پاناسونیک دوربین فیلم‌برداری با قابلیت استریم زنده معرفی کرد

سه‌شنبه ۱۷ دی ۱۳۹۸ - ۰۱:۰۱
مطالعه 3 دقیقه
پاناسونیک چند محصول جدید را در دسته‌ی دوربین در نمایشگاه CES 2020 معرفی کرد که دوربین‌های فیلم‌برداری با قابلیت استریم زنده، از مهم‌ترین آن‌ها هستند.
تبلیغات

پاناسونیک دوربین‌هایی خاص را در نمایشگاه 2020 به‌ نمایش گذاشت که توجه کاربران و کارشناسان دنیای دوربین را به خود جلب کرد. دوربین‌های فیلم‌برداری شرکت با قابلیت جدید استریم زنده در شبکه‌هایی همچون یوتیوب، فیسبوک و دیگر سرویس‌ها رونمایی شدند که از پروتکل RTMP پشتیبانی می‌کنند.

پخش زنده در پلتفرم‌هاییی همچون یوتیوب، عموما با استفاده از RTMP و اتصال دوربین به کامپیوتر و اجرای نرم‌افزارهایی همچون OBS Studio ممکن می‌شود. از راهکارهای دیگر می‌توان دستگاه‌های سخت‌افزاری همچون SlingStudio را نام برد که محتوا را به دستگاه‌های هماهنگ با RTMP استریم می‌کند.

دوربین‌های جدید پاناسونیک که با نام‌های HC-X1500 و HC-X2000 و AC-CX10 معرفی شدند، برای استریم زنده با کیفیت HD نیاز به نرم‌افزار یا سخت‌افزار اضافی ندارند. آن‌ها به‌محض اتصال به یک شبکه‌ی وای‌فای، امکان پخش زنده را در فیسبوک و یوتیوب و هر سرویس مشابه با پشتیبانی از RTMP پیدا نمی‌کنند. البته عملکردی مشابه به این پخش زنده در دوربین کانن G7 X III دیده می‌شود که باز هم برای پخش زنده در یوتیوب نیاز به رابطی به‌نام Canon Image Gateway دارد. 

آدرس وب‌سایت‌ها و اطلاعات ورود کاربری برای پخش زنده در سرویس‌ها، در دوربین پاناسونیک ذخیره می‌شود. به‌علاوه می‌توان اطلاعات حساب‌های کاربری گوناگون را در کارت‌های حافظه‌ی SD جداگانه ذخیره کرد تا درصورت نیاز، پخش زنده در حساب‌های کاربری گوناگون انجام شود. پاناسونیک ادعا می‌کند که دوربین بسته به پهنای باند در دست‌رس، فشرده‌سازی‌های متفاوتی را روی محتوای ویدئویی انجام می‌دهد. به‌علاوه می‌توان هم‌زمان با استریم زنده، ویدئو را نیز در دوربین ذخیره کرد.

پاناسونیک درباره‌ی دوربین‌های جدید خود می‌گوید که آن‌ها اولین نممونه مجهز به موتور اختصاصی Venus شرکت هستند که در دوربین‌های بدون آینده استفاده می‌شود. درنتیجه دوربین‌های فیلم‌برداری جدید، کیفیتی نزدیک به دوربین‌های بدون آینه‌ی لومیکس همچون GH5 یا S1 را ارائه می‌کنند. از حسگرهای 1/2.5 اینچی در دوربین‌های فیلم‌برداری جدید استفاده شده است که امکان جانمایی ظرفیت بالا را در فرم فاکتور کوچک، مهیا می‌کند.

هر سه دوربین فیلم‌برداری جدید پاناسونیک، مشخصات سخت‌افزاری عالی داشته و قابلیت‌هایی همچون ضبط ویدئویی 4K/60، ضبط داخلی ۱۰ بیتی 4:2:2، لرزش‌گیر اپتیکال پنج محور، فیلترهای داخلی ND، دو اسلات کارت SD با قابلیت ضبط یکپارچه با هدف جلوگیری از وقفه در فیلم‌برداری‌های طولانی و لنز لایکا 600-25 میلی‌متری دارند.

مدل CX10 از میان دوربین‌های جدید پاناسونیکدارای قابلیت‌های پخش حرفه‌ای همچون پشتیبانی از پروتکل NDI است که کنترل دوربین را ازطریق Tricaster ممکن می‌کند. به‌علاوه این دوربین قابلیت پشتیبانی از فرمت P2 MXF را هم دارد.

استریم زنده به‌مرور به قابلیتی حیاتی در دنیای فناوری تبدیل می‌شود. درنتیجه در سال‌های پیش‌رو قطعا دوربین‌های بیشتری با تجهیز به این قابلیت در بازار پدیدار خواهند شد. شاید در آینده‌ی نه‌چندان دور شاهد عرضه‌ی دوربین‌های بدون آینه، کامپکت و حتی DSLR با قابلیت استریم زنده باشیم.

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات