جایگزین هواوی برای سرویس‌های گوگل به‌زودی منتشر خواهد شد

چهارشنبه ۳۰ بهمن ۱۳۹۸ - ۱۲:۳۰
مطالعه 3 دقیقه
هواوی به‌علت تحریم های آمریکا، مجوز استفاده از سرویس‌های گوگل در محصولات خود را ندارد. حال طبق گزارش‌ها، به‌زودی شاهد انتشار سرویس‌های جایگزین از سوی این شرکت چینی خواهیم بود.
تبلیغات

هواوی هنوز از سوی ایالات‌متحده به دلیل آنچه جاسوسی الکترونیکی خوانده شده است تحت تحریم‌ قرار دارد. به همین دلیل این شرکت برای ادامه‌ی حضور در بازار جهانی به فکر جایگزین کردن سرویس‌های موبایلی گوگل افتاده است. طبق گزارش‌ها، این شرکت چینی از چندی پیش دست‌به‌کار شده و سخت در تلاش است که سرویس‌های جایگزین خود را ایجاد کند. اکنون گزارش شده است که هواوی در رویداد آتی خود در ۲۴ فوریه (پنجم اسفندماه) برای اولین‌بار از این سرویس‌ها رونمایی خواهد کرد.

چندین سایت خبری چینی از معرفی نسخه‌های جهانی دو گوشی V30 و V30 پرو در رویداد آتی هواوی خبر داده‌اند. این دو گوشی هواوی در آبان ماه سال جاری برای بازار چین عرضه شده بودند. در رسانه‌های چینی‌زبان آمده است که نسخه‌های جهانی این دو گوشی آنر، نخستین گوشی‌هایی خواهند بود که از همان ابتدا از سرویس‌های مخصوص هواوی استفاده خواهند کرد.

توسعه‌ی سرویس‌های موبایلی هواوی از مدتی قبل شروع شده بود. در آذرماه نسخه‌ی بتای این سرویس‌ها در چین عرضه شد. همچنین نسخه‌هایی از گوشی میت ۳۰ پرو در بازار معدودی کشورها از قبیل اسپانیا و اندونزی عرضه شده بود. در حال حاضر جدای از عرضه‌ی محدود میت ۳۰ پرو، در خارج از چین تعداد بسیار کمی از گوشی‌های هواوی به سرویس‌های جایگزین این شرکت مجهز هستند؛ ازاین‌رو عرضه‌ی گوشی‌های جدید آنر همراه‌با این سرویس‌ها گام روبه‌جلوی بزرگی برای هواوی محسوب می‌شود.

این سرویس‌ها شامل هواوی آی‌دی، فروشگاه اپلیکیشن هواوی با نام AppGallery، تم‌های هواوی، ابزاری برای ذخیره‌سازی ابری داده‌ها و تعدادی سرویس دیگر می‌شود. همچنین انتظار می‌رود به‌همراه این مجموعه سرویس‌ها شاهد جایگزین‌هایی برای برخی اپلیکیشن‌های گوگل برای مسیریابی، پرداخت، گیمینگ و پیام‌رسانی باشیم.

هواوی در حال حاضر بیش از هر زمان دیگری به جایگزین‌هایی برای خدمات گوگل محتاج است. دولت آمریکا پیش‌تر در آبان ماه معافیت‌های تحریمی هواوی برای تجارت با برخی شرکت‌های آمریکایی مشخص را سه ماه تمدید کرده بود. دولت آمریکا به‌تازگی با اتمام این مهلت سه‌ماهه، معافیت‌های تحریمی هواوی را برای ۴۵ روز دیگر تمدید کرده است. این برند چینی به‌تازگی با مجموعه اتهامات جدیدی از سوی دولت آمریکا مواجه شده است. در صورت تداوم روند افزایش تنش بین دولت آمریکا و هواوی، بعید نیست که این آخرین باری باشد که معافیت‌های تحریمی هواوی تمدید می‌شوند.

با تمام این اوصاف به‌نظر می‌رسد که بالاخره به جایگزینی کامل تمامی سرویس‌های گوگل از سوی هواوی نزدیک شده‌ایم. چندی قبل یکی از مدیران اجرایی هواوی اظهار کرده بود که حتی در صورت برداشته شدن تحریم‌های ایالات‌متحده، دیگر در محصولات این شرکت از سرویس‌های گوگل استفاده نخواهند شد.

باتوجه به افزایش تلاش سایر شرکت‌های چینی برای در اختیار گرفتن سهم بیشتری از بازار جهانی، به‌نظر می‌رسد انتشار سرویس‌های جایگزین هواوی برای حفظ جایگاه این شرکت در این بازار بسیار حیاتی باشد. 

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات