ساتیا نادلا دلیل پیروزی مایکروسافت بر آمازون در قرارداد JEDI را توضیح داد

چهارشنبه ۲۵ دی ۱۳۹۸ - ۱۴:۰۰
مطالعه 3 دقیقه
ساتیا نادلا دلیل پیروزی مایکروسافت در قرارداد وزارت دفاع آمریکا را رهبری سرویس آژور در قابلیت‌های پلتفرم ترکیبی دانست.
تبلیغات

پیش‌تر در ماه اکتبر سال ۲۰۱۹، وزارت دفاع ایالات متحده اعلام کرد که با درنظر گرفتن تمامی گزینه‌ها، مایکروسافت برنده‌ی قرارداد ده‌ساله‌ی Joint Enterprise Defense Infrastructure یا به اختصار JEDI، به ارزش ۱۰ میلیارد دلار شده است. از آن‌جایی که بسیاری از افراد حاضر در این صنعت انتظار داشتند آمازون قرارداد JEDI را ببرد، با اعلام خبر پیروزی مایکروسافت در قرارداد یادشده، تمامی این افراد شگفت‌زده شدند. همان‌گونه که پیش‌بینی می‌شد، آمازون از تصمیم وزارت دفاع راضی نبود و قصد داشت تا شکایت‌نامه‌ای را علیه این ارگان نظامی تنظیم کند. دیروز گزارش شد که آمازون تصمیم گرفته تا با مراجعه به دادگاه فدرال، مایکروسافت را به‌طور موقت از همکاری روی پروژه‌ی JEDI باز دارد.

Azure

دو روز پیش طی رویدادی در شهر نیویورک، مدیرعامل مایکروسافت، ساتیا نادلا، دلیل پیروزی مایکروسافت در قرارداد ۱۰ میلیارد دلاری JEDI را توضیح داد. بنابر اظهارات ساتیا، رهبری سرویس آژور در قابلیت‌های پلتفرم ترکیبی، دلیل پیروزی ردموندی‌ها بر آمازون بوده است. او گفته است:

حتی اگر شما به‌گونه‌ای به زمان عقد قرارداد JEDI بازگردید، این همان چیزی است که واقعا اتفاق افتاد. ما ایستادیم و گفتیم نگاه کنید، ارگانی همچون وزارت دفاع نیاز به توسعه‌ی روبه‌جلو دارد؛ [توسعه‌ای] که همانند آن وجود نداشته است. اوه، [سرویس] ابری اینجا است [می‌توان از سرویس ابری کمک گرفت]. ما اساسا به یک موقعیت رهبری در آن‌ چیزی که مردم محاسبات ترکیبی می‌نامند ایجاد کردیم. ما تنها کسانی هستیم که هم‌اکنون توانایی توزیع محاسبات و داده‌های بحث‌برانگیز را داشته و پس از آن، ثبات [لازم] برای مدیریت، امنیت و داده‌های [مربوط به] هر دو حوزه [توزیع محاسبات و داده‌های بحث‌برانگیز] را داریم.

او همچنین اشاره کرد، ظرفیت‌های پلتفرم ترکیبی که هم‌اکنون در سرویس آژور وجود دارد، نتیجه‌ی یک دهه تلاش است. او خاطرنشان کرد که نمی‌توان یک سرویس ابری را با معماری ساخت و یک دهه بعد ظرفیت‌های ترکیبی را اضافه کرد و سازگار با فناوری روز شد.

اساسا ایده‌ی پشت محاسبات ابری ترکیبی هنگامی پدید می‌آید که در شرایطی خاص، محاسبات on-premise مناسب‌تر از محاسبات مبتنی‌بر سرویس ابری هستند یا جریان دقیقا برعکس است. درنتیجه لازم است تا این دو رویه به هم متصل شوند. تفاوت این دو رویکرد در این است که محاسبات on-premise از طریق نرم‌افزارهای مربوطه و در سرورهای خود شرکت و پشت فایروال‌های آن صورت می‌پذیرد. نرم‌افزارهای on-premise قابل‌اعتماد و ایمن هستند و آن سطح از کنترلی که فضای ابری اغلب از اعطای آن عاجز است را به شرکت‌ها می‌دهد.

ایده‌ی محاسبات ترکیبی منحصر به مایکروسافت نیست، با این حال چنین پذیرفته شده که هنگام درنظرگرفتن محاسبات ترکیبی، مایکروسافت یک سروگردن از سایر شرکت‌ها بالاتر است.

nadella

سازمان‌ها می‌توانند اپلکیشن‌های زیادی داشته باشند که اغلب درون سخت‌افزارهای گوناگون و روی پایگاه‌داده‌های on-premise، فضاهای ابری مختلف و فناوری‌های پیشرو اجرا می‌شوند. در نقطه‌ی مقابلِ سرویس AWS آمازون، آژور به‌صورت بی‌همتایی، انعطاف‌پذیری لازم جهت نوآوری را در هر قسمت از محیط ترکیبی، برای سازمان‌ها فراهم کرده و در عین حال، به‌صورت یک‌پارچه و ایمنی عمل می‌کند. یک تحلیگر این حوزه گفته است که پیروزی در قرارداد JEDI بهترین فرصت برای میکروسافت در جهت به‌دست‌آوردن جایگاه رهبری آمازون در سرویس‌های وب است. مایکروسافت در مورد شکایت آمازون در دادگاه علیه قرارداد JEDI، بیانیه‌ی زیر را صادر کرد:

ما معتقدیم که حقایق نشان خواهد داد که آن‌ها یک روند دقیق، بی‌نقص و منصفانه در جهت تعیین نیازهای یک سرباز در حال جنگ را به بهترین وجه توسط مایکروسافت انجام دادند.
تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات