PowerEgg، پهپاد شخصی PowerVision، با دوربین مجهز به هوش مصنوعی رونمایی می‌شود

یک‌شنبه ۱۵ دی ۱۳۹۸ - ۱۳:۱۵
مطالعه 4 دقیقه
شرکت PowerVision در CES 2020 پهپاد جدید شخصی خود را رونمایی خواهد کرد که با طراحی تخم‌مرغی‌اش، از دوربین مجهز به هوش مصنوعی بهره می‌برد.
تبلیغات

شرکت رباتیکی پاورویژن (PowerVision)، از پیش‌گامان صنعت پهپادهای هوشمند، هوش مصنوعی،‌ واقعیت مجازی و واقعیت افزوده، جدیدترین محصول خود موسوم به پاوراِگ ایکس (PowerEgg X) را در CES 2020 معرفی می‌کند. دستگاه چندکاره‌ی جدید قابلیت استفاده به‌عنوان دوربین خودکار شخصی مجهز به هوش مصنوعی و دوربین هوشمند سه‌پایه‌ای و پهپاد هوشمند را دارد. پاورویژن با رونمایی پاوراِگ، دسته‌بندی جدیدی به دنیای فناوری افزود که می‌توان با عنوان دسته‌ی دوربین‌های هوش مصنوعی شخصی چندکاره به آن اشاره کرد.

پاوراِگ ایکس نیاز کاربران به دستگاهی مجهز به دوربین‌های چندمنظوره، آسان‌کاربرد، همه‌کاره، پرتابل و مقرون‌به‌صرفه با قابلیت پرواز را برطرف می‌کند. محصول جدید پاورویژن از دوربین 4K/60fps برخوردار است که از گیمبال سه‌محوره بهره می‌برد. دوربین مذکور تصاویری با کیفیت بسیار زیاد ثبت می‌کند. همان‌طورکه گفته شد، این دستگاه امکان استفاده به‌صورت دوربین هوش مصنوعی و دوربین دستی گیمبال و تصویربرداری پروازی را دارد. به قابلیت‌های مذکور، محافظت IPX6 دربرابر نفوذ آب و گردوغبار را هم باید اضافه کرد.

والی ژنگ، بنیان‌گذار و مدیرعامل پاورویژن، درباره‌ی محصول جدید این شرکت می‌گوید:

مأموریت ما نوآوری در آینده است. پاوراِگ سه سال در فرایند تحقیق و توسعه بود و تمامی فناوری‌های موردنیاز مصرف‌کنندگان را در فرمی تخم‌مرغی و کوچک تجمیع می‌کند. با قابلیت‌هایی همچون تشخیص تصویر و ردگیری بصری و لرزش‌گیری مکانیکی و ابزارهای ساده‌ی ویرایش ویدئو، همه می‌توانند تصاویری باکیفیت نزدیک به ساخته‌های طراحان حرفه‌ای تولید کنند. پاورویژن با ساختن دستگاهی چندمنظوره، مجموع هزینه‌های مصرف‌کننده و پیش‌نیازهای ذخیره‌سازی را نیز کاهش و سهولت استفاده و راحتی بی‌سابقه‌ای نیز به کاربر ارائه داده است.

حالت دوربین خودکار هوش مصنوعی

پاوراِگ ایکس با استفاده از الگوریتم‌های توانمند اختصاصی هوش مصنوعی و ظرفیت‌های رباتیکی، توانایی‌های همچون تشخیص چهره و یادگیری عمیق و ردگیری با میدان دید ۱۷۰ درجه‌ای دارد. سوژه‌ها صرف‌نظر از وضعیت و نوع فعالیت، همیشه در فیلم‌برداری با این دستگاه در مرکز قاب قرار دارند.

PowerVision PowerEgg X

از قابلیت‌های خاص دستگاه پاوراِگ می‌توان به یادآوری سوژه‌ها اشاره کرد که توانایی ردگیری بهتر آن‌ها را فراهم می‌کند. درواقع، حتی با داخل و خارج شدن سوژه از کادر نیز دوربین توانایی ردگیری آن را خواهد داشت. کاربران همچنین می‌توانند با استفاده از دستورهای حرکتی مبتنی‌بر یک دیتابیس عظیم دستور، انواع کارهای تصویربرداری و فیلم‌برداری و ردگیری حرکت را انجام دهند.

حالت دوربین دستی مجهز به گیمبال

پاوراِگ ایکس در حالت استفاده به‌صورت دوربین دستی، با بهره‌گیری از قابلیت لرزش‌گیری سه‌محوره‌ی مکانیکی و دوربین مجهز به هوش مصنوعی، می‌تواند از انواع صحنه‌ها تصویربرداری کند. عمر باتری دستگاه مذکور در حالت فیلم‌برداری 4K/60fps UHD تقریبا ۳/۵ ساعت است و با بهره‌گیری از گیمبال، هرگونه لرزش از بین می‌رود. پاورویژن ادعا می‌کند محصول جدیدش با بهره‌گیری از قابلیت ضدلرزش حرفه‌ای، لرزش‌گیری اپتیکال موجود در دوربین‌های کنونی بازار را شکست می‌دهد.

حالت پهپاد

پاوراِگ ایکس در حالت پهپاد می‌تواند سوژه را ردگیری کند

پاوراِگ ایکس می‌تواند به‌عنوان پهپاد تصویربرداری نیز به‌کار برده شود؛ پهپادی که به دوربین 4K/60fps با لرزش‌گیری حرفه‌ای مکانیکی سه‌محوره مجهز است. درنتیجه، می‌توان از آن برای عکس‌برداری هوایی بسیار پویا استفاده کرد. پاوراِگ می‌تواند در شرایط باد ۲۹ تا ۳۸ گره، پرواز و با کیفیتی مثال‌زدنی تصویربرداری کند. لوازم جانبی مخصوص مقاومت دربرابر نفوذ آب نیز به‌همراه این پهپاد ارائه می‌شوند. همچنین قطعات اضافی برای پرواز و فرود روی آب نیز برای پاوراِگ وجود دارد که در نوع خودش اولین محسوب می‌شود. باتوجه‌به همین قابلیت‌ها، می‌توان از پاوراِگ در باران شدید و سناریوهای خاص دیگر همچون رخدادهای آبی استفاده کرد.

پهپاد پاوراِگ ایکس اولین پهپاد مخصوص مصرف‌کننده است که می‌تواند صدا را با کیفیت عالی ضبط کند. فناوری اختصاصی SyncVoice شرکت پاورویژن به کاربر امکان می‌دهد در زمان پرواز پهپاد، با استفاده از میکروفون گوشی هوشمند یا هدست‌های بی‌سیم، روی فیلم صدا ضبط کند. صحبت‌‌های کاربر در میکروفون، به‌صورت خودکار روی فیلم ضبط می‌شوند و به‌نوعی پایانی بر فیلم‌برداری صامت پهپادها خواهد بود. از قابلیت‌های دیگر حالت پهپاد پاوراِگ ایکس می‌توان به ۳۰ دقیقه زمان پرواز، حالت خودکار دوری از موانع، فرود دقیق و... اشاره کرد. به‌علاوه کاربران می‌توانند با استفاده از اپلیکیشن اختصاصی پاورویژن، فیلم‌هایی کوتاه با پهپاد بسازند و در شبکه‌های اجتماعی منتشر کنند.

پاوراِگ ایکس از هفتم ژانویه‌ی سال جاری با قیمت ۸۹۹ دلار در آمریکا عرضه می‌شود.

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات