گوگل برای کارجویان حوزه فناوری دوره آموزش کدنویسی برگزار می‌کند

دوشنبه ۱۴ بهمن ۱۳۹۸ - ۱۶:۵۰
مطالعه 2 دقیقه
گوگل اعلام کرد تصمیم دارد دوره‌ای آموزشی برای کسانی که در حوزه‌ی فناوری دنبال شغل می‌گردند، برگزار کند.
تبلیغات

گوگل اعلام کرد تصمیم دارد برای کسانی که در حوزه‌ی فناوری دنبال شغل می‌گردند، دوره‌ی آموزشی زبان برنامه‌نویسی پایتون (Python) برگزار کند. یادگیری این زبان، یکی از توانایی‌های کلیدی برای کسانی که در این حوزه دنبال شغل می‌گردند به شمار می‌رود.

بنابه‌اعلام گوگل این دوره ذیل دوره‌ای به‌نام  IT Automation With Python Professional Certificate برگزار می‌شود و از طریق سرویس آموزش آنلاین Coursera در دسترس متقاضیان خواهد بود. این برنامه شامل شش دوره خواهد بود که از سطح مبتدی آغاز می‌شود و در  سطح متمرکز برای انجام برنامه‌نویسی اتوماسین به پایان خواهد رسید.

گوگل همچنین اعلام کرد از طریق Google.org، بازوی بشر دوستانه‌ی خود، تعداد دو هزار و ۵۰۰ بورسیه‌ی تحصیلی مرتبط با حوزه‌ی فناوری اطلاعات در اختیار افرادی قرار می‌دهد که امکان تحصیل سطح بالا در این حوزه ندارند. این بورسیه‌ها در مراکز غیرانتفاعی مثل Goodwill ادامه‌ی تحصیل خواهند داد. 

گوگل درحالی تصمیم به برگزاری چنین دوره‌ای گرفته که درمورد پیامدهای گسترش فناوری و خودکار شدن اتوماسیون و تأثیر چنین اتفاقی روی تعداد فرصت‌های شغلی، زیر ذره‌بین قرار گرفته است. 

دوره‌ی آموزشی Python، بخشی از برنامه‌ی «با گوگل رشد کن» است که گوگل از سه سال پیش آغاز کرده است. این شرکت یک میلیارد دلار برای آماده‌سازی نیروی کار مورد نیاز صنعت فناوری در این برنامه سرمایه‌گذاری کرده است.

ساندار پیچای مدیرعامل گوگل و ایوانکا ترامپ مشاور کاخ سفید در ماه اکتبر اعلام کردند این شرکت برنامه دارد در پنج سال آینده، ۲۵۰ هزار فرصت آماده‌سازی برای ورود به بازار کار حوزه‌ی فناوری آمریکا ایجاد کند. قرار است این فرصت‌ها، شامل آموزش توانایی‌های مرتبط با این حوزه باشند. 

پیچای همچنین اعلام کرده تصمیم دارد گوگل بخشی از برنامه‌ی «تعهد به آمریکا» باشد. دولت دونالد ترامپ این برنامه را با هدف «بازتوانی و آموزش کارکنان آمریکایی از دوره‌ی دبیرستان تا نزدیک به بازنشستگی» تهیه کرده است. 

پیچای در آن زمان اعلام کرد برنامه‌های آموزشی گوگل تا پایان سال ۲۰۲۰، یکصد کالج آمریکا را پوشش خواهند داد. 

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات