گوگل به‌زودی به پشتیبانی از اپلیکیشن‌های کروم پایان خواهد داد

جمعه ۲۷ دی ۱۳۹۸ - ۲۲:۱۰
مطالعه 2 دقیقه
گوگل به‌تازگی یک جدول زمانی جدید را برای توقف اجرای اپلیکیشن‌های کروم در همه‌ی سیستم‌عامل‌ها به اشتراک گذاشته است.
تبلیغات

پیش از این می‌دانستیم که اپلیکیشن‌های کروم دیگر در سیستم‌عامل‌های ویندوز، مک و لینوکس قابل اجرا نخواهند بود، اما به‌تازگی گوگل اعلام کرد که اپلیکیشن‌های کروم دیگر در سیستم‌عامل کروم نیز اجرا نمی‌شوند. درواقع اپلیکیشن‌های کروم، اپلیکیشن‌های مبتنی بر وب هستند که روی مرورگر کروم قابل نصب بوده و مانند اپلیکیشن‌های دسکتاپ به‌طور مستقل نصب و اجرا می‌شوند.

این تصمیم گوگل یک تصمیم عاقلانه بوده زیرا این اپلیکیشن‌های مبتنی بر وب کروم، تاکنون نظر کاربران زیادی را به خود جلب نکرده‌اند و استفاده‌ی کاربران از این برنامه‌ها بسیار کم بوده است. البته گوگل ادعا کرده که این تصمیمات جدید بر پشتیبانی از افزونه‌ها تأثیری نخواهد گذاشت و پشتیبانی از افزونه‌های کروم در همه‌ی سیستم‌عامل‌ها ادامه پیدا خواهد کرد.

برنامه های کروم

 گوگل اولین‌بار در سال ۲۰۱۶ پایان پشتیبانی از این اپلیکیشن‌های کروم را در سیستم‌های عامل‌ ویندوز، مک و لینوکس اعلام کرد. به‌گفته‌ی این شرکت تنها یک درصد از کاربران این سیستم‌‌عامل‌ها از اپلیکیشن‌های کروم استفاده می‌کردند. در ابتدا قرار بود تا اپلیکیشن‌های کروم در اوایل سال ۲۰۱۸ در سیستم‌های عامل‌ ویندوز، مک و لینوکس متوقف شوند، اما در دسامبر ۲۰۱۷ این برنامه به سال ۲۰۲۰ موکول شد. در ادامه لیست کاملی از پایان کار اپلیکیشن‌های کروم که توسط گوگل منتشر شده را ارائه خواهیم کرد.

جدول زمانی پایان کار اپلیکیشن‌های کروم

  • مارس ۲۰۲۰: فروشگاه کروم، پذیرش اپلیکیشن‌های جدید را متوقف خواهد کرد و توسعه‌دهندگان می‌توانند تا ژوئن ۲۰۲۲ اپلیکیشن‌های موجود خود در این فروشگاه را به‌روزرسانی کنند.
  • ژوئن ۲۰۲۰: پشتیبانی از اپلیکیشن‌های کروم در سیستم‌های عامل‌ ویندوز، مک و لینوکس به پایان خواهد رسید. البته کاربران Chrome Enterprise و Chrome Education Upgrade می‌توانند تا دسامبر سال ۲۰۲۰ به این برنامه‌ها دسترسی داشته باشند.
  • دسامبر ۲۰۲۰: پشتیبانی از اپلیکیشن‌های کروم به‌طور کامل در سیستم‌های عامل‌ ویندوز، مک و لینوکس به پایان خواهد رسید.
  • ژوئن ۲۰۲۱: پشتیبانی از NaCI ،PNaCI و APIهای PPAPI به پایان خواهد رسید.
  • ژوئن ۲۰۲۱: پشتیبانی از اپلیکیشن‌های کروم در سیستم‌عامل کروم به پایان خواهد رسید، اما کاربران Chrome Enterprise و Chrome Education Upgrade تا ژوئن سال ۲۰۲۲ همچنان به این برنامه‌ها دسترسی خواهند داشت.
  • ژوئن ۲۰۲۲: پشتیبانی از اپلیکیشن‌های کروم در تمامی سیستم‌عامل‌ها و برای همه‌ی کاربران به‌طور کامل به پایان خواهد رسید.
تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات