بریدگی دوربین سلفی را به‌طورکلی حذف کرده و آن را به‌شیوه‌ای متفاوت و pop-up مانند درون لبه‌ی بالایی دستگاه قرار داده است.

صفحه‌نمایش نوا وای 9a در اندازه‌ی ۶/۶۳ اینچی از نوع IPS LCD عرضه شده و این در حالی است که در سال‌های اخیر تعداد زیادی از گوشی‌های میان‌رده از صفحه‌نمایش اولد بهره‌مند شده‌اند. از نظر عملکرد، با دستگاهی کاملاً میان‌رده طرف هستیم که از چیپست Helio G80 مدیاتک به‌همراه ۸ یا ۶ گیگابایت رم با ۱۲۸ گیگابایت فضای ذخیره‌سازی استفاده می‌کند و تا حد قابل‌ قبولی از پس انجام کارهای روزمره یا اجرای بازی‌‌ها و برنامه‌های مختلف برمی‌آید.

از دیگر مشخصات مهم نوا Y9a می‌توان به دوربین اصلی ۶۴ مگاپیکسلی با قابلیت فیلمبرداری 4K و باتری ۴٬۳۰۰ میلی‌آمپرساعتی به‌همراه شارژر ۲۲٫۵ وات اشاره کرد. درحال‌حاضر قیمت گوشی هواوی نوا Y9a با حافظه‌های مختلف کمتر از ۸ میلیون تومان است. اگر قصد خرید این گوشی را دارید، مطلب بررسی هواوی Y9a نیز می‌تواند راهنمای خوبی باشد.

نوا 11i

پنل جلو و پشت گوشی نوا 11i

نوا 11i یکی از میان‌رده‌های هواوی محسوب می‌شود که جنبه‌های درخشان بسیاری دارد؛ اما فاقد سرویس‌های گوگل است. این گوشی خوش‌قیمت هواوی از صفحه‌نمایش ۶٫۸ اینچی از نوع IPS LCD با وضوح Full HD و طراحی تقریباً بدون حاشیه استفاده می‌کند. صفحه‌نمایش نوا 11i روشنایی قابل‌ توجه و تجربه‌ی کاربری خوبی ارائه می‌دهد؛ اما شاید اگر هواوی نرخ نوسازی ۹۰ هرتز را به ۱۲۰ هرتز افزایش می‌داد، این تجربه بهتر می‌شد.

نوا 11i رابط کاربری EMUI 13 را اجرا می‌کند. پردازنده‌ی هشت هسته‌ای Snapdragon 680 4G پردازش این دستگاه را به‌عهده دارد که برای گوشی‌های میان‌رده‌ی ارزان‌قیمت به اندازه‌ی کافی قدرتمند است.

دو نسخه‌ حافظه‌ی ۱۲۸ و ۲۵۶ گیگابایتی برای انتخاب وجود دارد، درحالی‌که رم تنها در یک نسخه‌ی ۸ گیگابایتی عرضه شده است.

دیگر مشخصات گوشی در دوربین اصلی ۴۸ مگاپیکسلی، دوربین سلفی ۱۶ مگاپیکسلی و باتری ۵۰۰۰ میلی‌آمپرساعت خلاصه می‌شوند. قیمت گوشی هواوی نوا 11i در محدوده ۸ تا ۹ میلیون تومان قرار دارد و در رنگ‌بندی مشکی و سبز نعنایی به‌فروش می‌رسد.

بهترین گوشی هواوی در بازار ایران

پی 60 پرو

پنل جلو و پشت پی 60 پرو

اگر به خرید یکی از پرچمداران هواوی فکر می‌کنید، پی 60 پرو گزینه‌ی مناسبی است؛‌ البته اگر فقدان سرویس‌های گوگل و 5G را نادیده بگیریم. در غیر این‌ صورت، با همین هزینه می‌توانید گلکسی اس 22 اولترا را بخرید و هیچ محدودیتی در استفاده‌ از چنین قابلیت‌هایی نداشته باشید یا با چند میلیون هزینه‌ی بیشتر، به‌سراغ گلکسی اس 23 اولترا بروید.

پی 60 پرو از صفحه‌نمایش ۶٫۶۷ اینچی اولد با نرخ نوسازی ۱۲۰ هرتز بهره می‌برد و براساس بررسی زومیت، روشنایی آن در حالت خودکار به ۱۳۰۰ نیت می‌رسد. سخت‌افزار گوشی را تراشه‌ی Snapdragon 8+ 4G Gen 1 با هشت هسته‌ی مرکزی به‌همراه پردازنده گرافیکی Adreno 730 تشکیل می‌دهد.

دوربین اصلی ۵۰ مگاپیکسلی که عملکرد قابل توجهی دارد، دوربین سلفی ۱۳ مگاپیکسلی با رزولوشن 4K، باتری ۴۷۰۰ میلی‌آمپرساعتی با پشتیبانی از شارژ بی‌سیم ۵۰ واتی و شارژ معکوس بی‌سیم ۵ واتی از دیگر امکانات P60 پرو هواوی هستند. این گوشی را می‌توانید با حافظه‌های ۲۵۶ و ۵۱۲ گیگابایت و رم ۸ و ۱۲ گیگابایت خریداری کنید. امکان استفاده‌ از کارت حافظه‌ی جانبی تا ۲۵۶ گیگابایت نیز وجود دارد.

پی 60 پرو هواوی تا چندماه پیش با قیمت نجومی ۶۰ تا ۶۵ میلیون به‌فروش می‌رسید؛ ولی حالا نسخه‌ی ۵۱۲ گیگابایت با رم ۱۲ گیگابایت این گوشی را می‌توان با ۴۵ میلیون تومان خریداری کرد. توصیه می‌شود پیش از خرید به بررسی P60 پرو هواوی زومیت نگاهی بیندازید تا با دید بازتری تصمیم بگیرید.

جدیدترین گوشی هواوی

نوا 10 SE

گوشی nova 10 SE

نوا 10 SE یکی از جدیدترین گوشی‌های هواوی است که در سال ۲۰۲۲ عرضه شد. نمایشگر ۶/۶۷ اینچی OLED این دستگاه وضوح و کنتراست قابل‌توجهی را ارائه می‌دهد؛ بااین‌حال، نرخ به‌روزرسانی از ۹۰ هرتز بالاتر نمی‌رود.

در بخش دوربین، یک دوربین پشتی سه گانه با حسگر اصلی ۱۰۸ مگاپیکسلی به‌همراه حسگر اولتراواید ۸ مگاپیکسلی و حسگر ماکرو ۲ مگاپیکسلی دریافت خواهید کرد. دوربین سلفی نیز ۱۶ مگاپیکسلی است و هردو قابلیت فیلمبرداری ۱۰۸۰ پیکسل با سرعت ۳۰ فریم‌برثانیه را دارند.

هواوی در nova 10 SE از تراشه‌ی نسبتاً قدیمی Snapdragon 680G به‌عنوان قلب پردازشی دستگاه استفاده می‌کند که عملکرد متوسطی ارائه می‌دهد. همچنین می‌توانید بین دو حافظه‌ی رم ۶ یا ۸ گیگابایت و ۱۲۸ یا ۲۵۶ گیگابایت انتخاب کنید که برای نیازهای هر کاربر کافی است.

به‌طور کلی nova 10 SE در بخش صفحه‌نمایش عملکرد خوبی دارد و پردازنده نیز از پس وظایف محول‌شده به‌خوبی برمی‌آید؛ اما با توجه به این محدوده قیمتی، احتمالاً گزینه‌های بهتری با سخت‌افزار بهتر پیش رویتان خواهد بود. بنابراین، اگر قصد خرید این گوشی را دارید پیشنهاد می‌کنیم حتماً آن را با گزینه‌های جایگزین مقایسه کنید.

نوا 10 پرو

گوشی نوا 10 پرو

نوا 10 پرو یکی از گوشی‌های جدید هواوی در سال‌های اخیر است که با صفحه‌نمایش خمیده‌ و دوربین سلفی قدرتمند توانست توجه بسیاری از افراد را به‌خود جلب کند.

اگرچه این گوشی در نگاه اول ممکن است شبیه‌ پرچمداران به‌نظر برسد، نبود برخی از ویژگی‌ها مثل رده‌بندی ضدآب IP یا گوریلا گلس و پوشش‌های مقاوم دیگر، باعث شده‌اند در سطح پایین‌تری قرار بگیرد.

نمایشگر اولد ۶٫۷۸ اینچی نوا ۱۰ پرو بزرگ‌تر از حد متوسط است و اگر گوشی‌هایی را ترجیح می‌دهید که با یک دست بتوانید از آن‌ها استفاده کنید، احتمالاً مناسب شما نخواهد بود.

بااین‌حال، برای افرادی که صفحه‌نمایش بزرگ را می‌پسندند، نوا 10 پرو قطعاً گزینه‌ی خوبی است. نرخ به‌روزرسانی این پنل به ۱۲۰ هرتز می‌رسد و روشنایی آن برای استفاده از گوشی در زیر نور مستقیم خورشید کفایت می‌کند.

نوا 10 پرو از تراشه کوالکام Snapdragon 778G 4G پشتیبانی می‌کند که تراشه‌ای میان‌رده خوبی است. این گوشی برای اکثر کارهای روزمره به اندازه کافی سریع است اما نسبت‌ به محصولات هم‌رده دیگر قدرت کمتری را خواهید یافت؛‌ به‌خصوص درمورد عملکرد گرافیکی و بازی. این بدان معنا است که احتمالاً برای گیمرها مناسب نخواهد بود؛‌ اما اگر از گوشی برای رسانه‌های اجتماعی، پیام‌رسانی و عکس‌برداری استفاده می‌کنید، نوا ۱۰ پرو همه‌ را به‌خوبی انجام می‌دهد.

هواوی بیشتر روی دوربین‌های جلو تمرکز کرده تا دوربین‌های پشتی؛ بنابراین، در بخش سلفی دو دوربین ۶۰ مگاپیکسلی اولتراواید و ۸ مگاپیکسلی پرتره را شاهد هستیم. دوربین اصلی نیز ۵۰ مگاپیکسل است و هردو قادر هستند با کیفیت 4K فیلمبرداری کنند. از دیگر ویژگی‌های nova 10 Pro می‌توان به باتری ۴۵۰۰ میلی‌آمپرساعتی با شارژ سریع ۱۰۰ واتی اشاره کرد.

سری پی 60

گوشی پی ۶۰ آرت
گوشی P60 Art

از جدیدترین گوشی‌های هواوی می‌توان سری پی ۶۰ را نام برد که در آوریل ۲۰۲۳ راهی بازار شدند و سه مدل P60، P60 Pro و P60 Art را شامل می‌شوند. هرسه گوشی طراحی نسبتاً مشابهی دارند و پشتیبانی از استاندارد IP68 آن‌ها را به‌مدت ۳۰ دقیقه تا ۱/۵ متری عمق آب مقاوم می‌کند.

صفحه‌نمایش ۶٫۶۷ اینچی LTPO OLED با نرخ‌ به‌روزرسانی ۱۲۰ هرتز در هر سه مدل مشترک است و رزولوشن ۱۲۲۰ در ۲۷۰۰ پیکسل را ارائه می‌دهند.

سری پی ۶۰ با رابط‌ کاربری HarmonyOS 3.1 به‌فروش می‌رسند و مانند دیگر گوشی‌های هواوی فاقد سرویس‌های گوگل هستند. در بخش سخت‌افزار نیز از پردازنده‌ی مرکزی Snapdragon 8+ Gen 1 به‌همراه پردازنده‌ی گرافیکی Adreno 730 استفاده شده است.

پرچمداران جدید هواوی به دوربین سه‌گانه مجهز شده‌اند: دوربین واید و تله‌فوتو ۴۸ مگاپیکسلی و اولتراواید ۱۳ مگاپیکسلی که قادر خواهند بود تصاویری با کیفیت 4K ثبت کنند. به غیر از P60 Art که از باتری قدرتمند ۵۵۰۰ میلی‌آمپرساعتی بهره می‌برد، مدل‌های P60 و P60 Pro از باتری با ظرفیت ۴۸۱۵ میلی‌آمپرساعتی برخوردار شده‌اند.

پی ۵۰ پاکت

گوشی پی ۵۰ پاکت

هواوی با وجود تمام محدودیت‌هایی که می‌توانستند از پا درش بیاورند، با عرضه‌ی گوشی خوش‌دست و زیبای پی ۵۰ پاکت یک‌بار دیگر خودش را در تولید گوشی‌های تاشو به چالش کشید. این دستگاه تا حد زیادی به زد فلیپ ۴ سامسونگ شباهت دارد.

صفحه‌نمایش اولد ۶/۹ اینچی با پشتیبانی از یک میلیارد رنگ، نرخ به‌روزرسانی ۱۲۰ هرتز و رزولوشن ۱۱۴۸ در ۲۷۹۰ پیکسل، نمایشگر بیرونی یا ثانویه‌ی ۱/۰۴ اینچی با وضوح ۳۴۰ در ۳۴۰ پیکسل از مشخصات مهم پی ۵۰ پاکت محسوب می‌شوند.

در بخش دوربین، دو دوربین واید ۴۰ و ۳۲ مگاپیکسلی واید و دوربین اولتراواید ۱۳ مگاپیکسلی مشاهده می‌شود. دوربین اصلی قادر است جزئیات تصاویر را به‌خوبی ثبت کند. دوربین سلفی نیز ۱۰/۲ مگاپیکسل است و به‌لطف نوع طراحی گوشی، می‌توانید با استفاده از صفحه‌ی کاور عکس سلفی بگیرید.

در عملکرد روزمره گوشی تاشوی هواوی با پردازنده‌ی اسنپدراگون ۸۸۸ بدون تاخیر عمل می‌کند. عملکرد کلی خوب است و برنامه‌ها با سرعت مطلوبی بارگذاری می‌شوند.

واحد پردازشی دستگاه به‌همراه پردازنده گرافیکی Adreno 660 به‌خوبی از پس بازی‌هایی همچون پابجی یا Asphalt 9 برمی‌آید؛ بااین‌حال، ممکن است درحین بازی گوشی به‌طرز محسوسی داغ شود.

باتری P50 Pocket ظرفیتی ۴۰۰۰ میلی‌آمپرساعتی دارد که با نرخ به‌روزرسانی ۱۲۰ هرتز طول عمر آن به ۸ ساعت می‌رسد که کمتر از حد متوسط است.

هواوی Mate X3

گوشی میت ایکس 3

هواوی چند سال پیش با گوشی میت ایکس برای اولین‌بار به دنیای گوشی‌های تاشو راه پیدا کرد و اکنون در سال ۲۰۲۳ دوباره در این راه قدم برداشته است. میت ایکس ۳ یکی از جدیدترین گوشی‌های تاشو هواوی محسوب می‌شود که با امکانات خوب توانست خود را به رقیبی برای بهترین گوشی‌های تاشو بازار تبدیل کند.

هواوی در Mate X3 از صفحه‌نمایش ۷٫۷۸ اینچی از نوع OLED با نرخ به‌روزرسانی ۱۲۰ هرتز استفاده کرده و صفحه‌نمایش خارجی نیز اندازه‌ای ۶٫۴ اینچی دارد و به‌غیر از رزولوشن ۱۰۸۰ در ۲۵۴۰ پیکسل، همان مشخصات نمایشگر اصلی را در خود جای داده است. هردو نمایشگر به‌اندازه کافی روشن و باکیفیت هستند و تجربه‌ی لذت‌بخشی را ارائه‌ می‌دهند.

از سوی‌ دیگر، نوع طراحی هواوی موجب شده است هنگام باز کردن گوشی با چین‌های ناخوشایند نمایشگر گوشی مواجه نشوید.

جدیدترین تاشوی چینی‌ها از همان پردازنده‌ی گلکسی زد فولد 4 و Z Flip 4 بهره‌مند است؛‌ بااین‌حال، به‌دلیل تحریم‌های آمریکا علیه هواوی، از اتصال 5G پشتیبانی نمی‌کند. هواوی میت ایکس 3 با دوربین اصلی ۵۰ مگاپیکسلی، دوربین اولتراواید ۱۳ مگاپیکسلی، پریسکوپ ۱۲ مگاپیکسلی با قابلیت زوم اپتیکال ۵ برابر و در نهایت دو دوربین سلفی ۸ مگاپیکسلی که روی هردو نمایشگر قرار گرفته‌اند، عرضه شده است.

هواوی توانسته است یک باتری ۴۸۰۰ میلی‌آمپرساعتی را در بدنه‌ی نسبتاً نازک میت ایکس ۳ جای دهد که هنگام استفاده‌ی معمولی می‌تواند تا یک روز همراه شما باشد؛ اما اگر معمولاً از گوشی زیاد کار می‌کشید، انتظار دوام طولانی‌مدت نداشته باشید و شاید لازم شود وسط روز مجدداً آن را شارژ کنید. این گوشی در آوریل ۲۰۲۳ (فروردین ۱۴۰۲) عرضه شده اما هنوز به فروشگاه‌های ایران راه پیدا نکرده است.

سوالات متداول زومیت

  • بهترین گوشی هواوی تا ۵ میلیون تومان کدام مدل است؟

    بهترین گوشی هواوی تا حدود 5 میلیون تومان نوا Y70 است که برای انجام امور روزمره پاسخگوی نیاز کاربران خواهد بود.

  • بهترین گوشی هواوی تا ۱۰ میلیون تومان کدام مدل است؟

    نوا 11i بهترین گوشی هواوی تا حدود ۱۰ میلیون تومان است. طراحی زیبا و خیره‌کننده، دوربین، باتری و نمایشگر قابل‌ قبول از دلایل این برتری محسوب می‌شوند.

  • بهترین گوشی هواوی در بازار ایران کدام مدل است؟

    بهترین گوشی هواوی موجود در بازار ایران مدل پی 60 پرو است. از ویژگی‌های این پرچم‌دار تمام‌عیار می‌توان به دوربین‌ها و نمایشگر بی‌نظیر آن اشار کرد. برای خرید این گوشی باید حدود ۴۵ میلیون تومان هزینه کنید.

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات