ایمن‌ترین خودروهای سال ۲۰۲۰ به انتخاب IIHS

پنج‌شنبه ۱ اسفند ۱۳۹۸ - ۱۲:۳۰
مطالعه 2 دقیقه
سازمان IIHS آمریکا ایمن‌ترین خودروهایی را که آزمایش کرده است را معرفی کرد. این خودروها به رتبه‌های ایمنی Top Safety Pick و +Top Safety Pick دست پیدا کرده‌اند.
تبلیغات

خودروسازان علاقه‌ی زیادی دارند که به آزمایش‌های سازمان IIHS استناد کنند اما این آژانس نیز همواره سعی می‌کند بالاترین رتبه‌های خود به این راحتی‌ها در اختیار هر خودرویی قرار ندهد و سخت گیری زیادی در آزمون‌ها می‌کند. 

برای سال ۲۰۲۰ نیز این مؤسسه در فاکتورهایی مانند تصادف زاویه‌دار ازجلو، عملکرد بهتر چراغ‌های خودرو و سیستم ترمز اضطراری خودکار که نقش مهمی در پیشگیری از تصادف دارد سخت گیرانه‌تر عمل کرده است. این موارد جدید را باید به موارد قبلی که IIHS در تست‌های ایمنی لحاظ می‌کرد اضافه کرد. 

سؤال اینجا است که چرا در سال ۲۰۲۰ معیارهای سنجش این مرکز سخت گیرانه‌تر شده‌اند؟ برای دریافت رتبه‌ی ایمنی Top Safety Pick و +Top Safety Pick خودروها قبلا باید امتیاز قابل قبول را دریافت می‌کردند اما حالا برای دریافت چنین رتبه‌هایی باید امتیاز خوب را دریافت کنند. 

برای مثال د نیسان روگ (ایکس تریل) توانسته رتبه‌ی قابل قبول را در تصادف محدود زاویه‌دار از جلو نمره‌ی قابل قبول دریافت کند و استاندارد Top Safety Pick به آن تعلق می‌گیرد. برای دریافت رتبه‌های بالاتر لازم است تا سیستم ترمز اضطراری خودکار خودرو حتما به شکلی مؤثر وارد عمل شده و از برخورد با عابران پیاده یا سایر خودروهای به خوبی پیشگیری کند. 

هر خودرویی که سیستم ترمز اضطراری خودکار آن نتواند عابران پیاده را تشخیص دهد از دریافت رتبه‌ی ایمنی TSP و +TSP باز خواهد ماند که RAM 1500 یکی از آن‌ها است. برای دریافت رتبه‌ی +TSP چراغ‌های خودرو نیز نباید نمره‌ای پایین‌تر از قابل قبول را دریافت کنند. بسیاری از خودروهای جدید دارای چراغ‌های مختلفی هستند و برای مثال چراغ‌های LED تنها در تیپ‌های بالاتر آن‌ها عرضه می‌شود. 

در ادامه لیست خودروهایی را که برای سال ۲۰۲۰ موفق به دریافت رتبه‌ی +Top Safety Pack شده‌اند را مشاهده می‌کنید:

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات