گزارش گلدمن ساکس: مایکروسافت آژور در شرکت‌های بزرگ محبوبیت بیشتری نسبت به آمازون دارد

پنج‌شنبه ۱۹ دی ۱۳۹۸ - ۱۴:۲۰
مطالعه 3 دقیقه
مایکروسافت آژور و آمازون رقابتی جدی در حوزه‌ی خدمات ابری دارند و برخی گزارش‌ها از برتری ردموندی‌ها در سرویس‌دهی به شرکت‌های بزرگ حکایت می‌کنند.
تبلیغات

گلدمن ساکس ماه گذشته یک نظرسنجی از مدیران اجرایی در شرکت‌های بزرگ انجام داد تا محبوبیت سرویس‌های ابری را در میان آن‌ها بررسی کند. نتیجه‌ی نظرسنجی‌ها نشان می‌دهد که مایکروسافت آژور هنوز بیشترین سرویس‌دهی را در میان شرکت‌های بزرگ دارد. هرچند آمازون AWS به‌عنوان پیش‌گام بازار از لحاظ درآمد شناخته می‌شود.

جدیدترین نتایج نظرسنجی نشان می‌دهد که احتمالا سهم مایکروسافت از بازار باز هم افزایش خواهد یافت. ارزش سهام مایکروسافت نیز از زمان انتصاب ساتیا نادلا به سمت مدیریت عامل شرکت افزایش قابل‌توجهی را تجربه کرد. نادلا بخش زیادی از فعالیت ردموندی‌ها را روی خدمات ابری، خصوصا کسب‌وکارها معطوف کرد. تحلیل‌گران پیش‌بینی می‌کنند که افزایش تمرکز مایکروسافت روی خدمات ابری، ارزش سهام این شرکت را باز هم افزایش خواهد داد.

گلدمن ساکس گزارش جدید خود را بر مبنای نظرسنجی منتشر کرد که از بیش از ۱۰۰ مدیر برتر IT در شرکت‌های فهرست Global 2000 انجام شده بود. نظرسنجی مذکور هرساله در ماه‌های ژوئن و دسامبر انجام می‌شود. آخرین نظرسنجی نشان داد که ۵۶ مدیر ارشد از آژور به‌عنوان زیرساخت ابری استفاده می‌کنند و ۴۸ شرکت نیز مشتری AWS هستند. استفاده از سرویس‌ها به‌عنوان زیرساخت ابری یا پلتفرم به‌عنوان سرویس آژور، از ماه دسامبر روند صعودی داشته است.

دربخش دیگری از گزارش گلدمن ساکس می‌خوانیم که مدیران اجرایی بیشتری به‌دنبال استفاده از آژور به‌عنوان خدمات ابری هستند و سرویس ردموندی‌‌ها را تا سه سال آینده به رقبا ترجیح می‌دهند. ۶۶ مدیر حاضر در نظرسنجی اعلام کردند که در دوره‌ی سه‌ساله‌ی آتی از آژور به‌عنوان زیرساخت ابری استفاده می‌کنند و ۶۴ مدیر نیز AWS را به‌عنوان سرویس موردنظر انتخاب کردند.

Amazon Web Services (AWS)

تحلیل‌گران گلدمن ساکس در بخشی از گزارش خود نوشتند:

حاضران در نظرسنجی پیش‌بینی می‌کنند که شرکت‌های برتر بازار، تا سه سال آینده به فرمانروایی خود ادامه می‌دهند. مایکروسافت با برتری ۲۲ درصدی نسبت به رقیب، در این بخش پیشتازی می‌کند.

نتیجه‌ی نظرسنجی گلدمن ساکس نشان می‌دهد که اکنون ۲۳ درصد از فعالیت‌های IT شرکت‌های بزرگ در زیرساخت‌های ابری عمومی انجام می‌شود که رشد چهار درصدی را نسبت به گزارش ماه ژوئن نشان می‌دهد. تحلیل‌گران پیش‌بینی می‌کنند که آمار مذکور در سه سال آینده به ۴۳ درصد خواهد رسید. چنین رشدی نشان‌دهنده‌ی ظرفیت مناسب بازار برای دیگر فعالان همچون گوگل خواهد بود. غول موتور جست‌وجو در نظرسنجی تصمیم مدیران برای استفاده از خدمات به‌عنوان زیرساخت ابری، با کسب ۳۰ رأی در رتبه‌ی سوم قرار گرفت.

در پایان تحلیل گلدمن ساکس می‌خوانیم که حجم استفاده از خدمات ابری، ارتباطی با برتری درآمدی سرویس‌دهنده ندارد. AWS در فصل سوم سال گذشته، ۹ میلیارد درآمد ثبت کرد. ازطرفی مایکروسافت درآمد بخش آژور را در گزارش‌ها بیان نمی‌کند، اما برخی تحلیل‌گران باتوجه به بازار آن‌ها، درآمد ۴/۳۳ میلیارد دلاری را برای دوره‌ی مشابه تخمین می‌زنند.

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات