ویلیامز باتری ۱۰۰۰ کیلووات ساعت مخصوص کامیون معدن تولید می کند

دوشنبه ۲۸ بهمن ۱۳۹۸ - ۲۳:۳۰
مطالعه 2 دقیقه
ویلیامز در حال توسعه‌ی باتری ۱۰۰۰ کیلووات ساعت برای بزرگ‌ترین کامیون معدن جهان مجهز به فناوری پیل سوختی هیدروژنی است.
تبلیغات

ویلیامز (WAE) برای توسعه‌ی بزرگ‌ترین کامیون معدن هیدروژنی دنیا با شرکت معدن‌کاوی Anglo American همکاری خود را آغاز کرده است. احتمالاً این پروژه یکی از غیرمعمول‌ترین و چالش‌برانگیزترین مشاغل گروه ویلیامز در زمینه‌ی فناوری و خدمات مهندسی است. WAE اولین سیستم باتری با ولتاژ بالا در جهان را برای خودروی الکتریکی پیل سوختی غول‌پیکر شرکت Anglo American توسعه خواهد داد. 

برای اطلاع از مقیاس این پروژه، باید بدانید که ویلیامز نیاز به ساخت سیستم باتری لیتیوم یون ماژولار مقیاس‌پذیر با قدرت بالا و با ظرفیت ذخیره‌ی انرژی بیش از ۱۰۰۰ کیلووات ساعت دارد.

Anglo American می‌خواهد فناوری پیل سوختی را در کامیون‌های دیزلی موجود به کار بگیرد. سیستم محرکه‌ی جدید از سیستم بازیابی انرژی ترمز استفاده می‌کند و باتری را قادر می‌سازد تا هنگام حرکت کامیون در سراشیبی، انرژی را بازیابی کند. برای این پروژه، ویلیامز از تجربه‌ی درسری مسابقات جهانی فرمول E استفاده خواهد کرد.

Williams F1 car / خودرو فرمول یک ویلیامز

کریگ ویلسون، مدیرعامل ویلیامز دراین‌زمینه گفت:

ما خوشحالیم در این پروژه‌ی ابتکاری و هیجان‌انگیز هستیم که قابلیت مقیاس‌پذیری فناوری باتری را در مواردی مانند خودرو و موتوراسپرت گرفته تا کاربردهای صنعتی سنگین نشان می‌دهد.

جولیان سولز، رئیس توسعه فناوری شرکت Anglo American نیز اضافه کرد:

ما مشتاقانه به‌دنبال همکاری با ویلیامز برای ارائه‌ی این فناوری مهم و برجسته یعنی اولین خودروی واقعی با این اندازه و ظرفیت حمل بار در جهان هستیم.

پروژه ویلیامز و Anglo American بخشی از برنامه‌ی این شرکت آمریکایی برای کاهش میزان انتشار گازهای گلخانه‌ای ناوگان خود به میزان ۳۰ درصد تا سال ۲۰۳۰ است. Anglo American امیدوار است با قرار دادن خودروهای الکتریکی (شامل کامیون‌های بزرگ حمل‌ونقل تا وسایل نقلیه مسافربری و اتوبوس‌های حمل‌ونقل کارمندان) در معادن، اهداف بلندپروازانه‌ی کربن‌زدایی را برآورده سازد.

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات