آمازون بیش از ۵۵ میلیون کاربر را جذب سرویس Amazon Music کرده است

جمعه ۴ بهمن ۱۳۹۸ - ۱۷:۱۵
مطالعه 4 دقیقه
سرویس آمازون‌موزیک با گذاشتن گزینه‌های مختلف پیش روی مشترکین، توانسته فاصله‌ی خود از اپل‌موزیک و اسپاتیفای را کمتر کند.
تبلیغات

با اینکه سرویس استریم موسیقی آمازون موزیک به اندازه‌ی اپل‌موزیک و اسپاتیفای پر سر‌و‌صدا نبوده و توجه‌های کافی را به خود جلب نکرده است، اما این سرویس هنوز به سرعت در حال رشد بوده و با ارقام غافل‌گیرکننده‌ای در حال تقابل با سایر رقبا است. آمازون می‌گوید سرویس موسیقی شرکت مذکور توانسته بیش از ۵۵ میلیون کاربر را جذب خود کند.

اگر آمازون بخواهد اسپاتیفای را در رقابت کنار بزند، هنوز راه طولانی در پیش دارد. براساس بیشتر گزارش‌هایی که اخیرا منتشر شده‌ است، اسپاتیفای در ماه سپتامبر گذشته مجموعا و به‌صورت ماهانه ۲۴۸ میلیون کاربر دارد که ۱۱۳ میلون نفر از آن‌ها با پرداخت پول، حق اشتراک سرویس یادشده را خریداری کرده‌اند. اپل نیز آخرین بار تعداد مشترکان سرویس اپل‌موزیک را بیش از ۶۰ میلیون نفر اعلام کرد، بنابراین آمازون با سرعت و به تدریج در حال رسیدن به جایگاه اپل است. رئیس آمازون موزیک، استیو بوم، به روزنامه‌ی فاینشنال‌تایمز گفته است:

آمازون در رابطه با آمار چندان پرحرف نیست. [با این حال] ما حس کردیم که رسیدن به این مرحله، آن‌قدر ارزش دارد که درباره‌ی آن صحبت کرد.
 Amazon Music Unlimited

آمازون‌موزیک بخش بزرگی از این موفقیت را مدیون فاکتور بزرگ خود، یعنی تطبیق‌پذیری سرویس مذکور است. درجات مختلفی برای این سرویس استریم موسیقی وجود دارد که سبب شده تا آمازون‌موزیک سوار بر محبوبیت عظیم حق اشتراک سرویس آمازون‌پرایم شود؛ سرویسی که برای بسیاری از افراد تبدیل به یک ویژگی ضروری شده است. یکی از دلایل دیگر محبوبیت این سرویس، درهم‌تنیدگی آن با در دستیار صوتی آمازون، الکسا است. قابلیت‌های زیر، از گران‌ترین تا موارد رایگان، گزینه‌های هستند که کاربران برای استفاده از سرویس آمازون موزیک توانایی انتخابشان را دارند:

  • آمازون موزیک HD: ارتقائی روبه‌جلو برای سرویس آمازون موزیک Unlimited است که اواخر پاییز گذشته معرفی شد و با هزینه‌ی ماهانه ۱۴/۹۹ دلار در دسترس است. (برای دارندگان حق اشتراک سرویس آمازون‌پرایم، هزینه‌ی ماهانه‌ی ۱۲٫۹۹ دلاری خواهد داشت). 
  • آمازون موزیک Unlimited: این سرویس رقیبی جدی و مناسب برای اپل‌موزیک و اسپاتیفای است و با هزینه‌ی ماهانه‌ای مشابه، یعنی ۹/۹۹ دلار در دسترس کاربران است. (برای دارندگان حق اشتراک سرویس آمازون‌پرایم، هزینه‌ی ماهانه‌ی ۷٫۹۹ دلاری خواهد داشت). بنابر اظهارات شرکت یادشده، مشترکان سرویس آمازون موزیک Unlimited در طی سال ۲۰۱۹ میلادی ۵۰ درصد بیشتر شده‌اند.
  • آمازون موزیک Unlimited (تنها برای یک دستگاه): شاید کاربران زندگی ساده‌تری دارند و تنها می‌خواهند روی اسپیکر آمازون Echo، در اتاق نشیمن خود به موسیقی گوش دهند. سرویس اشتراک برای یک دستگاه، یکی از جدیدترین برنامه‌های ارائه‌شده توسط آمازون است که می‌توان تنها با پرداخت هزینه‌ی ماهانه‌ی ۳٫۹۹ دلار، از آن در دستگاه‌های پشتیبانی‌شده‌ی Echo و Fire TV استفاده کرد. کاربران با این سرویس توانایی انتخاب تمامی ۵۰ میلیون آهنگی را دارند که برای مشتریان سرویس Unlimited عادی در دسترس است. اما مکان گوش‌دادن به موسیقی در این سرویس، محدود به محل حضور دستگاه‌های Echo و Fire TV است.
  • آمازون موزیک برای مشترکان آمازون پرایم: مشتریان سرویس آمازون پرایم هر زمان که بخواهند، بدون هیچ تبلیغاتی به بیش از ۲ میلیون موسیقی از مجموعه‌ی آمازون موزیک دسترسی خواهند داشت. جدا از حق اشتراک عادی سرویس آمازون پرایم، هیچ هزینه‌ی اضافی برای حق اشتراک این سرویس وجود ندارد. برای کاربرانی که چندان به موسیقی وابسته نیستند و خواهان سرویسی بدون تبلیغات هستند، قابلیت مذکور مزیت بزرگی است.
  • آمازون موزیک حمایت‌شده توسط تبلیغات: اگر کاربر عضو اشتراک آمازون پرایم نباشد و نمی‌خواهد برای موسیقی هزینه‌ای را پرداخت کند، آمازون هنوز هم گزینه‌ای را پیش روی او قرار می‌دهد. رده‌ی رایگان و دارای تبلیغات آمازون موزیک، امکان دسترسی به لیست‌های پخش برتر و هزاران ایستگاه موسیقی را برای کاربران مهیا می‌کند. تنها ایراد سرویس رایگان آمازون موزیک، عدم اختیار کاربران برای انتخاب موسیقی‌های دلخواهشان است.
سرویس Amazon Music Unlimited

۵ رده برای آمازون‌موزیک در دسترس است و آمازون برای رسیدن به ۵۵ میلیون کاربر، در حال جذب مشتری در تمامی این رده‌ها است. همچنین رشد بین‌المللی این سرویس نیز به‌نظر قوت گرفته است. در بخشی از اخبار منتشرشده توسط آمازون آمده است:

آمازون‌موزیک در کشورهای ایالات متحده، بریتانیا، آلمان و ژاپن نزدیک به ۵۰ درصد نسبت به سال گذشته رشد کرده و در کشورهای جدیدتری که ما در آن حضور پیدا می‌کنیم مانند فرانسه، ایتالیا، اسپانیا و مکزیک این مقدار بیش از دوبرابر بوده است.

بیشتر رقبای آمازون، حداکثر دو گزینه‌ی رایگان و پولی را در اختیار کاربران قرار می‌دهند، اما طبق معمول آمازون در حال تنوع بخشیدن به بازار بوده و امیدوار است تمامی شنوندگان موسیقی را جذب کند.

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات