تلویزیون های OLED جدید ال جی در نمایشگاه CES 2020 معرفی شدند

دوشنبه ۱۶ دی ۱۳۹۸ - ۲۳:۵۲
مطالعه 8 دقیقه
ال‌جی با حضور در نمایشگاه CES 2020 فهرست کامل تلویزیون‌های هوشمند سال ۲۰۲۰ خود را اعلام کرد که در ادامه نگاهی دقیق به یکایک آن‌ها خواهیم انداخت.
تبلیغات

کنفرانس اختصاصی ال‌جی (LG) در نمایشگاه CES 2020 سرانجام برگزار شد و این شرکت با دست پر به همایش بزرگ امسال آمد. این شرکت در جریان برگزاری کنفرانس خود مجموعه‌ای جدید از تلویزیون‌های هوشمند را با ویژگی‌های متنوع در اندازه‌های مختلف معرفی کرد تا میزان تنوع محصولاتش را بالا ببرد و دست کاربران را برای تهیه‌ی تلویزیون باز بگذارد. ال‌جی به‌صورت رسمی مدل جدید تلویزیون‌های OLED «سری گالری» (Gallery Series) را معرفی کرده است که روی دیوار جای می‌گیرند و به‌لطف داشتن حاشیه‌ی اندک، می‌توانند هم در نقش تلویزیون و هم در نقش اثری هنری قرار گیرند.

ال‌جی تلویزیون‌های سری گالری را در سه مدل با اندازه‌ی ۵۵، ۶۵ و ۷۷ اینچ تولید و روانه‌ی بازار می‌کند؛ طبق گفته‌های این شرکت، مدل ۶۵ اینچ تلویزیون‌های سری گالری تنها ۲۰ میلی‌متر ضخامت دارد که عددی درخورتوجه به‌شمار می‌آید. این تلویزیون از لحاظ ضخامت شباهت زیادی به یکی دیگر از تلویزیون‌های OLED ال‌جی دارد که از آن با نام والپیپر یاد می‌شود. در تلویزیون‌های سری والپیپر، شاهد جعبه‌ای جداگانه بودیم که تمامی قطعات الکترونیکی مهم و درگاه‌ها در آن جای گرفته بودند؛ اما این جعبه در تلویزیون‌های گالری حضور ندارد و تمامی درگاه‌ها و قطعات به‌طور مستقیم روی خود تلویزیون جای گرفته‌اند. 

تلویزیون OLED ال جی 2020

رویکرد ال‌جی برای تولید تلویزیون‌های سری گالری (یعنی استفاده از تلویزیون به‌عنوان اثر هنری) شباهت زیادی به رویکرد سامسونگ در تولید تلویزیون‌ The Frame دارد؛ تلویزیون موردبحث سامسونگ هنگامی که کاربر کاری با آن نداشته باشد، می‌تواند آثار هنری را به‌تصویر بکشد و خودش در نقش این آثار ظاهر شود تا دیوار منزل جلوه‌ای جذاب به‌خود بگیرد. سامسونگ سرویسی ویژه راه‌اندازی کرده است که کاربران می‌توانند به‌لطف آن با پرداخت هزینه‌ی ماهانه‌ی ۵ دلار به آرشیو عظیمی از آثار هنری دسترسی پیدا کنند و روی تلویزیون خود به‌نمایش دربیاورند. در ضمن کاربران می‌توانند حاشیه‌های کناری نمایشگر را با رنگ‌ها و پوشش‌های مختلف بپوشانند تا بهتر با دکوراسیون اتاق سازگار شود. سامسونگ در جریان برگزاری کنفرانسش در CES مدل‌های جدید تلویزیون فریم را در اندازه‌هایی جدید رونمایی کرد. بااین‌حال مدل ۶۵ اینچ سال پیش تقریبا ۲ اینچ (۵ سانتی‌متر) ضخامت دارد.

تلویزیون ۴۸ اینچ 4K OLED ال‌جی دارای تراکم پیکسلی مشابه تلویزیونی ۹۶ اینچ با وضوح 8K است

ال‌جی برای کسانی که به تهیه‌ی تلویزیون‌های لوکس سری گالری علاقه‌مند نیستند نیز محصولاتی جدید با پنل OLED معرفی کرده است. یکی از مهم‌ترین محصولات امسال، تلویزیونی ۴۸ اینچی است. اهمیت این تلویزیون آن‌جایی پدیدار می‌شود که اندازه‌اش در بین محصولات ال‌جی، کاملا جدید است. تلویزیون ۴۸ اینچی سال ۲۰۲۰ ال‌جی که وضوح 4K را ارائه می‌دهد کیفیت تصویر بالایی دارد. براساس ادعای ال‌جی، تلویزیون 4K جدید ۴۸ اینچ این شرکت دارای تراکم پیکسلی مشابه تلویزیونی ۹۶ اینچ با وضوح 8K است که ادعایی بزرگ و مهم به‌شمار می‌آید. با نگاهی کلی به بازار متوجه می‌شویم که مردم علاقه‌ی بسیار زیادی به تهیه‌ی تلویزیون‌های غول‌پیکر دارند و به‌همین دلیل شرکت‌های سازنده‌ی تلویزیون‌ها نیز به تولید محصولاتی با نمایشگر بزرگ ترغیب می‌شوند. بااین‌حال در شرایط کنونی، تصمیم فعلی ال‌جی برای تولید تلویزیونی ۴۸ اینچ قابل‌تحسین است؛‌ زیرا نشان می‌دهد این شرکت اهمیت ویژه‌ای برای کاربرانی که به تلویزیون‌های کوچک علاقه‌مند هستند نیز قائل است. 

تلویزیون OLED ال جی 2020

تلویزیون ۴۸ اینچ سری CX ال‌جی با نمایشگر 4K OLED

نکته‌ی مثبت تلویزیون ۴۸ اینچ ال‌جی، بهره‌مندی آن از پنل OLED است. به‌طور معمول تلویزیون‌هایی در این اندازه از پنل LCD استفاده می‌کنند و بهره‌مندی تلویزیون ال ‌جی از پنل OLED اتفاقی مثبت به‌شمار می‌آید. ال‌جی از تلویزیون ۴۸ اینچ خود به‌عنوان محصولی یاد می‌کند که در بین مانیتورهای گیمینگ و تلویزیون‌های عادی اتاق نشیمن قرار می‌گیرد. ناگفته نماند که این تلویزیون دارای تأخیر ورودی ۱۳ میلی‌ثانیه‌ای است و به‌لطف پشتیبانی از فناوری‌های جی‌سینک انویدیا و فری‌سینک AMD توانایی نمایش نرخ‌های نوسازی متغیر را دارد. ال‌جی در تلویزیون‌های سال ۲۰۲۰ خود حالت جدیدی را با نام Filmmaker Mode معرفی کرده است که روی بهبود کیفیت تصاویر اثر مثبت می‌گذارد. ال‌جی می‌گوید حالت فیلم‌میکر، «تصاویر را به آن شکلی نشان می‌دهد که باید نشان داده شوند». 

پردازنده‌ی جدید ال‌جی که از آن با نام آلفا ۹ نسل ۳ (Alpha 9 Gen 3) یاد می‌شود، توانایی فرق قائل شدن بین اشیاء مختلف روی نمایشگر را دارد و با اتکا بر همین موضوع می‌تواند پردازش‌های مختلفی را در قسمت‌های مختلف تصویر انجام دهد تا در نهایت میزان وضوح به حد مطلوب برسد و نویز کاهش پیدا کند. نکته‌ی جالب توجه این است که پردازنده‌ی آلفا ۹ نسل ۳ حتی توانایی تشخیص ژانر محتوای به‌نمایش‌درآمده را نیز دارد و می‌تواند حالت مناسب تصویر را برای محتوای ورزشی، فیلم‌های سینمایی، انیمیشن یا حالت استاندارد (برای اخبار و موارد مشابه) انتخاب کند. 

ال‌جی در تصمیمی که شاید به مذاق همه‌ی کاربران خوش نیاید، در شماری از تلویزیون‌های رده‌بالای سال ۲۰۲۰ خود میکروفون‌هایی را به‌صورت مستقیم جای داده است که همیشه فعال هستند. تلویزیون‌های ال‌جی از مدت‌ها پیش از دستیارهای صوتی نظیر آمازون الکسا و گوگل اسیستنت پشتیبانی می‌کنند و توانایی پشتیبانی از ایرپلی ۲ اپل را نیر دارند؛ بااین‌حال ال‌جی تصمیم گرفته است برای تلویزیون‌های نسل جدیدش سیستم فرمان صوتی اختصاصی جدیدی را طراحی و در آن‌ها پیاده‌سازی کند. این سیستم با بیان کردن دستور «سلام، ال‌جی» (Hi, LG) فعال می‌شود.

تلویزیون OLED ال جی 2020

تلویزیون‌های GX Signature ملقب به سری گالری

در تلویزیون‌های قدیمی ال‌جی مجبور بودید برای برقراری تعامل صوتی با دستگاه، کلیدی را روی ریموت کنترل فشار دهید یا اینکه از اسپیکری هوشمند استفاده کنید. بااین‌حال در تلویزیون‌های جدید به‌لطف میکروفونِ همیشه فعال، می‌توانید در هر زمان که بخواهید دستورهای صوتی را به گوش تلویزیون برسانید. درواقع اکنون میکروفون به بخشی از خود تلویزیون تبدیل شده و در آن گنجانده شده است. البته ال‌جی می‌گوید کاربر می‌تواند در صورت صلاح‌دید خودش، میکروفون تلویزیون را به‌صورت کامل غیرفعال کند. سیستم صوتی جدید ال‌جی می‌تواند محتوا را جست‌و‌جو کند یا کارهای دیگری نظیر روشن و خاموش کردن تلویزیون انجام دهد. 

ال‌جی در تلویزیون‌های رده‌بالای جدیدش از میکروفون‌ همیشه‌فعال استفاده کرده است

ظاهرا میکروفون‌های موردبحث قرار نیست در تلویزیون‌های میان‌رده‌ی سری CX و BX ال‌جی که دارای پنل OLED هستند حضور پیدا کنند. با این اوصاف اگر به میکروفون‌های همیشه‌فعال در تلویزیون علاقه‌ی زیادی دارید، باید سراغ محصولات بالارده‌ی جدید بروید. ال‌جی می‌گوید در تلویزیون رول‌شدنی جدید این شرکت در کنار تلویزیون‌های 8K، تلویزیون‌های سری والپیپر و تلویزیون‌های سری گالری، قابلیت کنترل صوتی بدون نیاز به استفاده از ریموت کنترل فراهم می‌شود. ال‌جی در زمینه‌ی بهبودهای نرم‌افزاری تنها به این موضوع بسنده نکرده است.

در تلویزیون‌های جدید این شرکت می‌توان به‌لطف بلوتوث، از اسپیکری بلوتوثی به‌عنوان اسپیکر جلوی دستگاه استفاده کرد. در ضمن امکان استفاده از اسپیکری بلوتوثی به‌عنوان اسپیکرِ تکی پشت یا حتی اسپیکرهای استریوی سمت چپ و راست تلویزیون وجود دارد. بنابراین می‌توان به‌لطف چنین قابلیتی، ازطریق چند اسپیکر مجزا، صدای فراگیر ایجاد کرد تا لذت تماشای محتوا دوچندان شود. قابلیتی جدید نیز برای کاربران آمریکایی تلویزیون‌های ۲۰۲۰ ال‌جی فراهم می‌شود؛ کاربران می‌توانند محتوای درحال پخش را متوقف کنند و ببینند که افراد حاضر در صحنه چه لباسی بر تن دارند تا در صورت امکان بتوانند لباس‌ و لوازم جانبی نظیر ساعت آن‌ها را به‌صورت آنلاین سفارش دهند. 

در ادامه می‌توانید نظاره‌گر فهرست کامل تلویزیون‌های ال‌جی برای سال ۲۰۲۰ باشید؛ ال‌جی قصد دارد سری جدید تلویزیون‌های LCD خانواده‌ی NanoCell را نیز تولید و روانه‌ی بازار کند. 

تلویزیون‌های ال‌جی برای سال ۲۰۲۰

سری RX Signature (تلویزیون‌ رول‌شدنی)

سری ZX Signature (تلویزیون 8K OLED)

سری WX Signature (تلویزیون OLED ملقب به والپیپر)

سری GX Signature (ملقب به سری گالری)

سری CX

سری BX

مدل ۶۵ اینچ

مدل ۷۷ اینچ

مدل ۶۵ اینچ

مدل ۵۵ اینچ

مدل ۴۸ اینچ

مدل ۵۵ اینچ

-

مدل ۸۸ اینچ

-

مدل ۶۵ اینچ

مدل ۵۵ اینچ

مدل ۶۵ اینچ

-

-

-

مدل ۷۷ اینچ

مدل ۶۵ اینچ

-

-

-

-

-

مدل ۷۷ اینچ

-

سری RX: ال‌جی سال گذشته تلویزیون رول‌شدنی‌اش را معرفی و توجهات زیادی را به‌سمت آن جلب کرد، اما این محصول تاکنون عرضه نشده و ظاهرا قرار است در آینده‌ای نه‌چندان دور روانه‌ی بازار شود. با درنظرگرفتن قیمت ۶۰ هزار دلاری، نباید انتظار داشته باشید که این تلویزیون در تعداد زیاد عرضه شود. تلویزیون ۶۵ اینچ رول‌شدنی ال‌جی با مهندسی ویژه‌ای تولید شده است؛ وقتی که از آن استفاده کنید، از محفظه‌اش بیرون می‌آید و وقتی که کارتان با آن تمام شد، در محفظه‌اش رول می‌شود و درون آن جای می‌گیرد. یکی از نکات منفی این تلویزیون، عدم پشتیبانی از ATSC 3.0 و فناوری‌های جی‌سینک و فری‌سینک است.

سری ZX: تلویزیون‌های سری ZX محصولات OLED جدید ال‌جی هستند که محتوای بصری را با وضوح 8K به‌نمایش می‌گذارند و در دو اندازه‌ی بزرگ ۷۷ و ۸۸ اینچ روانه‌ی بازار می‌شوند. گفته می‌شود که این تلویزیون‌ها با قیمتی سرسام‌آور به بازار عرضه خواهند شد. 

سری WX: تلویزیون‌های فوق باریک OLED سری والپیپر توانایی نمایش محتوای 8K را ندارند، اما در هر صورت محصولاتی بسیار باکیفیت هستند. با درنظرگرفتن این حقیقت که مدل ۲۰۱۹ این تلویزیون با قیمت ۶ هزار دلار عرضه شد، احتمالا مدل‌های ۲۰۲۰ قیمتی بالاتر خواهند داشت و این یعنی برای همه‌ی کاربران قابل‌تهیه نخواهند بود.

تلویزیون OLED ال جی 2020

سری GX: تلویزیون‌های سری GX تا حد زیادی در دسته‌ی محصولات میان‌رده جای می‌گیرند و طراحی کاملا جدیدی دارند. بدنه‌ی تلویزیون‌های سری گالری ضخامت بسیار کمی دارد (۲۰ میلی‌متر). در ضمن این تلویزیون‌ها دارای نوعی پایه‌ی مخصوص هستند که به‌لطف آن می‌توان محصولات یادشده را روی دیوار به‌راحتی نصب کرد. در کنار موارد یادشده، تلویزیون‌های گالری ارزان‌ترین تلویزیون‌های مجهز به میکروفون ال‌جی هستند.

سری CX: به تلویزیون‌های میان‌رده‌ی ال‌جی برای سال ۲۰۲۰ می‌رسیم؛ مهم‌ترین تلویزیون این سری، همان تلویزیون ۴۸ اینچ است که بالاتر توضیحاتی در رابطه با آن ارائه دادیم. اگر ال‌جی رویکرد قیمت‌گذاری سال گذشته را تکرار کند، قیمت تلویزیون‌های سری CX به‌شکل درخورتوجهی کمتر از GX و تنها اندکی بیشتر از BX خواهد بود. 

سری BX: طی دو سال گذشته، تلویزیون‌های میان‌رده‌ی سری BX ال‌جی با پنل OLED نظیر B9 ضمن داشتن قیمت مناسب، توانایی زیادی در زمینه‌ی نمایش محتوای بصری با کیفیت بالا داشته‌اند و با استقبال خوبی از سوی کاربران مواجه شد‌ند. تلویزیون‌های سری BX تمامی ویژگی‌های سری CX را دارند و تنها تفاوت آن‌ها با سری CX این است که از پردازنده‌ی آلفا ۹ نسل ۳ بهره نمی‌گیرند.

شما کاربران زومیت چه دیدگاهی دراین‌زمینه دارید؟

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات