اندروید R هنگام اجرا روی گوگل پیکسل 4 در بنچمارک GeekBench دیده شد

یک‌شنبه ۲۹ دی ۱۳۹۸ - ۰۹:۱۶
مطالعه 3 دقیقه
سند منتسب به بنچمارک GeekBench گوشی هوشمند گوگل پیکسل ۴ را در حال اجرای سیستم‌عاملی با نام Android R نشان می‌دهد.
تبلیغات

داده‌های مربوط به سخت‌افزار دستگاهی که بنچمارک GeekBench به آن امتیاز داده است، به‌سادگی از اجرای سیستم‌عامل جدید روی اپلیکیشن بنچمارک یادشده خبر می‌دهد. قطعا چنین موضوعی بسیار اهمیت دارد؛ اما جعل و دست‌کاری سند یادشده چنان آسان است که حتما باید با دیده‌ی تردید بدان نگریست. حتی با درنظرگرفتن این نکته که گوگل درباره‌ی سیستم‌عامل موبایلی خود سکوت پیشه کرده و گزارش مذکور یکی از اولین اشاره‌ها به سیستم‌عامل اندروید R تا بدین لحظه است، چندان نمی‌توان از صحت آن مطمئن بود.

نکته‌ای که با تمرکز روی فهرست GeekBench مشخص می‌شود، نبود اطلاعات واقعی کافی برای استخراج از این بنچمارک است. امتیازهای محاسبه‌شده‌ی این بنچمارک تقریبا مشابه امتیاز گوگل پیکسل ۴ و تراشه‌ی اسنپدراگون ۸۵۵ و حافظه‌ی رم ۶ گیگابایتی این دستگاه است و درنهایت نوشته‌ی نادرِ Android R دیده می‌شود که روی این سند جا خوش کرده است.

با نگاهی واقع‌بینانه، تنها کاری که با این اطلاعات می‌توان انجام داد، تلاش برای حدس‌وگمان‌هایی مبتنی‌بر واقعیت است. هیچ شکی نیست که گوگل به‌سختی مشغول کار روی اندروید است. آخرین اخباری که در این حوزه به بیرون درز کرده، توضیحات جدید پروژه‌ی متن‌باز اندروید است که نشان می‌دهد گوگل به‌صورت بالقوه‌ای محدودیت ضبط و تنظیم فایل‌ها را احتمالا با هدف ضبط ویدئوهای حجیم‌تر از چهار گیگابایت برخواهد داشت. نام اندروید ۱۱ از همان زمان بر سر زبان‌ها افتاد؛ اگرچه استفاده از نام عددی برای دومین‌بار در اندروید، تنها یکی از گزینه‌های پیش روی گوگل است. باتوجه‌به اینکه پیش‌تر بخش‌های بهتر الفبای زبان انگلیسی در اندروید به‌کار گرفته شده و استفاده از نام‌های طولانی و بی‌خاصیت رفته‌رفته سخت‌تر می‌شود، استفاده از نام عددی چندان هم بد به‌نظر نمی‌رسد. حتی اگر استفاده از نام عددی گامی رو به جلو تلقی شود، برای حفظ سنت‌ها امکان دارد در نسخه‌ی بعدی از سیستم‌عامل اندروید، یک حرف به‌عنوان نامی جایگزین در طول مراحل توسعه و بررسی نسخه‌ی آزمایشی به‌کار گرفته شود؛ درست همانند اندروید ۱۰ که تا پیش از رونمایی به‌عنوان اندروید Q شناخته می‌شد.

Android R

ازآنجاکه هنوز بحث مربوط به‌ نام‌گذاری در میان است، انصاف نیست روندی را در نظر نگرفت که بسیاری از نرم‌افزارها و محصولات عمومی مبتنی‌بر فناوری برای توقف نام‌گذاری محصولاتشان در عدد مناسب و رُند ۱۰ یا حرف X در پیش گرفته‌اند؛ شرکت‌هایی که اندکی درنگ و به‌خوبی درباره‌ی همه‌ی جوانب کار فکر می‌کنند. صرف‌نظر از این موضوع، اگر واقعا اعتقاد بر صحت سند GeekBench درباره‌ی نسخه‌ی اندروید باشد و دستگاه به‌کاررفته واقعا گوگل پیکسل ۴ باشد که در حال اجرای اندروید R است، می‌توان نتیجه گرفت سیستم‌عامل یادشده بیلد پیش‌نمایشی برای توسعه‌دهندگان است و به‌زودی نسخه‌ی آزمایشی آن دردسترس عموم قرار خواهد گرفت.

اخیرا گزارش‌هایی از گوشی‌ هوشمند گوگل Pixel 4A و محصول غیرمحتمل‌ترِ 4A XL در حال تغذیه‌ی کارخانه‌های شایعه‌پراکنی هستند. این احتمال وجود دارد که هرگونه پیشرفت در این حوزه و اخباری که درباره‌ی محصولات یادشده فاش می‌شود، اطلاعات بیشتری از اندروید R به‌همراه داشته باشند؛ حداقل چنین امیدی وجود دارد.

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات