ویزیو اولین تلویزیون OLED 4K خود را در نمایشگاه CES 2020 رونمایی کرد

دوشنبه ۱۶ دی ۱۳۹۸ - ۱۲:۳۹
مطالعه 6 دقیقه
ویزیو در نمایشگاه CES 2020 مجموعه‌ای از محصولات خانواده‌ی تلویزیون خود را به‌نمایش گذاشت که اولین نمونه‌ی OLED 4K هم در میان آن‌ها دیده می‌شود.
تبلیغات

ویزیو نمایشگاه CES 2020 را با اخبار بزرگی شروع کرد که از میان آن‌ها می‌توان سری جدید تلویزیون‌های سری P Quantum X ،M Quantum ،V و اولین تلویزیون OLED را نام برد. به‌علاوه، شرکت آمریکایی در نمایشگاه امسال جدیدترین نسخه‌ی نرم‌افزار هوشمند SmartCast 4.0 و تعدادی محصول صوتی را رونمایی کرد.

تلویزیون‌های ویزیو (Visio) بخش مهم اخبار شرکت را در CES 2020 به خود اختصاص می‌دهند. درباره‌ی تلویزیون جدید شرکت موسوم به Visio OLED TV اطلاعات زیادی در دست نیست. تنها می‌دانیم شرکت از همان پردازنده‌ی IQ Ultra موجود در سری P در محصول جدید هم استفاده و حاشیه‌های کمتری در طراحی لحاظ کرده است. اولین تلویزیون OLED ویزیو در ابعاد ۵۵ و ۶۵ اینچ به بازار عرضه خواهد شد و هنوز خبری از قیمت و تاریخ عرضه در دست نیست.

ویزیو درکنار اولین محصول خود در خانواده‌ی OLED، جدیدترین عضو خانواده‌ی P-Series Quantum X را هم معرفی کرد که حاشیه‌های کمتری از مدل‌‌های گذشته دارد. محصول جدید شرکت را می‌توان در دسته‌ی تلویزیون‌های باریک جای داد. تغییرات آن‌چنان جدیدی در نسخه‌ی جدید سری P دیده نمی‌شود و شرکت آمریکایی فقط کمی بهینه‌سازی در بخش‌های گوناگون اعمال کرده است.

Vizio P-Series Quantum X

Vizio P-Series Quantum X

مهم‌ترین تغییرات عضو جدید خانواده‌ی P از تلویزیون‌‌های ویزیو، در بخش‌های داخلی دیده می‌شود. محصول سال ۲۰۲۰ به جدیدترین پردازنده‌ی Vizio IQ مجهز خواهد بود که هوشمندی آن را بسیار بهبود می‌بخشد. با استفاده از پردازنده‌ی قدرتمندتر، پردازش الگوریتم‌های پیچیده‌تر و ارائه‌ی تصاویر نرم‌تر ممکن می‌شود. ویزیو ادعا می‌کند با پردازنده‌ی جدید، محتوای HD و Full HD با دقت و کیفیت بیشتری به 4K Ultra HD تبدیل می‌شود و کاربر نویز و موارد اضافه‌ی کمتری مشاهده می‌کند. سپس تصویر به‌صورت پیکسل به پیکسل بهینه‌سازی می‌شود تا جزئیات و کنتراست آن به بهترین نحو منتقل شود.

پردازنده‌ی IQ Ultra که در جدیدترین عضو خانواده‌ی P از تلویزیون‌های ویزیو دیده می‌شود، ظرفیت‌های یادگیری ماشین دارد. به‌علاوه، موتور رنگی سه‌بعدی جدید هم در پردازنده وجود دارد که در تمامی محصولات مجهز به IQ ارائه خواهد شد. درنهایت، کاربر تصاویری با رنگ واقعی‌تر و نزدیک به رنگ اصلی محتوا مشاهده خواهد کرد. به تمامی قابلیت‌های جدید، پشتیبانی از HDR در فرمت‌های متنوع را هم اضافه کنید. تمامی محصولات سال ۲۰۲۰ از فرمت‌های Dolby Vision ،HFR10+ ،HDR10 و HLG پشتیبانی می‌کنند. تنها کافی است محتوایی در فرمت‌های مذکور داشته باشید تا تلویزیون با کیفیت چشمگیر آن را به نمایش بگذارد. 

از مهم‌ترین پیشرفت‌های دیگر در خانواده‌ی محصولات ویزیو در سال ۲۰۲۰ می‌توان به اضافه‌کردن نسخه‌های ۸۵ اینچی اشاره کرد که ۷۹۲ منطقه‌ی تاریک‌کننده‌ی محلی دارند. این مناطق به‌صورت هوشمند برای افزایش کنتراست تصویر، در نور آن تغییراتی ایجاد می‌کنند. سری Quantum X در سال‌های پیش فقط در نسخه‌های ۶۵ و ۵۵ اینچ به بازار عرضه می‌شد.

سری P Quantum X تلویزیون‌های ویزیو، همان‌طورکه از نامش برمی‌آید، مجهز به فناوری کوانتوم دات است. قابلیت مذکور به تلویزیون امکان می‌دهد طیف نوری وسیع‌تری نمایش دهد و نورپردازی بیشتری درمقایسه‌با نسخه‌های غیرکوانتوم داشته باشد. البته استفاده از کوانتوم دات کمی لرزش تصویر را در تلویزیون افزایش می‌دهد.

Vizio P-Series Quantum

Vizio P-Series Quantum

تلویزیون‌های جدید ویزیو مجهز به موتور مخصوص بازی هستند

ویزیو در تلویزیون‌های جدید خود موتوری موسوم به ProGaming Engine ارائه می‌کند که کیفیت تصاویر کنسول‌های بازی همچون ‌پلی‌استیشن ۴ و ایکس‌باکس وان ایکس را افزایش می‌دهد. پشتیبانی از نرخ فریم‌های متغیر (VRR) و AMD FreeSync نیز با استفاده از موتور جدید تا رزولوشن‌های 4K Ultra HD ممکن می‌شود. هدف از پیاده‌سازی موتور جدید، کاهش لگ ورودی و ازبین‌بردن تاری تصویر در تلویزیون‌ها بوده است.

یکی از محصولات جدید ویزیو در نمایشگاه CES 2020 با عنوان Vizio P-Series Quantum ارائه می‌شود که طراحی مشابهی با نسخه‌ی X دارد. البته این مدل حاشیه‌های بیشتری دارد و در نسخه‌ی ۸۵ اینچی ارائه نمی‌شود. به‌علاوه در نسخه‌ی ارزان‌تر، خبری از ۷۹۲ منطقه‌ی تاریک‌کننده‌ نیست و حداکثر روشنایی نیز کمتر از نسخه‌ی X است.

تلویزیون‌های Viso M-Series و Visio V-Series

سری M از تلویزیون‌های ویزیو استقبال چشمگیری در بازار تجربه کرده‌اند. نسخه‌های سال ۲۰۲۰ این خانواده ۳۰ منطقه‌ی تاریک‌کننده دارند که دوبرابر نسخه‌های سال گذشته خواهد بود. به‌علاوه در آن‌ها از پردازنده‌ی جدید IQ Active استفاده می‌شود که پردازش تصویر نرم‌تر و کارایی و قدرت بیشتر را در بازی به کاربر ارائه می‌کند.

Vizio M-Series Quantum

Vizio M-Series Quantum

سری V محصولات دیگر ویزیو در دسته‌ی تلویزیون‌ هستند که مانند سری P مجهز به HDMI 2.1 و eARC شده‌اند. پردازنده‌ی IQ Active شرکت در این محصولات نیز استفاده می‌شود. البته در سری V خبری از موتور ProGaming نیست؛ اما موتوری دیگر موسوم به V-Gaming در آن‌ها دیده می‌شود. شرکت سازنده ادعا می‌کند موتور مذکور لگ کمتر در ورودی و تأخیر کمتر و تصویر نرم‌تری را با شفافیت بیشتر به کاربر ارائه می‌کند که خصوصا در کاربردهای بازی، مزیت مهمی خواهد بود. به‌علاوه پشتیبانی از Dolby Vision و +HDR10 نیز در محصولات اقتصادی ویزیو دیده می‌شود که تلویزیونی کامل را با قیمتی مقرون‌به‌صرفه به بازار ارائه می‌کند.

مشخصات تلویزیون‌های 4K 2020 ویزیو

مشخصات

P Series Quantum X

P Series Quantum

M-Series Quantum - M8

M-Series Quantum - M9

V-Series

ابعاد

۶۵/۷۵/۸۵ اینچ

۶۵/۷۵ اینچ

۵۵/۶۵ اینچ

۵۰/۵۵/۶۵ اینچ

۴۰/۴۳/۵۰/۵۵/۵۸/۶۰/۶۵/۷۰ اینچ

نور پس‌زمینه

پوشش کامل، تاریک‌کننده‌ی منطقه‌ای

پوشش کامل، تاریک‌کننده‌ی منطقه‌ای

پوشش کامل، تاریک‌کننده‌ی منطقه‌ای

پوشش کامل، تاریک‌کننده‌ی منطقه‌ای

پوشش کامل

منطف تاریک‌کننده

تا ۷۹۲

تا ۲۴۰

۹۰

تا ۳۰

ندارد

نرخ بازسازی

۲۴۰ هرتز داینامیک

۲۴۰ هرتز داینامیک

۱۲۰ هرتز داینامیک

۱۲۰ هرتز داینامیک

۱۲۰ هرتز داینامیک

نرخ بازسازی متغیر

۴۸ تا ۱۲۰ هرتز

۴۸ تا ۱۲۰ هرتز

۴۸ تا ۶۰ هرتز

۴۸ تا ۱۲۰ هرتز

نامشخص

پردازنده

IQ Ultra

IQ Ultra

IQ Active

IQ Active

IQ Active

موتور بازی

ProGaming

ProGaming

ProGaming

ProGaming

V-Gaming

HDR

Dolby Vision/HDR10+/HDR10/HGL

Dolby Vision/HDR10+/HDR10/HGL

Dolby Vision/HDR10+/HDR10/HGL

Dolby Vision/HDR10+/HDR10/HGL

Dolby Vision/HDR10+/HDR10/HGL

HDMI

HDMI 2.1 - eARC

HDMI 2.1 - eARC

HDMI 2.1 - eARC

HDMI 2.1 - eARC

HDMI 2.1 - eARC

نرم‌افزار SmartCast 4.0 و Voice Remote

ویزیو در نمایشگاه CES 2020 فقط محدود به ارتقای سخت‌افزار و ارائه‌ی محصولات جدید نشده است. آن‌ها نسخه‌ای جدید از نرم‌افزار هوشمند خود را موسوم به SmartCast 4.0 منتشر کردند که درمقایسه‌با نسخه‌های قبل، سرعت اجرا و عملیات بیشتر را به کاربر ارائه می‌کند. به‌علاوه ورودی سریع‌تر و پاسخ‌گویی بهتر به فرمان‌های کاربر در نرم‌افزار کنترلی جدید ویزیو دیده می‌شود. شرکت سازنده راحتی استفاده را نیز به‌عنوان قابلیت بهینه‌سازی‌شده در نرم‌افزار جدید بیان می‌کند.

Vizio V Series

Vizio V Series

ویزیو در توضیح نسخه‌ی جدید از نرم‌افزار خود می‌گوید:

به‌روزرسانی SmartCast 4.0 حالت شخصی‌سازی جدید و بهینه را به تلویزیون‌های Vizio SmartCast اضافه و محتوا را بسته به علاقه‌ی کاربر شخصی‌سازی می‌کند.

نسخه‌ی جدید از نرم‌افزار SmartCast 4.0 برای تمامی تلویزیون‌های SmartCast ویزیو تا نسخه‌های سال ۲۰۱۶ منتشر می‌شود؛ درنتیجه، خانواده‌ی محبوب D از تلویزیون‌های شرکت نیز نسخه‌ی جدید را دریافت خواهند کرد.

ویزیو در نمایشگاه CES 2020 نسخه‌ی جدید کنترل صوتی Voice Remote را رونمایی کرد که در محصولات P-Series Quantum X ،P-Series Quantum ،M-Series Quantum و V-Series ارائه می‌شود. قابلیت جدیددکمه‌ی دستور صوتی به کاربر ارائه می‌کند که برای راه‌اندازی دستیار صوتی خانگی و ناوبری ساده و کاربردی استفاده خواهد شد. کاربران انواع فعالیت‌ها همچون تنظیم صدا، تغییر ورودی، تمرکز بر محتوای استریم خاص، جست‌وجو در ویکی‌پدیا، مشاهده‌ی وضعیت آب‌وهوا و حتی جست‌وجو درباره‌ی بازیگر یا موضوع مشابه را با استفاده از کنترل صوتی انجام می‌دهند.

عضو جدید OLED خانواده‌ی تلویزیون‌های ویزیو هنوز نام رسمی ندارد و اطلاعاتی هم درباره‌ی قیمت و تاریخ عرضه‌ی آن در دست نیست. تمامی محصولات دیگر که در این مطلب به آن‌ها اشاره کردیم، در هفته‌ها و ماه‌های پیش‌ رو به بازار عرضه می‌شوند.

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات