XPG در نمایشگاه CES 2020، تجهیزات جدید گیمینگ به نمایش گذاشت

چهارشنبه ۲۵ دی ۱۳۹۸ - ۱۱:۴۵
مطالعه 4 دقیقه
XPG از زیربرندهای ای‌دیتا محسوب می‌شود که امسال در نمایشگاه CES و با همکاری اینتل، حضوری جدی خصوصا در بخش محصولات گیمینگ داشت.
تبلیغات

شرکت ای دیتا (Adata) تولیدکننده‌ی محصولات XPG، آخرین دستاوردهای خود را در نمایشگاه CES 2020 در لاس‌وگاس به نمایش گذاشت. XPG محصولات با کارایی بالا برای کاربران حرفه‌ای، گیمرها، علاقه‌مندان ورزش‌های الکترونیک (eSports) و عاشقان فناوری تولید می‌کند.

محصولاتی که در این نمایشگاه به نمایش درآمدند، شامل طیف کاملی از لوازم جانبی گیمینگ، انواع تجهیزات کامپیوتر شخصی (PC) درایو‌های ذخیره‌سازی SSD و حافظه‌های DDR4 بود. XPG در نمایشگاه امسال، ورود جدی به دنیای کامپیوترهای شخصی را اعلام کرد و اولین محصولات خود را در دسته‌های لپ‌ تاپ گیمینگ، Mini PC  یا کامپیوترهای شخصی کوچک و مانیتور گیمینگ به‌نمایش گذاشت.

XPG از زیرمجموعه‌های ای‌دیتا محسوب می‌شود که توانایی‌های اثبات‌شده‌ای در تولید حافظه‌ی رم و SSDهای گیمینگ دارد. آن‌ها با بهره‌گیری از سابقه‌ی طولانی در تولید قطعات سخت‌افزاری، در حال گسترش محصولات خود به سایر حوزه‌های کامپیوتر و مانیتور بازی هستند. در غرفه XPG در CES 2020، بازدید‌کنندگان شاهد عرضه‌ی لپ‌تاپ جدیدی به‌نام XPG XENIA 15 بودند.

لپ‌تاپ ۱۵/۶ اینچی که با همکاری شرکت اینتل ساخته شده است. لپ‌تاپ جدید XPG، نمایشگری از نوع Full HD IPS دارد. از قابلیت‌های دیگر لپ‌تاپ مذکور می‌توان به جدیدترین پردازنده‌ی نسل نهم CPU اینتل Core i7 اینتل و SSD پرچم‌دار XPG یعنی SX8200 Pro M.2 اشاره کرد که جوایز و افتخارات گسترده‌ای را در سابقه دارد.

xpg ces 2020

علاقه‌مندان به بازی‌های کامپیوتری در نمایشگاه CES امسال، تجربه‌ی کار با XPG GAIA mini PC را نیز داشتند که باز هم با همکاری اینتل ساخته شده بود. کامپیوتر شخصی کوچک XPG مجهز به یک کیس کوچک پنج لیتری، یک درگاه PCI قابل جایگزینی با پشتیبانی از ظرفیت هشت اینچ و یک منبع تغذیه‌ ۵۰۰ واتی کوچک بود. به‌علاوه شرکت سازنده گواهینامه‌ی 80 PLUS Platinum را نیز برای کامپیوتر شخصی کوچک خود دریافت کرده است.

از محصولات دیگر XPG در نمایشگاه CES 2020 می‌توان به مانیتور گیمینگ XPG PHOTON اشاره کرد؛ یک نمایشگر ۲۷ اینچی مجهز به پنل IPS که برای اولین‌بار از تکنولوژی Vivid Color شرکت PixelDisplay برای مراقبت از چشم کاربران بهره می‌برد.

این تکنولوژی جدید برای کاهش خستگی چشم در محیط‌های تاریک، اشعه و پرتوهای مضر آبی را حذف می‌کند. XPG PHOTON با فناوری جدید می‌تواند بین طیف گسترده‌ای از رنگ‌ها در طول روز و یک تجربه‌ی شگفت‌انگیز از رنگ‌ها در طی شب تغییر کند.

xpg ces 2020

تجهیزات کامپیوتر شخصی

کیس ایستاده XPG VOLTA از محصولات خاص ای دیتا در نمایشگاه امسال بود که گزینه‌ای قابل‌توجه برای گیمرهای حرفه‌ای محسوب می‌شود. کیس جدید XPG، ساختاری عمودی و ایستاده برای جریان بهتر هوا و ظاهری شیک با طراحی استوانه‌ای دارد.

لایه‌های فلزی باکیفیت، با ظاهری شیشه‌ای و نورپردازی RGB، جلوه‌ای چشم‌نواز را در کیس ولتا خلق می‌کند. بدنه‌ی کیس نیز به چهار چرخ چندجهته مجهز شده است که حرکت آن را برای کاربر آسان می‌کند. XPG در کیس جدید خود از مادربردهای E-ATX استفاده می‌کند که فضاهای زیادی روی آن‌ها تعبیه شده است. در این کیس، سه کارت گرافیک با حداکثر اندازه و چندین خنک‌کننده روی صفحه‌ی مادربرد با دسترسی راحت قرار می‌گیرد.

از تجهیزات دیگر مرتبط با کامپیوترهای شخصی در غرفه‌ی XPG می‌توان به محصولات در دسته‌ی DRAM و SSD اشاره کرد. در میان آن‌ها، سه SSD با مفهوم جدید PCIe Gen4 وجود دارد (با نام‌های SAGE، INDIGO و PEARL) که سرعت خواندن تا هفت هزار مگابایت‌بر‌ثانیه و سرعت نوشتن تا ۶ هزار  مگابایت‌بر‌ثانیه را ارائه کرده و همچنین از NVMe 1.4 و جدیدترین پلتفرم AMD پشتیبانی می‌کنند.

قابلیت‌های مذکور، این محصولات دسته‌ی حافظه را برای گیمرها، تولیدکننده‌های محتوا و کاربردهای 5G ایده‌آل می‌کند. SSDهای SU630 و SX8100، هردو تا ظرفیت چهار ترابایت در غرفه‌ی XPG به نمایش درآمدند.

xpg ces 2020

SSDهای اکسترنال SE900G و SE770G RGB هم از این گروه، در نمایشگاه حضور داشتند. مهم‌ترین ویژگی این درایوهای اکسترنال مذکور، سرعت نوشتن تا دو هزار مگابایت‌بر‌ثانیه است. XPG همچنین دو ماژول جدید DRAM با نورپردازی RGB (با نام‌های XPG DARKMOON و XPG SYDYRU) را با فرکانس‌های حداکثر 4800 مگاهرتز و ظرفیت‌هایی تا ۳۲ گیگابایت ارائه خواهد کرد.

لوازم جانبی

XPG در نمایشگاه CES 2020 علاوه بر محصولات اصلی، از لوازم جانبی کامپیوترهای شخصی و گیمینگ هم رونمایی کرد. هدفون گیمینگ XPG PRECOG مجهز به درایورهای الکترواستاتیک دینامیک و طراحی ارگونومیک، یکی از تجهیزات معرفی شده در نمایشگاه امسال بود. این هدفون برای ارائه‌‌ی صدای رسا و باکیفیت طراحی شده و تأییدیه‌ Hi-Res دارد. هدفون مذکور به حالت FPS مجهز است که موقعیت مکانی کاربر را برای ارائه‌ی کیفیت صدای بالاتر تشخیص می‌دهد.

xpg ces 2020

موس XPG HEADSHOT از لوازم جانبی دیگری زیربرند ای دیتا در نمایشگاه امسال بود که به‌لطف ساختار مشبک و تطبیق‌پذیر و مواد به‌کاررفته در ساخت، یک فرم فوق‌العاده سبک را شکل می‌دهد که تجربه‌ی گیمینگ مناسبی را به‌همراه دارد. این ماوس به کمک موتور هوش مصنوعی XPG، می‌تواند براساس اندازه‌ دست کاربر، حالت دست گرفتن و نگه داشتن، سطح تماس و المان‌های طراحی سفارشی از جمله نام آواتار یا لوگوی تیم، شخصی‌سازی شود.

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات