سونی در MWC 2020 حضور نخواهد داشت

چهارشنبه ۲۳ بهمن ۱۳۹۸ - ۰۹:۴۰
مطالعه 3 دقیقه
سونی جدیدترین شرکتی است که به‌دلیل نگرانی درمورد شیوع ویروس کرونا تصمیم گرفته است کارمندانش را به محل برگزاری نمایشگاه MWC 2020 در شهر بارسلونا نفرستد.
تبلیغات

سونی در اطلاعیه‌ای رسمی اعلام کرده است که قصد شرکت در نمایشگاه MWC 2020 (کنگره‌ی جهانی موبایل بارسلونا ۲۰۲۰) را ندارد. این تصمیم به‌دلیل شیوع ویروس کرونا گرفته شده است. این تصمیم درحالی اتخاذ می‌شود که نمایشگاه MWC امسال به‌شدت تحت تأثیر ویروس کرونای چینی بوده و افزون بر سونی شماری دیگر از شرکت‌های شناخته‌شده از حضور در همایش پیش‌رو انصراف داده‌اند.

سونی ساعاتی پیش با انتشار اطلاعیه‌ای رسمی اعلام کرد که کنفرانس مطبوعاتی‌اش را برگزار خواهد کرد. با این‌حال کنفرانس یادشده به‌جای برگزاری در محل MWC به‌صورت آنلاین از طریق کانال یوتیوب Xperia پخش خواهد شد. این شرکت در اطلاعیه‌ی خود می‌گوید:

سونی به‌شکلی نزدیک روی شرایط بی‌ثبات فعلی که به‌دلیل شیوع ویروس کرونا ایجاد شده، نظارت کرده است. شیوع ویروس کرونا باعث اعلام وضعیت اضطراری جهانی از سوی سازمان جهانی بهداشت (WHO) در تاریخ ۳۰ ژانویه‌ی ۲۰۲۰ (۱۰ بهمن ۱۳۹۸) شد. از آن‌جایی که ما اهمیت بسیار زیادی برای امنیت و سلامت مشتریان‌، شرکای تجاری، اصحاب رسانه و کارمندان‌مان قائل هستیم، تصمیمی سخت گرفتیم و قصد نداریم در نمایشگاه MWC 2020 حضور پیدا کنیم.

سونی تنها شرکتی نیست که از حضور در بزر‌گ‌ترین همایش تجاری مربوط به گوشی‌های هوشمند انصراف می‌دهد. آمازون یکی دیگر از شرکت‌هایی است که به‌تازگی از عدم حضور در MWC خبر داده است. این شرکت اعلام کرده بود که حضور در MWC خطر ابتلا به ویروس کرونا را برای کارمندانش بالا می‌برد. پیش از آمازون، شرکت‌های انویدیا، TCL، ویوو، اینتل، مدیاتک و ال‌جی نیز به‌صورت کامل یا جزئی از MWC انصراف دادند. شماری از این شرکت‌ها نظیر TCL کنفرانس خودشان را لغو کرده‌اند، اما همچنان می‌خواهند در MWC حضور داشته باشند.

اتحادیه‌ی GSM (موسوم به GSMA) که نهاد برگزارکننده‌ی نمایشگاه MWC به‌شمار می‌آید، به‌تازگی اطلاعیه‌ای جدید منتشر کرده و از حضور ۲٬۸۰۰ غرفه‌دار در این همایش خبر داده است. همچنین طبق اطلاعیه‌ی رسمی GSMA تدابیر ویژه‌ای برای تضمین سلامت مراجعه‌کنندگان به MWC اندیشیده شده است. یکی از اقدامات انجام‌شده این است که کسانی که از مناطق خاصی از چین به MWC سفر می‌کنند اجازه‌ی حضور در این همایش را ندارند.

بر اساس اعلام رسمی اتحادیه‌ی GSM، هیچ‌یک از افراد ساکن در استان هوبئی چین (منطقه‌ای که شیوع ویروس کرونا از آن‌ها آغاز شد) اجازه ندارند در محل برگزاری MWC حضور پیدا کنند. افزون بر این موارد، تمامی کسانی که از دیگر مناطق چین به اسپانیا سفر می‌کنند باید با ارائه‌ی مدرکی خاص ثابت کنند که ۱۴ روز پیش از برگزاری همایش MWC، از چین خارج شده و در این کشور حضور نداشته‌اند. بر اساس اطلاعیه‌ی موردبحث، در سالن بزرگ محل برگزاری MWC دستگاه‌هایی خاص برای نظارت روی دمای بدن افراد تعبیه خواهد شد. در ضمن تمامی مراجعه‌کنندگان باید گواهی دهند که با فردی که مبتلا به کرونا است، در ارتباط نبوده‌اند. 

نمایشگاه MWC 2020 در کمتر از دو هفته‌ی دیگر به‌صورت رسمی آغاز خواهد شد.

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات