انتشار اولین تبلیغ تلویزیونی مایکروسافت تیمز؛ رقابت با اسلک جدی‌تر می‌شود

شنبه ۲۸ دی ۱۳۹۸ - ۱۶:۰۰
مطالعه 2 دقیقه
انتشار اولین تبلیغ تلویزیونی مایکروسافت تیمز نشان از عزم جدی غول فناوری برای رقابت با اسلک دارد.
تبلیغات

مایکروسافت تیمز (Microsoft Teams) نام پلتفرم ارتباطی و ابزار همکاری اداری مایکروسافت است که قابلیت‌هایی مانند چت گروهی، ارتباط ویدیویی و اشتراک فایل را به‌صورت یکپارچه ارائه می‌کند. تیمز علاوه بر ابزارهای یادشده، توانایی ادغام با اپلیکیشن‌ها و سرویس‌هایی چون آفیس و ترلو را دارد تا هرآنچه یک کسب‌وکار از نرم‌افزاری اداری برای افزایش بهره‌وری انتظار دارد، به‌صورت یکپارچه ارائه دهد. 

اگر پیش از این با تیمز آشنایی داشته‌اید، احتمالا از این موضوع نیز اطلاع دارید که مهم‌ترین و جدی‌ترین رقیب آن اسلک (Slack) محسوب می‌شود. درواقع مایکروسافت تیمز از پایه برای رقابت با اسلک به‌وجود آمده است. جالب است بدانید، مایکروسافت در سال ۲۰۱۶ قصد داشت اسلک را به‌مبلغ ۸ میلیارد دلار خریداری کند؛ اما بیل گیتس (که همچنان به‌عنوان مشاور حضور فعالی در مایکروسافت دارد) با این موضوع مخالفت می‌کند و پیشنهاد می‌دهد که مایکروسافت روی ارائه‌ی سرویس مشابه خود تمرکز کند. پیش از این مایکروسافت خدماتی که اکنون درقالب تیمز عرضه می‌شود را ازطریق سرویس اسکایپ تجاری (Skype for Business) عرضه می‌کرد. تمرکز مایکروسافت بر بهبود قابلیت‌های اسکایپ تجاری باعث شد تا درنهایت مایکروسافت تیمز در سال ۲۰۱۷ متولد شود.

مایکروسافت به‌تازگی تبلیغ تلویزیونی خود برای سرویس Teams را رونمایی کرده است. این تبلیغ تلویزیونی ۳۰ ثانیه‌ای که «The Power of Teams» نام دارد، قرار است برای اولین‌بار در بازی‌های پلی‌آف NFL نمایش داده شود و ماه آینده در کشورهای انگلیس، فرانسه و آلمان هم روی آنتن خواهد رفت. مایکروسافت چندی است که از نرم‌افزار تیمز به‌عنوان «هاب آینده‌ی مجموعه نرم‌افزارهای آفیس» یاد می‌کند و تبلیغ تلویزیونی اخیر نیز با تأکید بر همین موضوع ساخته شده است.

مایکروسافت در این تبلیغ که در آن جدیدترین دستگاه‌های سرفیس نیز حضور دارند، مشخصا اسلک را هدف قرار داده است. مایکروسافت در سال گذشته توانسته است باموفقیت رقیب خود را پشت سر بگذارد. تیمز اکنون با داشتن حدود ۲۰ میلیون کاربر فعال روزانه، با اختلاف نسبت به جامعه‌ی ۱۲ میلیونی کاربران اسلک پیشتاز است. رقابت بین این دو پلتفرم ارتباط اداری به‌تازگی بسیار داغ و جذاب شده است. مایکروسافت چندی پیش ادعا کرده بود، «اسلک وسعت و عمق کافی لازم برای کارکردن گروهی را ندارد» و اسلک نیز سال گذشته مایکروسافت را متهم به استفاده از تبلیغات مشابه کرده بود.

۹۱ شرکت از ۱۰۰ شرکت بزرگ لیست Fortune 100 از مایکروسافت تیمز استفاده می‌کنند

باوجود رقابت شدید، بازار نرم‌افزارهای ارتباطی اداری به‌قدری گسترده است که به‌احتمال زیاد فضای کافی برای موفقیت هر دو سرویس وجود دارد. درحالی که بسیاری از کسب‌وکارهای کوچک از ترکیبی از نرم‌افزارها و سرویس‌هایی چون زوم، اسلک، گوگل و دراپ‌باکس استفاده می‌کنند، کسب‌وکارهای بزرگ‌تر ترجیح می‌دهد از اشتراک آفیس ۳۶۵ مایکروسافت استفاده کنند؛ به‌طوری‌که ۹۱ شرکت از مجموع ۱۰۰ شرکت بزرگ لیست «Fortune 100» همین حالا از مایکروسافت تیمز استفاده می‌کنند.

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات