فیسکر اوشن رونمایی شد

دوشنبه ۱۶ دی ۱۳۹۸ - ۱۰:۳۰
مطالعه 4 دقیقه
کراس‌اور برقی فیسکر اوشن از باتری ۸۰ کیلووات‌ساعتی با ظرفیت پیمایش بیش از ۴۸۰ کیلومتر استفاده می‌کند. قیمت مدل پایه‌ی این خودرو ۳۷٬۴۹۹ دلار اعلام شده است.
تبلیغات

سال گذشته، هنریک فیسکر، طراح خودروهای زیبایی مثل استون مارتین DB9 و بی‌ام‌و Z8، اولین تصویر از کراس‌اور برقی جدیدش را منتشر کرد. پس‌از‌آن چند تصویر دیگر به‌همراه اطلاعات فنی کمی از خودرو جدید فیسکر خبرساز شد؛ اما روز گذشته و پیش از افتتاحیه‌ی رسمی نمایشگاه CES 2020، کراس‌اور برقی فیسکر اوشن (Fisker Ocean) در لس‌آنجلس رونمایی شد. قیمت پایه‌ی جدیدترین خودرو فیسکر ۳۷٬۴۹۹ دلار است که با هربار شارژ می‌تواند ۴۸۲ کیلومتر را بپیماید. این خودرو در سال ۲۰۲۲ به‌دست مشتری خواهد رسید.

 Fisker SUV

فیسکر اوشن از بسته‌ی باتری با ظرفیتی حدود ۸۰ کیلووات‌ساعت استفاده می‌کند. مشخصات فنی کامل مثل قدرت و زمان موردنیاز برای شارژ خودرو منتشر نشده است؛ اما اوشن در ۲/۹ ثانیه به سرعت ۹۶ کیلومتربرساعت خواهد رسید. باتوجه‌به اینکه وزن خودرو اعلام نشده است، می‌توان پیش‌بینی کرد این خودرو برقی حدودا در ۳/۱ ثانیه به سرعت ۱۰۰ کیلومتربرساعت برسد. مشتری می‌تواند مدل دو چرخ یا چهارچرخ محرک از فیسکر اوشن را سفارش دهد. اوشن در چند مدل با تنظیمات متفاوت در باتری و موتور برقی و عملکرد فنی عرضه خواهد شد.

Fisker Ocean / فیسکر اوشن

در طراحی کابین، فیسکر اوشن که کاملا با مواد بازیافتی ساخته شده است، رویکردی مشابه با خودروهای برقی آمریکایی موردانتظار مثل تسلا مدل Y و فورد موستانگ Mach-E می‌بینیم. دو نمایشگر در کابین تعبیه شده است: یکی نمایشگر بزرگ برای کنترل سیستم اطلاعاتی و سرگرمی در مرکز داشبورد و دیگری نمایشگر کوچک‌تر در پشت فرمان و جلو راننده. دو شارژر بی‎سیم و HUD با قابلیت نمایش متن ترانه از دیگر ویژگی‌های فیسکر اوشن است. در پایین نمایشگر مرکزی بزرگ اوشن، پنج دکمه‌ی لمسی قرار دارد که راننده می‌تواند برای کنترل و تنظیم سیستم تهویه، سیستم صوتی و سرعت فن‌ها از آن‌ها استفاده کند. در مراسم رونمایی به فناوری خودران اشاره‌ای نشد؛ اما همان‌طورکه در تصاویر می‌بینیم، در جلو پنجره‌ی این خودرو رادار نصب شده است. سقف مجهز به پنل‌های خورشیدی فیسکر اوشن در «حالت کالیفرنیا» (California Mode) کاملا باز می‌شود.

Fisker Ocean / فیسکر اوشن
Fisker Ocean / فیسکر اوشن
Fisker Ocean / فیسکر اوشن
Fisker Ocean / فیسکر اوشن
Fisker Ocean / فیسکر اوشن

شرکت Fisker Inc سال ۲۰۱۶ پس از ورشکستی برند خودروسازی فیسکر با مدل کارما (Karma) شکل گرفت. خودرو اسپرت و هیبرید کارما سپس به Revero تغییر نام داد و دراختیار شرکت Karma Automotive با سرمایه‌گذاری چینی‌ها قرار گرفت. فیسکر پس از جذب سرمایه تصمیم گرفت در شرکت جدیدش، محصولاتی جذاب‌تر تولید کند. مدل Emotion در نمایشگاه CES سال ۲۰۱۸ رونمایی شد و حالا کراس‌اور اوشن از راه رسیده است.

Fisker Ocean / فیسکر اوشن

فروش کراس‌اور فیسکر اوشن اواخر سال ۲۰۲۱ آغاز می‌شود؛ اما موعد تحویل این خودرو، اوایل سال ۲۰۲۲ خواهد بود. ثبت سفارش اوشن از امروز با مبلغ ۲۵۰ دلار (قابل برگشت) انجام می‌شود. همان‌طورکه گفته شد، قیمت مدل پایه ۳۷٬۴۹۹ دلار است که با دریافت تخفیف دولتی آمریکا، این مبلغ به ۲۹٬۹۹۹ دلار کاهش پیدا می‌کند. فیسکر اوشن همچنین در برنامه‌ی اشتراک خودرو عرضه می‌شود؛ به‌طوری‌که با پرداخت ماهانه ۳۷۹ دلار، مشترک می‌تواند هر سال حداکثر ۴۸٬۲۸۰ کیلومتر از خودرو استفاده کند و لغو اشتراک هم در هر زمانی، بدون پرداخت جریمه انجام خواهد شد. فیسکر اوشن در نمایشگاه CES 2020 برای عموم به‌نمایش گذاشته می‌شود.

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات