احتمالا گوگل امسال ۳ نسخه از پیکسل 4a را رونمایی خواهد کرد

یک‌شنبه ۲۹ دی ۱۳۹۸ - ۱۱:۲۸
مطالعه 3 دقیقه
ظاهرا گوگل روی ۳ نسخه گوشی از هوشمند میان‌رده‌ی پیکسل 4a کار می‌کند که احتمالا یکی از آن‌ها قابلیت پشتیبانی از شبکه‌ی 5G را نیز خواهد داشت.
تبلیغات

باتوجه به اخبار و شایعه‌های منتشر شده‌، اینطور به‌نظر می‌رسید که گوگل قصد دارد در سال جاری میلادی تنها یک نسخه از گوشی هوشمند پیکسل 4a را به بازار عرضه کند. حتی این خبر مطرح شده بود که گوگل از عرضه‌ نسخه XL گوگل پیکسل 4a به بازار صرف‌نظر خواهد کرد

اما شواهد نشان می‌دهند که گوگل روی ۳ گوشی هوشمند میان‌رده کار می‌کند. معمولا گوگل از اسامی ماهی‌ها برای نام‌گذاری دستگاه‌های خود و تعیین کد نام آن‌ها استفاده می‌‌کند. 

رندرهای گوگل پیکسل 4a

میشال رحمان، سردبیر وب‌سایت XDA Developers با بررسی پروژه‌ی متن باز اندروید  که به اختصار AOSP نامیده می‌شود متوجه‌ی سه نام‌کد: sunfish، redfin و bramble شده است که ظاهرا مربوط به سه گوشی هوشمند جدید از خانواده‌ی گوگل پیکسل هستند.

کد نام Sunfish احتمالا مربوط به نسخه‌ی معمولی گوشی گوگل پیکسل 4a است که با تراشه‌ی اسنپدراگون ۷۳۰ و قابلیت پشتیبانی از شبکه‌ی 4G معرفی می‌شود. اوایل دی‌ماه تصاویر جدید گوگل پیکسل 4a جزئیات غیرمننتظره‌ای از آن را فاش کرد. هرچند تاکنون، اطلاعات بیشتری در مورد مشخصات نسخه‌ی معمولی پیکسل 4a منتشر نشده است؛ اما به‌نظر می‌رسد دستگاه جدید در دو نسخه یکی مبتنی بر اندروید ۱۰ و دیگری مبتنی بر اندروید ۱۱ معرفی شود.  

کد نام Redfin نیز ظاهرا مربوط به گوشی هوشمندی با مشخصات بالاتر است که با تراشه‌ی اسنپدراگون ۷۶۵ و پشتیبانی از شبکه‌ی 5G معرفی خواهد شد. احتمالا این کد نام مربوط به نسخه‌ی پریمیومی پیکسل 4a است که در کنار دستگاه‌های میان‌رده‌ی خانواده‌ی پیکسل به بازار عرضه می‌شود. دستگاه جدید با سیستم‌عامل اندروید ۱۰ ازطریق یکی از شرکت‌های تابعه‌ی فاکسکان تولید می‌شود.

کد نام bramble نیز ظاهرا مربوط به نسخه‌ی دیگری از پیکسل 4a با تراشه‌ی اسنپدراگون ۷۶۵ کوالکام است. براساس اطلاعات منتشر شده از سوی XDA، این گوشی هوشمند توسط شرکت‌های تابعه‌ی فاکسکان تولید نمی‌شود. باتوجه به اطلاعات پروژه‌ی متن بار اندروید (AOSP)، دستگاه جدید مبتنی بر هر دو سیستم‌عامل اندروید ۱۰ و اندروید ۱۱ به بازار عرضه خواهد شد. 

البته در نظر داشته باشید که معمولا وقتی گوگل روی گوشی‌های هوشمند جدیدی کار می‌کند، در داخل شرکت برای نام‌گذاری آن‌ها از کد نام‌های مختلفی استفاده می‌کند. برخی مواقع این کد نام‌ها تنها مربوط به نمونه‌ی اولیه‌ی دستگاه‌ها برای انجام تحقیقات آزمایشگاهی می‌شود و بدین معنی نیست که حتما دستگاهی با همین کد نام قرار است به بازار عرضه شود.

از سوی دیگر، کمی بعید به‌نظر می‌رسد که گوگل سنت دیرین خود را تغییر بدهد و تصمیم بگیرد سه مدل گوشی هوشمند میان‌رده در سال جاری معرفی کند. با این وجود، باتوجه به اینکه در حال حاضر گوشی‌های هوشمند با قابلیت اتصال به شبکه‌ی 4G و 5G به بازار عرضه می‌شوند، این احتمال نیز وجود دارد گوگل نسخه‌ی 4G  گوگل پیکسل 4a را با کد نام sunfish، در کنار نسخه‌ی 5G پیکسل 4a‌ و پیکسل 4a XL با کد نام‌های redfin  و bramble معرفی کند. 

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات