کروم درخواست برای ارسال نوتیفیکشن را متوقف می‌کند

دوشنبه ۲۳ دی ۱۳۹۸ - ۱۶:۴۰
مطالعه 2 دقیقه
گوگل اعلام کرد در به‌روزرسانی بعدی کروم، کاربرانی که درخواست‌های ارسال نوتیفیکشن توسط سایت‌های مختلف را بلاک می‌کنند، دیگر این درخواست را برای هیچ سایتی مشاهده نخواهند کرد.
تبلیغات

گوگل در نظر دارد در به‌روزرسانی بعدی کروم، یکی از مهم‌ترین ایرادهای این مرورگر را برطرف کند. بعد از این به‌روزرسانی، درخواست ارسال نوتیفیکشن سایت‌های مختلف برای کاربرانی که معمولا این درخواست‌ها را بلاک می‌کنند، متوقف خواهد شد. این کاربران برای دریافت چنین نوتیفیکیشن‌هایی باید به بخش تنظیمات مرورگر خود مراجعه کنند.

قابلیت مذکور در قالب حالت «quieter» و برای نسخه‌های دسکتاپ و موبایل منتشر خواهد شد.

 notification requests

رابط کاربری (UI) جدید کروم در نسخه‌ی موبایل (راست) و نسخه‌ی دسکتاپ

گوگل از سال گذشته، امکان بلاک کردن درخواست برای ارسال نوتیفیکشن از طرف سایت‌ها را برای کاربران خود فراهم کرده است. گوگل در بخشی از یک پست روی بلاگ رسمی خود اعلام کرد، این درخواست‌ها که به دلایل مختلف از طرف سایت‌های مختلف برای کاربران ارسال می‌شوند، یکی از شکایت شایع کاربران به شمار می‌روند:

اجازه‌ی دسترسی‌های ناخواسته دراین‌زمینه، در فعالیت کاربر اختلال ایجاد می‌کنند و در عمل به تجربه‌ای بد برای او تبدیل خواهند شد.

مرورگرهای دیگر مانند فایرفاکس هم پیش از این به‌روزرسانی‌های مشابهی منتشر کرده‌اند. موزیلا این به‌روزرسانی خود را در روزهای اخیر منتشر کرد. نتایج بررسی‌های موزیلا نشان می‌دهد، بیشتر کاربران علاقه‌ای به دریافت نوتیفیکیشن از طرف سایت‌ها ندارند و دوست ندارند پیغام آن‌ها برای درخواست اجازه‌ی ارسال این نوتیفیکشن‌ها را هم ببینند.

گوگل همچنین در تلاش است تا با نوتیفیکشن‌های تبلیغاتی، بدافزاری و نوتیفیشکن‌هایی که برای فریب کاربر ارسال می‌شوند، مقابله کند. گوگل می‌گوید اطلاعات جدید درباره‌ی فعالیت‌هایش دراین‌زمینه را به‌زودی منتشر خواهد کرد.

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات