وان پلاس قابلیتی با نام Optimized Charging معرفی کرده است

شنبه ۲۱ دی ۱۳۹۸ - ۱۳:۰۰
مطالعه 2 دقیقه
وان‌پلاس برای محافظت از باتری گوشی‌هایش، مشغول کار روی قابلیتی با نام شارژ بهینه است. این قابلیت زمان شارژ باتری را باتوجه‌به اعمال کاربر تنظیم می‌کند.
تبلیغات

وان‌پلاس در تلاش برای جلوگیری از تخریب ظرفیت باتری گوشی‌های خود، قابلیتی جدیدی به‌نام «شارژ بهینه» (Optimized Charging) را توسعه داده است. به‌گفته‌ی این شرکت، قابلیت مذکور به‌گونه‌ای طراحی ‌شده تا بدون تأثیر بر تجربه‌ی کاربر، میزان تخلیه‌ی باتری را بهینه کند.

نحوه‌ی عملکرد قابلیت بهینه‌سازی شارژ بسیار ساده است و باعث می‌شود شارژ باتری فقط درصورت نیاز به آن، از صفر به ۱۰۰ درصد برسد. به‌عبارت‌دیگر، قابلیت مذکور گوشی هوشمند را تا ۸۰ درصد شارژ می‌کند و به‌لطف عملکرد تشخیص چرخه‌ی خواب کاربر، شارژشدن باتری را به‌طور موقت متوقف می‌کند. گوشی شما ۱۰۰ دقیقه قبل از بیدارشدنتان دوباره شروع به شارژ‌شدن می‌کند؛ بنابراین، وقتی صبح از خواب بیدار می‌شوید و شارژر را خارج می‌کنید، گوشی ۱۰۰ درصد شارژ شده است.

قابلیت شارژ بهینه وان پلاس

قابلیت مذکور نوع استفاده‌ی شما از گوشی را یاد می‌گیرد؛ یعنی براساس استفاده از گوشی، می‌فهمد چه زمانی شارژر را از گوشی خارج می‌کنید و زمان را مطابق آن تنظیم می‌کند. مشابه چنین قابلیتی در گوشی‌های ایسوس و اپل و حتی سازنده‌ی خودرو تسلا وجود دارد و اکنون وان‌پلاس قابلیت اختصاصی خود را ارائه کرده است.

باتری

با استفاده‌ی تولیدکنندگان بیشتری از قابلیت‌های محافظت باتری، امیدواریم در آینده‌ سیستم‌عامل اندروید نیز به چنین قابلیتی مجهز شود. برای فعال کردن قابلیت بهینه‌سازی شارژ در گوشی‌های وان‌پلاس به مسیر زیر بروید:

Setting app->tap Battery->turn on Optimized Charging

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات