جدیدترین یخچال های ال جی و سامسونگ با فناوری هوش مصنوعی در CES 2020 رونمایی می‌شوند

شنبه ۱۴ دی ۱۳۹۸ - ۱۹:۰۰
مطالعه 4 دقیقه
ال‌جی و سامسونگ در نمایشگاه CES 2020 جدیدترین مدل یخچال‌های هوشمند خود را معرفی خواهند کرد.
تبلیغات

ال‌جی و سامسونگ در نمایشگاه CES 2020 جدیدترین یخچال‌های مجهز به فناوری هوش مصنوعی خود را رونمایی خواهند کرد. شرکت‌کنندگان نمایشگاه می‌توانند از نزدیک با این مدل از یخچال‌ها که گفته می‌شود به منظور تسهیل آشپزی ارائه شده‌اند تعامل داشته باشند. دن سانگ، رئیس شرکت لوازم خانگی در مورد حضور ال‌جی در نمایشگاه به رسانه‌ها گفت:

هدف ما در نمایشگاه 2020 CES این است که با یخچال‌های اینستاویو (InstaView) ال‌جی و همچنین فناوری هوش مصنوعی نشان دهیم نسل آینده‌ی آشپزخانه‌ها چگونه خواهد بود. ما با استفاده از فناوری تینکیو، یخچال‌های پیشرفته‌ای را ارائه می‌دهیم که‌ امکاناتی مانند یخ‌های دایره‌ای شکل، برنامه‌ریزی شام و تهیه‌ی لیست خرید را برای کسانی فراهم می‌کند که در آشپزخانه به‌دنبال کمک هستند.

فناوری تینکیو (ThinQ)، تکنولوژی است که وسایل هوشمند را از طریق وای‌فای به یکدیگر متصل و مرتبط می‌کند. یخچال‌های جدید اینستاویو ال‌جی صفحه‌نمایش شفاف ۲۲ اینچی دارند که امکان نمایش مواد غذایی داخل یخچال بدون نیاز به بازکردن در یخچال را فراهم می‌کنند. این پنل همچنین به صفحه‌ی لمسی تبدیل می‌شود که کاربر می‌تواند از طریق آن به گشت زدن در اینترنت برای جستجوی دستور پخت غذا بپردازد یا ویدئوهای آشپزی را از طریق اتصال وای‌فای مشاهده کند.

نسل دوم مدل تینکیو، آمار ورود و خروج مواد غذایی به داخل یخچال را نگه‌داری می‌کند و درواقع مانند یک فهرست زمان واقعی از مواد غذایی داخل یخچال عمل می‌کند؛ پیشنهاد غذا براساس مواد غذایی باقی‌مانده و هشدار به کاربر در صورت کم شدن و تمام شدن اقلام غذایی از دیگر ویژگی‌های یخچال‌های جدید ال‌جی هستند.

lg refrigerator

ال‌جی همچنین در نمایشگاه CES 2020 از یخچال‌های جدیدی رونمایی می‌کند که یخ‌هایی با قطر دو اینچ (۵/۰۸ سانتی‌متر) تولید می‌کنند؛ گفته می‌شود این مدل یخ‌ها دیرتر از یخ‌های مکعبی شکل آب می‌شوند. این مدل یخچال درحال‌حاضر در بازار آمریکا عرضه شده است و در سال ۲۰۲۰ به سایر نقاط دنیا نیز عرضه خواهد شد.

هر دو مدل یخچال‌های اینستاویو ال‌جی از فناوری هوش مصنوعی برای نظارت بر عملکرد هوا استفاده می‌کنند تا در صورت مشاهده‌ی مواردی مانند افزایش غیرطبیعی دما یا نیاز به تعویض قطعات، این موضوع را از طریق اپلیکیشن به کاربر هشدار دهند.

سامسونگ نیز آخرین یخچال‌های فامیلی هاب (Family Hub) خود را در نمایشگاه CES 2020 به بازدیدکنندگان نشان خواهد داد. جان هرینگتون، مدیر عمومی سامسونگ می‌گوید:

ما در پنج سالی که از ارائه‌ی نسل یخچال‌های فامیلی هاب می‌گذرد، به معرفی نوآوری‌هایی پرداختیم که خانواده‌های پرمشغله امروزی به کمک آن‌ها زندگی روزانه‌ی خود را مدیریت می‌کنند. جدیدترین مدل فامیلی هاب، با استفاده از راه‌حل‌های نوآورانه، امکانات شخصی‌سازی شده را به خانواده‌های پرمشغله ارائه می‌دهد که بتوانند به بهترین نحو با یکدیگر در ارتباط باشند.

یخچال‌های فامیلی هاب امکانی را فراهم می‌کنند که خانواده‌ها غذای خود را در کم‌ترین زمان ممکن تهیه کنند تا بتوانند مدت زمان بیشتری را در کنار یکدیگر از خوردن غذا لذت ببرند. دوربین‌های جدید هوش مصنوعی، محتویات داخل یخچال را اسکن می‌کند و برنامه‌ی غذایی یک هفته‌ای را براساس رژیم غذایی که توسط کاربر تنظیم شده، برنامه‌ریزی می‌کند؛ همچنین ورود و خروج مواد غذایی به داخل یخچال را تحت نظر دارد و لیست خرید را برای کابر آماده می‌کند.  

samsung refrigerator

در یخچال، یک صفحه‌نمایش تعاملی بهبودیافته از نسخه‌ی سال گذشته‌ی بردهای دیجیتال است که امکان نوشتن یادداشت، اشتراک‌گذاری تصویر و... را برای اعضای خانواده فراهم می‌کند. سامسونگ برای اضافه کردن این ویژگی، امکانات ویدئویی را اضافه کرده که کلیپ‌ها را به‌صورت بی‌سیم از تلفن هوشمند به صفحه‌نمایش یخچال منتقل می‌کند. محتوای تلویزیونی  روی صفحه‌نمایش یخچال قابل تماشا بوده و امکان پخش موسیقی از اپلیکیشن‌های محبوب نیز مهیا شده است.

رابط کاربری به‌عنوان یک مرکز کنترل محصولات هوشمند سازگار عمل می‌کند که کاربر بدون نیاز به ترک آشپزخانه می‌تواند به‌عنوان مثال ببیند چه شخصی جلوی در ورودی خانه است یا میزان روشنایی لامپ‌های سایر نقاط منزل را کنترل کند.

هر دو برند ال‌جی و سامسونگ قیمت محصولات جدید خود را هنوز اعلام نکرده‌اند اما بازدیدکنندگان نمایشگاه CES 2020 لاس‌وگاس می‌توانند این محصولات را از نزدیک مشاهده کنند.

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات