آذری جهرمی: قطع اینترنت مقطعی بود و سیاست لیست سفید دنبال نمی‌شود

دوشنبه ۱۴ بهمن ۱۳۹۸ - ۲۱:۱۵
مطالعه 2 دقیقه
وزیر ارتباطات اعلام کرد سیاست لیست سفید و قطع اینترنت در کشور دنبال نمی‌شود؛ برخی از نفوذ اینترنت در کشور متنفر هستند اما دولت این دیدگاه را ندارد.
تبلیغات

محمدجواد آذری جهرمی، وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات، امشب طی دیداری صمیمی با نخبگان، دانشگاهیان و فعالان حوزه‌ی فاوا خراسان جنوبی اعلام کرد، سیاست لیست سفید و قطع اینترنت در کشور دنبال نمی‌شود؛ هر چند برخی از نفوذ اینترنت در کشور متنفر هستند اما دولت این دیدگاه را ندارد. وی همچنین با اشاره به تشکیل مجلس مشترک با انجمن صنفی رایانه‌ای کشور گفت ماحصل این نشست طرح بیستون (سند برنامه‌ی راهبردی سازمان نظام صنفی) بوده است. وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات در مورد قطعی اینترنت در کشور گفت:

موضوع قطع اینترنت اثرات منفی بسیار سنگینی در حوزه‌ی ارتباطات و فناوری اطلاعات داشت و غیر از مسائل اقتصادی اثر منفی در امیدبخشی جامعه داشت.

وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات در ادامه به شرایط حساس آن موقع و تصمیم دستگاه‌ها اشاره کرد و گفت در موضوع بروز برخی مسائل باید کارهایی انجام شود و قانون نیز برای ما محترم است. آذری جهرمی با تأکید بر اینکه گوگل یک زیست‌بوم نیست بلکه اکوسیستم کسب‌وکار است، افزود:

برخی فکر می‌کنند اگر یک جست‌وجوگر داخلی در آن شرایط داشتیم این مشکلات به وجود نمی‌آمد اما این‌گونه نیست. گوگل امروز یک اکوسیستم کسب‌و‌کار فارغ از موضوعات موتور جستجوگر است. خیلی سخت است با مدلی مثل آن در کشور به‌صورت جزیره‌ای عمل کنیم. این دیدگاه با مفاهیم کسانی که در این حوزه کار کرده‌اند خیلی دور است. بنابراین برنامه‌ای تحت عنوان قطع اینترنت نه دنبال می‌شود و نه پیش می‌رود. قطع اینترنت مقطعی بود.امروز اگر ۳۰۰ مشترک اینترنت در استان به ۷۰۰ هزار نفر رسیده، نتیجه‌ی سرمایه‌گذاری همین دولت و وزارت ارتباطات بوده است. اگر بنا بود اینترنت را قطع کنیم چرا آن را توسعه داده و می‌دهیم؟

وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات گفت، وظیفه داریم ضررهای ناشی از آن را به حداقل برسانیم. با این وجود سیاست لیست سفید و قطع اینترنت در کشور دنبال نمی‌شود چراکه اینترنت امروز مانند اکسیژن برای کشور است.

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات