ال جی در CES باغچه خانگی هوشمند مخصوص فضای داخلی به‌نمایش گذاشت

چهارشنبه ۱۸ دی ۱۳۹۸ - ۱۶:۰۲
مطالعه 3 دقیقه
ال‌جی بعد از رونمایی از در هوشمند در نمایشگاه CES2020، محصول جالب دیگری هم رونمایی کرد؛ باغچه خانگی هوشمند.
تبلیغات

درحالی‌که به‌نظر می‌رسید محصولات هوشمند باغبانی در حال فراموشی هستند و از حدود دو دهه پیش، اتفاق خاصی در این حوزه رخ نداده بود، شرکت ال‌جی در نمایشگاه CES 2020، ثابت کرد که این انگاره صحت ندارد.

ال‌جی در جریان این نمایشگاه از باغچه‌ی خانگی هوشمند رونمایی کرد. این باغچه قابلیت اتصال به بخش کناری یخچال‌های ال‌جی را دارد و می‌تواند از ۲۴ نهال (شش نهال در هر کدام از چهار طبقه) در محیطی کنترل شده میزبان کند. در هرکدام از طبقه‌های این باغچه، کود و مواد معدنی لازم برای رشد گیاه وجود دارد. این باغچه به‌صورت خودکار روند آبیاری گیاهان موجود در محفظه را انجام می‌دهد. در این باغچه همچنین چراغ‌های LED وجود دارد که نور لازم برای رشد گیاهان را فراهم خواهند کرد.

باغچه هوشمند ال جی

کاربر همچنین این امکان را دارد که به‌راحتی وضعیت گیاهان کاشته شده در محفظه‌های این باغچه را رصد کند. کاربر می‌تواند در این باغچه سبزیجات مورد نیاز برای یک خانواده‌ی چهار نفره را کشت کند.

ال‌جی اعلام کرد کاربران می‌توانند حدود ۲۰ سبزی و گیاه مختلف ازجمله کاهو، ریحان و کاسنی کشت کنند.

شرکت کره‌ای زمان دقیق عرضه‌ی این محصول جدید به بازار و قیمت آن را اعلام نکرده است. به گزارش digitaltrends ال‌جی از فرصت پیش آمده در نمایشگاه ۲۰۲۰ برای اعلام سیاست‌هایش برای گسترش محصولاتی از این دست استفاده کرده است. ال‌جی می‌گوید یکی از دلایلی که سراغ چنین محصولی رفته، اهدافش برای گسترش سبک زندگی سالم است.

دن سانگ قائم مقام بخش لوازم خانگی ال جی در این‌باره گفت:

با گسترش روز افزون گیاه‌خواری و خام‌گیاه‌خواری، برای ما بسیار مهم بود که با این سبک زندگی همراه شویم.

این محصول ال جی در واقع بخشی از یک ترند بزرگ‌تر یعنی محصولات مبتنی برای غذا در CES است. در حالی که تلویزیون‌ها و گجت‌های بسیار پیشرفته همچنان در این نمایشگاه پادشاهی می‌کنند، فناوری‌های حوزه‌ی تغذیه در حال گسترش قلمروی خود هستند. انتظار می‌رود این فناوری‌ها در آینده سهم بیشتری هم از این نمایشگاه داشته باشند.

براساس گزارش digitaltrends برای این پیش‌بینی، دلیل مشخصی وجود دارد: به دلیل گسترش روز افزون جمعیت در سراسر جهان و تغییرات اقلیمی، انتظار می‌رود امنیت غذایی به یکی از نگرانی‌های اصلی جامعه‌ی جهانی در میانه‌ی قرن 21 تبدیل شود. به همین دلیل است که شرکت‌های کوچک و بزرگ فناوری تلاش برای برطرف کردن این دغدغه‌ی بسیار مهم قرن حاضر را آغاز کرده‌اند.

سانگ در این‌باره گفت:

اولین باغچه‌ی هوشمند خانگی ما، نمایان‌گر پارادایم جدید ال جی در حوزه‌ی لوازم خانگی به شمار می‌رود. این محصول تلاش ما برای برطرف کردن نگرانی امنیت غذایی را نشان می‌دهد. این باغچه همچنین به کاربران تجربه‌ی لذت‌بخش کاشت‏‏، داشت و برداشت غذای خودشان را می‌دهد.
تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات