وان پلاس 8 با نمایشگر ۱۲۰ هرتزی معرفی می‌شود

دوشنبه ۲۳ دی ۱۳۹۸ - ۱۷:۰۰
مطالعه 3 دقیقه
پیت لاو، مدیرعامل وان پلاس تأیید کرد که شرکت روی نمایشگر با نرخ نوسازی ۱۲۰ هرتز کار می‌کند و وان پلاس ۸ نیز با نمایشگر ۱۲۰ هرتزی معرفی خواهد شد.
تبلیغات

در جریان نمایشگاه CES 2020، وان پلاس گوشی مفهومی Concept One را با دوربین محوشونده و طراحی جذاب معرفی کرد. کانسپت‌وان پروژه‌‌ای نیست که وان پلاس به‌تنهایی روی آن کار کرده باشد، بلکه ادامه‌ای همکاری‌ شرکت با مک‌لارن به‌حساب می‌آید.

طراحی کانسپ‌وان الهام‌گرفته از خودروهای سوپراسپرت مک‌لارن است. گوشی هوشمند جدید در داخل پوششی از جنس چرم طبیعی قرار دارد که در میانه‌ی آن نواری شیشه‌ای به‌همراه مجموعه‌ی دوربین و لوگوی دو شرکت قرار داده شده است. پوشش شیشه‌ای بین لوگوی وان‌پلاس و مک‌لارن با بهره‌مندی از فناوری الکتروکرومیکی به گوشی امکان می‌دهد تا به‌سرعت شفافیت پوشش شیشه‌ای دوربین را تغییر دهد و باعث محو شدن دوربین‌ها می‌شود.

وان پلاس کانسپت وان / OnePlus Concept One

استفاده از پوشش الکتروکرومیکی فناوری جدیدی نیست، اما وان پلاس نخستین شرکتی است که برای مخفی کردن لنزهای دوربین در گوشی‌ هوشمند از آن استفاده کرده است. وان پلاس اعتقاد دارد که درنهایت صنعت تولید گوشی‌های هوشمند به‌سمت طراحی دستگاه‌هایی با دوربین سلفی زیر نمایشگر می‌رود و در آینده شاهد معرفی دستگاه‌هایی بدون دوربین قابل رویت در پنل پشتی و جلویی خواهیم بود.

درواقع طراحی دوربین‌ نامرئی در پنل پشتی دستگاه نیز مکمل فناوری‌ دوربین زیر نمایشگر محسوب می‌شود. البته ممکن است به این سرعت شاهد معرفی گوشی هوشمند پرچم‌دار وان پلاس با دوربین زیر نمایشگر به بازار نباشیم ولی درنهایت هدف شرکت آن است که دستگاهی با دوربین مخفی سلفی و دوربین مخفی در پنل پشتی به بازار عرضه کند.

پیت لاو، مدیرعامل وان پلاس در شبکه‌ی اجتماعی ویبو تأیید کرد که شرکت مشغول تحقیق و توسعه روی نمایشگر با نرخ نوسازی ۱۲۰ هرتز است. اواسط آبان‌ماه نیز گفته شده بود که گوشی وان پلاس ۸ پرو با صفحه‌نمایش ۱۲۰ هرتزی به بازار می‌آید

پیش‌تر گفته شده بود که وان پلاس فناوری جدیدی برای صفحه‌نمایش معرفی می‌کند. قرار است وان پلاس در رویدادی رسمی در تاریخ ۱۳ ژانویه (۲۳ دی‌ماه) در شنزن چین، آخرین فناوری نمایشگر خود را به‌نمایش بگذارد. با برگزاری این رویداد، اطلاعات جدیدی در مورد فناوری نمایشگر وان پلاس در اختیار خواهیم داشت. به‌احتمال زیاد سامسونگ دیسپلی مسئول تولید نمایشگر جدید وان پلاس خواهد بود.

وان پلاس ۸ با نمایشگر با نرخ نوسازی ۱۲۰ هرتز معرفی می‌شود

سال ۲۰۱۹ شاهد عرضه‌ی گوشی‌های هوشمندی با نمایشگر با نرخ نوسازی ۹۰ هرتز به بازار بودیم و این رویکرد در سال ۲۰۲۰ نیز ادامه دارد. به‌نظر می‌رسد در سال جاری دستگاه‌هایی با نمایشگر با نرخ نوسازی ۱۲۰ هرتز معرفی شوند. اواسط آذرماه، ردمی K30 شیائومی با نمایشگر ۱۲۰ هرتز، تراشه اسنپدراگون 765G و دوربین ۶۴ مگاپیکسلی معرفی شد. 

چند روز قبل نیز گفته شد که پرچم‌دار بعدی سامسونگ احتمالا به نمایشگر ۱۲۰ هرتز مجهز می‌شود. در بین شرکت‌هایی که روی نمایشگر با نرخ نوسازی بالاتر کار می‌‌کنند، پیت لاو، مدیرعامل وان پلاس در شبکه‌ی اجتماعی ویبو تأیید کرد که وان پلاس ۸ با نمایشگر ۱۲۰ هرتز معرفی خواهد شد. 

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات