جمع‌آوری کمک ۳۰ میلیون دلاری در فیسبوک برای مهار آتش‌سوزی‌های استرالیا

چهارشنبه ۲ بهمن ۱۳۹۸ - ۲۳:۰۰
مطالعه 3 دقیقه
دنبال‌کنندگان کمدین استرالیایی، سلست باربر، در شبکه‌های اجتماعی در چهار روز ۳۰ میلیون دلار برای کمک به افراد آسیب‌دیده از آتش‌سوزی‌های استرالیا جمع‌آوری کردند.
تبلیغات

درحالی‌که آتش‌سوزی‌های ویرانگر هنوز در حال سوزاندن مناطق مختلفی از استرالیا است، یکی از کمدین‌های این کشور به‌نام سلست باربر تصمیم گرفته از دنبال‌کنندگانش در شبکه‌های اجتماعی درخواست کمک کند و آن‌ها نیز با جان‌و‌دل این کار را انجام دادند. ۸٫۳ میلیون دنبال‌کننده‌ی جهانی باربر در فیسبوک و اینستاگرام، در چهار روز ۳۰ میلیون دلار کمک مالی به‌منظور اقدام برای مبارزه با گسترش آتش‌سوزی در منطقه‌ی روستانشین نیوسافت‌ویلز جمع‌آوری کردند. چنین مبلغی باتوجه‌به هدف نهایی کمپین باربر برای جمع‌آوری تنها ۳۰ هزار دلار، بسیار چشمگیر است. این کمدین در ابتدای راه‌اندازی کارزار خود، در صفحه‌ی فیسبوک خود نوشت:

می‌خواهید برای حمایت از هدفی خیرخواهانه به من بپیوندید؟ من در حال جمع‌آوری پول برای تشکیلات کمک‌های مالی و خدمات آتش‌نشانی روستایی نیو‌ساوت‌ویلز هستم و مشارکت شما نیز تأثیرگذار خواهد بود؛ چه کمک مالی شما کم باشد چه زیاد. هر کاری کمک خواهد بود. از حمایتتان متشکرم.

باربر گفته بود مقداری از این پول صرف خرید ماسک‌های محافظ برای آتش‌نشانان داوطلب خواهد شد. این طنزنویس در حساب کاربری توییتری‌اش نوشت:

ماسک‌ها زندگی آتش‌نشانان را برای همیشه تغییر می‌دهد؛ زیرا این افراد [با استفاده از ماسک] دیگر درمعرض مواد سرطان‌زایی قرار نمی‌گیرند که در‌حال‌حاضر به‌دلیل سهل‌انگاری دولت ایالتی درمعرضشان هستند.

درواقع در مدت اخیر، بسیاری از سیاست‌مداران استرالیا به‌دلیل پاسخ ناکافی برای آتش‌سوزی‌های خارج از کنترل با موج انتقادات مواجه شده‌اند. در سه‌ماهه‌ی گذشته، آتش‌سوزی‌های مداوم باعث کشته‌شدن ۲۴ نفر و تخریب بیش از ۱۲۰۰ خانه در سراسر نیو‌ساوت‌ویلز شده است. هم‌اکنون در این منطقه، درحدود ۱۴۰ آتش‌سوزی جداگانه در جریان است. در ایالت همسایه، یعنی ویکتوریا، نیز در‌حال‌حاضر ۳۱ آتش‌سوزی گزارش شده است.

آب‌و‌هوای گرم و خشک در تابستان حال حاضرِ استرالیا به‌معنی احتمال ادامه‌ی آتش‌سوزی‌ها در چند ماه آینده خواهد بود. نخست‌وزیر استرالیا، اسکات موریسون که اخیرا به‌دلیل گذراندن تعطیلات خود در هاوایی در روزهای اوج بحران، هدف انتقادهای شدید قرار گرفته است، طرحی برای آژانس ملی ترمیم آتش‌سوزی‌های مراتع معرفی کرده است. هدف این طرح ارائه‌ی واکنش ملی مناسب برای بازسازی جوامع و وضعیت معیشتی افرادی است که تحت‌تأثیر آتش‌سوزی قرار گرفته‌اند.

australia fire

کارزار جمع‌آوری کمک‌های مالی باربر همچنان در حال جذب پول نقد از افراد دل‌سوز سراسر جهان است. این کمدین ویدئویی در صفحه‌ی فیسبوکش منتشر کرده که در آن می‌گوید نمی‌تواند افراد بی‌شمار نیازمند کمک را نادیده بگیرد و حیات‌وحش گسترده‌ای درمعرض نابودی است. او می‌افزاید:

قصد دارم تلاش‌هایم را ادامه دهم. فکر می‌کنم تاحدممکن به جمع‌آوری کمک ادامه می‌دهیم. منظور من این است که هم‌اکنون نیز کمک زیادی جمع کرده‌ایم؛ اما باید کمک کنیم مردم زندگی‌هایشان را کاملا بازسازی کنند.

در‌حالی‌که کمک‌های مالی اهداشده بیش از حد انتظار هستند، باربر گفته است قصد دارد این هفته با تشکیلات و سرویس آتش‌نشانی ناحیه‌ای، درباره‌ی چگونگی استفاده‌ی مؤثر از این پول‌ها صحبت کند. او قول داد اطلاعات بیشتری دراین‌زمینه منتشر کند.

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات