سرانجام گوشی‌هایی که قرار بود در MWC 2020 معرفی شوند به کجا ختم می‌شود؟

دوشنبه ۲۸ بهمن ۱۳۹۸ - ۱۹:۱۵
مطالعه 7 دقیقه
حال که نمایشگاه MWC 2020 پس از کش‌ و قوس‌های فراوان در نهایت به‌دلیل شیوع ویروس کرونا لغو شد، چه بر سر گوشی‌های هوشمندی می‌آید که قرار بود در جریان برگزاری این همایش معرفی شوند؟
تبلیغات

ویروس کرونا که نخستین بار در چین دیده شد، مشکلات زیادی را در صنعت فناوری ایجاد کرد. شماری از فروشگاه‌ها تعطیل شدند، عرضه‌ی برخی از محصولات با تأخیر مواجه شد و مشکلاتی دیگر در خطوط تولید برخی از شرکت‌ها پیش آمد. در ابتدا مسئولان مربوطه بر برگزاری کنگره‌ی جهانی موبایل بارسلونا ۲۰۲۰ (MWC 2020) اصرار داشتند اما در نهایت به‌دنبال انصراف شماری از شرکت‌های شناخته‌شده از حضور در MWC، برگزاری این کنفرانس مهم لغو شد. بسیاری از شرکت‌ها قصد داشتند کنفرانسی اختصاصی در بزرگ‌ترین همایش موبایل‌محور دنیا برگزار و طی آن از محصولات جدیدشان پرده‌برداری کنند. با لغو شدن MWC چه اتفاقی برای این گوشی‌ها می‌‌افتد؟

به‌دنبال لغو کنگره‌ی جهانی موبایل، بدون شک معرفی گوشی‌های موردانتظار به‌صورت هم‌زمان و در مکانی مشابه رخ نخواهد داد و شرکت‌ها باید تغییراتی در برنامه‌هایشان اعمال کنند. در ادامه فهرستی شامل گوشی‌های هوشمندی که قرار بوده در MWC معرفی شوند آورده شده است تا ببینیم که محصولات موردبحث در چه تاریخی معرفی خواهند شد.

اکسپریا ۱ / Xperia 1

اکسپریا ۱/۱ و اکسپریا ۵ پلاس سونی - ۲۴ فوریه‌ی ۲۰۲۰ (۵ اسفند ۱۳۹۸)

سونی قصد دارد طبق برنامه‌ریزی قبلی از گوشی‌های جدید پرچم‌دار و میان‌رده‌ی خود در تاریخ ۲۴ فوریه مصادف با ۵ اسفند پرده‌برداری کند. این شرکت به‌دنبال شیوع ویروس کرونا اعلام کرده بود که قصد شرکت در MWC را ندارد، اما گوشی‌هایش را با برگزاری کنفرانسی ویدئویی از طریق یوتیوب معرفی خواهد کرد. انتظار می‌رود که در گوشی‌های اکسپریا ۱/۱ و اکسپریا ۵ شاهد بهبودهایی درخورتوجه در دوربین باشیم؛ گفته می‌شود این گوشی‌های سونی به حسگر ۶۴ مگاپیکسلی مجهز خواهند شد و توانایی ضبط ویدئو با وضوح 8K را خواهند داشت. همچنین گفته می‌شود اکسپریا ۱/۱ قرار است به نمایشگر 4K HDR مجهز شود. به‌گزارش برخی رسانه‌ها، اکسپریا ۵ نمایشگری به بزرگی ۶/۶ اینچ خواهد داشت، بااین‌حال ظاهرا وضوح این نمایشگر کمتر از 4K خواهد بود.

براساس برخی ادعاها، اکسپریا ۱/۱ و اکسپریا ۵ نخستین گوشی‌های 5G سونی لقب خواهند گرفت. همچنین گفته می‌شود سونی قصد دارد افزون بر این‌ گوشی‌ها از گوشی میان‌رده‌ای با نام اکسپریا ۹ پرده‌برداری کند؛ این گوشی نیز به‌لطف داشتن پردازنده‌ی اسنپدراگون ۷۶۵ به نسل پنجم شبکه‌های ارتباطی مجهز خواهد بود. 

فایند ایکس ۲ اوپو - مارس ۲۰۲۰ (اسفند ۱۳۹۸ - فروردین ۱۳۹۹)

در ابتدا قرار بود اوپو گوشی فایند ایکس ۲ را در جریان برگزاری کنفرانس MWC 2020 معرفی کند؛ این گوشی اوپو ظاهرا نمایشگری ۱۲۰ هرتز دارد، از شارژ سریع ۶۵ واتی پشتیبانی می‌کند و پردازش کارهای مختلف در آن برعهده‌ی تراشه‌ی اسنپدراگون ۸۶۵ کوالکام است. همچنین برخی رسانه‌ها از حضور حفره‌ای کوچک در بالای نمایشگر اوپو فایند ایکس ۲ برای میزبانی از دوربین سلفی خبر می‌دهند. پیش‌تر گفته می‌شد فایند ایکس ۲ به دوربینی در زیر نمایشگر مجهز خواهد شد، اما به‌گفته‌ی سران اوپو، فناوری موردبحث هنوز آماده‌ی بهره‌برداری نیست. تاریخ رونمایی رسمی گوشی تا ماه مارس ۲۰۲۰ (بازه‌ی زمانی بین ماه‌های اسفند ۱۳۹۸ و فروردین ۱۳۹۹) به‌تعویق انداخته شده است. اطلاعات تکمیلی در آینده منتشر می‌شود.

ایکس ۵۰ پرو 5G ریل‌می - ۲۴ فوریه‌ی ۲۰۲۰ (۵ اسفند ۱۳۹۸)

ریل‌می ایکس ۵۰ پرو 5G در حقیقت نسخه‌ی پرچم‌دار اولین گوشی 5G اوپو به‌شمار می‌آید که از آن با نام ریل‌می ایکس ۵۰ 5G یاد می‌شود. ریل‌می به‌طور کلی به عرضه‌ی گوشی‌های هوشمند با قیمت مقرون‌به‌صرفه شهره است؛ بنابراین ایکس ۵۰ پرو 5G با مشخصاتی نظیر نمایشگر ۹۰ هرتز و شارژ سریع ۶۵ واتی بدون شک گوشی هوشمند بسیار مهمی در این رده از بازار خواهد بود. براساس اعلام رسمی، گوشی ایکس ۵۰ پرو 5G در تاریخ ۲۴ فوریه مصادف با ۵ اسفند در کنفرانسی آنلاین معرفی خواهد شد.

ال جی جی ۸ اس تینکیو / LG G8s Thinq

جی ۹ و وی ۶۰ ال‌جی - نامشخص

ال‌جی پیش‌تر اعلام کرده بود که قصد دارد گوشی هوشمند وی‌ ۶۰ تین‌کیو را به‌عنوان مدل بعدی وی ۵۰ با خود به همایش MWC بیاورد؛ گفته می‌شود که این گوشی ال‌جی به نسل پنجم شبکه‌های ارتباطی مجهز است و از لوازم جانبی خاصی با دو نمایشگر بهره می‌گیرد. برنامه‌ی جدید ال‌جی، فروش گوشی هوشمند رده‌بالای وی ۶۰ تین‌کیو در بازارهای آمریکای شمالی و اروپای غربی است. همچنین ظاهرا این شرکت قصد دارد گوشی جی ۹ را در بازارهایی که بیشتر برای قیمت گوشی‌ها اهمیت قائل هستند، عرضه کند. 

ال‌جی جی ۹ و ال‌جی وی ۶۰ تین‌کیو به‌زودی طی برگزاری کنفرانسی جداگانه معرفی خواهند شد. بااین‌حال در حال حاضر هیچ‌گونه اطلاعاتی در رابطه با تاریخ و زمان دقیق برگزاری این کنفرانس در دسترس نداریم.

می ۱۰ شیائومی - نامشخص

شیائومی چند روز پیش به‌صورت رسمی از گوشی‌های می ۱۰ و می ۱۰ پرو پرده‌برداری کرد؛ در ضمن گزارش‌ها نشان می‌دهند که ساکنان چین استقبال بسیار زیادی از این گوشی‌های هوشمند کرده‌اند. قرار بود شیائومی گوشی‌های می ۱۰ و می ۱۰ پرو را با خود به همایش MWC بیاورد و جزئیاتی را در رابطه با زمان عرضه‌ی جهانی آن‌ها منتشر کند. برخی از رسانه‌ها مدعی شده‌اند که کنفرانس مجزای شیائومی و همچنین تاریخ عرضه‌ی گوشی‌های جدید این شرکت در بازارهای خارج از چین، تا زمانی نامشخص به تعویق افتاده است. شیائومی به‌زودی برنامه‌های جدید خود را دراین‌زمینه اعلام خواهد کرد.

گوشی‌های جدید نوکیا - نامشخص

برنامه‌ی اولیه‌ی شرکت HMD این بود که با حضور در نمایشگاه MWC 2020 و برگزاری کنفرانسی در تاریخ ۲۳ فوریه (۴ اسفند) گوشی‌های جدید سری نوکیا را رونمایی کند؛ بااین‌حال به‌دلیل لغو MWC این برنامه به‌هم ریخت و ظاهرا این شرکت در پی برگزاری کنفرانس‌هایی به‌صورت آنلاین است. ظاهرا این گوشی‌های نوکیا به فناوری 5G مجهز خواهند بود. به‌غیر از این موضوع، نوکیا و HMD هیچ‌گونه جزئیات دیگری را در رابطه با گوشی‌های جدیدشان منتشر نکرده‌اند. براساس ادعاهای مطرح‌شده در برخی گزارش‌ها، HMD به‌دلیل استفاده از تراشه‌ی اسنپدراگون ۸۶۵ در نوکیا ۹/۲، عرضه‌ی این گوشی هوشمند را به‌ تعویق انداخته است. همچنین احتمالا در این گوشی شاهد دوربین‌هایی در زیر نمایشگر خواهیم بود. از طرفی به‌نظر می‌رسد که نوکیا ۵/۲ آماده‌ی رونمایی است.

vivo apex 2019

ایپکس ۲۰۲۰ ویوو - نامشخص

ویوو اعلام کرده بود که نسخه‌ی مفهومی گوشی هوشمند ایپکس ۲۰۲۰ را با خود به MWC می‌آورد، اما به‌دلیل لغو این کنفرانس، رونمایی اولیه‌ی نسخه‌ی مفهومی این گوشی ویوو تا تاریخی نامشخص به‌ تأخیر افتاده است. در حال حاضر جزئیات زیادی درمورد گوشی جدید ایپکس نمی‌دانیم، بااین‌حال مدل ۲۰۱۹ آن یکی از نخستین گوشی‌های هوشمندی بود که روی آن هیچ‌گونه سوراخی دیده نمی‌شد. افزون بر این موارد گفته می‌شود ویوو قصد دارد در تاریخ ۲۵ فوریه (۶ اسفند) از گوشی آیکو ۳ در هند پرده‌برداری کند.

اکسون ۱۰ اس پرو ZTE - نامشخص

ZTE اکسون ۱۰ اس پرو گوشی هوشمند جدیدی است که ظاهرا قیمت زیادی ندارد، اما از سخت‌افزاری قدرتمند نظیر پردازنده‌ی اسنپدراگون ۸۶۵ استفاده می‌کند. همچنین این گوشی هوشمند دارای حافظه‌ی ذخیره‌سازی پرسرعت از نوع UFS 3.0 است و از حافظه‌ی رم LPDDR5 بهره می‌گیرد. افزون بر این موارد، بهره‌مندی اکسون ۱۰ اس پرو از نسل پنجم شبکه‌های ارتباطی در کنار وای‌فای ۶ جزو دیگر شایعاتی است که رسانه‌ها به آن‌ها دامن زده‌اند. این گوشی هوشمند در حال حاضر در کشور چین در دسترس است، از طرفی ZTE قصد داشت در نمایشگاه MWC 2020 جزئیاتی را درمورد تاریخ عرضه‌ی آن در دیگر نقاط جهان با رسانه‌ها در میان بگذارد که البته به‌دلیل شیوع کرونا، این شرکت از حضور در MWC انصراف داد. در حال حاضر هیچ چیزی درمورد برنامه‌های آینده‌ی ZTE برای این گوشی نمی‌دانیم.

میت ایکس اس هواوی - نامشخص

هواوی سال گذشته گوشی تاشدنی میت ایکس را رونمایی کرد؛ از مدتی پیش شاهد انتشار برخی گزارش‌ها درمورد معرفی مدل اس این گوشی بودیم تا اینکه هواوی به‌صورت رسمی وجود آن را تأیید کرد. ظاهرا میت ایکس اس به‌عنوان نسخه‌ی ارتقاءیافته‌ی نخستین گوشی تاشدنی هواوی، با پردازنده‌ی مرکزی کرین ۹۹۰ روانه‌ی بازار خواهد شد. انتظار داشتیم که هواوی در MWC از این گوشی تاشدنی در کنار چندین تبلت، لپ‌تاپ و برخی لوازم جانبی جدید پرده‌برداری کند. چینی‌ها قصد دارند گوشی‌های خانواده‌ی هواوی پی ۴۰ را در ماه مارس رونمایی کنند. در حال حاضر نمی‌دانیم که هواوی چه برنامه‌هایی برای معرفی میت ایکس اس و دیگر محصولاتی که قرار بود در MWC رونمایی شوند، دارد.

TCL و آلکاتل - نامشخص

TCL اعلام کرده بود که طبق برنامه‌ریزی قبلی قصد دارد گوشی‌های هوشمند جدیدی را با برند خودش و همچنین چند گوشی دیگر را با برند آلکاتل معرفی کند. این شرکت هنوز تصمیمی در قبال برنامه‌های لغوشده‌اش نگرفته است. درواقع TCL قصد داشت بدون برگزاری کنفرانس، گوشی‌های جدیدش را در معرض نمایش قرار دهد؛ اما این اتفاق نیز به‌دلیل لغو کامل MWC امکان‌پذیر نخواهد بود.

شما کاربران زومیت چه دیدگاهی دراین‌زمینه دارید؟

قیمت به‌روز، مشخصات فنی و هر اطلاعاتی که برای خرید ارزان‌ و آگاهانه‌ی گوشی موبایل نیاز دارید را در بخش محصولات زومیت بیابید. در این بخش، علاوه‌بر مشخصات فنی دقیق و پاسخ به سوالات شما، امکان مقایسه‌ی دو یا چند محصول درکنار گالری تصاویر رسمی محصولات دردسترس شما خواهد بود.  شما می‌توانید برای اطلاع از آخرین قیمت گوشی سامسونگ، گوشی شیائومی، گوشی هواوی و آیفون‌‌های اپل از بخش محصولات زومیت استفاده کنید.

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات