ردمی K30 شیائومی معرفی شد؛ نمایشگر ۱۲۰ هرتز، تراشه اسنپدراگون 765G و دوربین ۶۴ مگاپیکسلی

سه‌شنبه ۱۹ آذر ۱۳۹۸ - ۱۷:۴۵
مطالعه 6 دقیقه
ردمی K30 شیائومی با بهره‌مندی از تراشه‌ی اسنپدراگون 765G، نمایشگر با نرخ نوسازی ۱۲۰ هرتز و دوربین ۶۴ مگاپیکسل با حسگر سونی IMX686 معرفی شد.
تبلیغات

اوایل خردادماه، پرچمداران مقرون‌به‌صرفه‌ی شیائومی یعنی ردمی K20 و ردمی K20 پرو با اسنپدراگون ۸۵۵ و دوربین ۴۸ مگاپیکسلی در چین رونمایی شدند. هر دو گوشی شیائومی از طراحی ظاهری مشابهی بهره می‌برند و تنها تفاوت آن‌ها در پردازند‌ه است. 

گوشی هوشمند پرچم‌دار ردمی K20 پرو با تراشه‌ی قدرتمند اسنپدراگون ۸۵۵ کوالکام به بازار عرضه شد؛ در حالی‌که ردمی K20 با تراشه‌ی اسنپدراگون ۷۳۰ کوالکام در دسترس کاربران قرار گرفت که از قیمت‌ پایین‌تری نیز نسبت به ردمی K20‌ پرو بهره می‌برد. 

Xiaomi Redmi K30

ظاهرا به‌نظر می‌رسد شرکت چینی تولیدکننده‌ی گوشی‌های هوشمند قصد دارد با معرفی ردمی K30‌ دستگاهی با قیمت مناسب و عملکرد بهبودیافته‌تر در دسترس کاربران قرار دهد.

پیش از رویداد رونمایی گوشی‌ هوشمند جدید شیائومی، مشخصات اصلی دستگاه فاش شده است. حتی چند روز قبل، رندرهای جدیدی از ردمی K30 شیائومی پیش از رونمایی رسمی دیده شد. شیائومی در اکتبر ۲۰۱۹ (مهرماه ۱۳۹۸) اعلام کرده بود که به‌زودی ردمی K30 نخستین گوشی هوشمند 5G شرکت معرفی می‌شود. 

با نزدیک‌تر شدن به رویداد رونمایی، ردمی تأیید کرد که دستگاه جدید با دوربین چهارگانه در پنل پشتی شامل دوربین اصلی ۶۴ مگاپیکسلی با بهره‌مندی از حسگر IMX686 سونی، باتری با ظرفیت ۴۵۰۰ میلی‌آمپرساعتی و فناوری شارژ سریع ۳۰ واتی، مجهز به حسگر اثر انگشت در دکمه‌ی پاور، جک هدفون ۳.۵ میلی‌متری و NFC معرفی می‌شود. اکنون، مشخصات کامل نسخه‌ی 4G ردمی K30 و نسخه‌ی 5G ردمی K30 به‌صورت رسمی منتشر شده‌اند. 

ردمی K30

جدول مشخصات نسخه‌ی 4G ردمی K30  و نسخه‌ی 5G ردمی K30

مشخصات

نسخه 4G و نسخه 5G ردمی K30 

ابعاد و وزن 

۱۶۵/۳ در ۷۶/۶ در ۸/۷۹ میلی‌متر

۲۰۸ گرم 

نمایشگر

۶/۶۷ اینچی 

FHD+ 

نمایشگر LCD با رزولوشن ۲۴۰۰ در ۱۰۸۰ پیکسل

نرخ نوسازی ۱۲۰ هرتز 

نمایشگر مجهز به روزنه‌ی مخصوص دوربین دوگانه سلفی  

کورنینگ گوریلا گلس ۵ 

پشتیبانی از 

HDR 10

سیستم‌عامل 

نسخه 5G: 

تراشه اسنپدراگون 

765G کوالکام

1x Kryo 475 (ARM Cortex-A76-based) Prime core @ 2.4GHz

1x Kryo 475 (ARM Cortex-A76-based) Performance core @ 2.2GHz

6x (ARM Cortex-A55-based) Efficiency cores @ 1.8GHz

فرایند ۷ نانومتری EUV 

آدرنو ۶۲۰ 

نسخه‌ی 4G با بهره‌مندی از تراشه‌ی اسنپدراگون 730G

ظرفیت حافظه‌ی RAM و ظرفیت حافظه‌ی ذخیره‌سازی 

6GB LPDDR4X + 64GB UFS 2.1

6GB + 128GB

8GB + 128GB

8GB + 256GB

قابلیت افزایش ظرفیت حافظه‌ی ذخیره‌سازی با پشتیبانی از 

microSD 

باتری و فناوری شارژ

باتری ۴۵۰۰ میلی‌آمپرساعتی 

فناوری شارژ سریع 

برای نسخه‌ی 4G فناوری شارژ سریع ۲۷ واتی 

برای نسخه‌ی 5G فناوری شارژ سریع ۳۰ واتی 

دوربین‌های پنل پشتی 

تصویربرداری: 

دوربین اصلی: ۶۴ مگاپیکسلی با حسگر 

IMX686 سونی -f/1.9- حسگر 1/1.7 اینچی و پیکسل‌های ۰.۸ میکرومتری

دوربین ثانویه: ۸ مگاپیکسلی با زاویه دید ۱۲۰ درجه -  f/2.2 

دوربین سوم: ۲ مگاپیکسلی - f/2.4 - حسگر تشخیص عمق 

دوربین چهارم برای نسخه‌ی 5G مجهز به دوربین ۵ مگاپیکسلی - ماکرو - f/2.4

دوربین چهارم برای نسخه‌ی 4G مجهز به دوربین ۲ مگاپیکسلی - ماکرو - f/2.4

تصویربرداری ویدیویی: 

4K @ 30fps

1080p @ 60fps

Ultra wide: 1080p @ 30fps

Slow motion: 1080p @ 120fps, 720p @ 960fps

دوربین سلفی 

دوربین اصلی: ۲۰ مگاپیگسلی

دوربین ثانویه: ۲ مگاپیکسلی حسگر تشخیص عمق 

سایر مشخصات 

جک هدفون ۳.۵ میلی‌متری

NFC چند وظیفه‌ای 

بلستر IR 

حسگر اثر انگشت جانبی

نسخه‌ی 5G با پشتیبانی از شبکه‌ی 

SA + NSA 5G 

نسخه‌ی 5G مجهز به GPS با فرکانس دوگانه

نسخه اندروید و رابط کاربری 

رابط کاربری MIUI 11‌ مبتنی بر اندروید ۱۰ 

یکی از مهم‌ترین نکاتی که در مشخصات گوشی هوشمند نسخه‌ی 5G ردمی K30 به‌ چشم می‌خورد، بهره‌مندی این گوشی هوشمند از پردازنده‌ی اسنپدراگون 765G کوالکام است. ردمی K30 نخستین گوشی هوشمند بازار است که با این پردازنده‌ به بازار عرضه می‌شود. تراشه‌ی اسنپدراگون 765G کوالکام در Redmi K30 5G مجهز به هسته‌ی اصلی با سرعت کلاک ۲/۴ گیگاهرتزی است که در کنار هسته‌ی Performance CPU با سرعت ۲/۲ گیگاهرتز قرار دارد. هر دو مبتنی بر معماری سفارشی کریو 475 (Kryo 475) توسعه یافته‌اند که وام گرفته از طراحی کورتکس A76 شرکت ARM‌ است.

کورتکس A55 شش هسته‌ای با پیکربندی ۱ + ۱ + ۶ در برابر پیکربندی ۲ + ۶ پردازنده‌های قدیمی‌تر اسنپدراگون ۷۳۰ قرار دارد. به‌علاوه پردازنده‌ی جدید با فرایند تولید ۸ میلی‌متری EUV توسعه یافته است. اسنپدراگون 765G مجهز به مودم 5G است. نسخه‌ی 5G ردمی K30 از 5G دوگانه و از شبکه‌های SA و NSA پشتیبانی می‌کند. این دستگاه از 5G MultiLink نیز پشتیبانی کرده و در اصل به کاربران امکان می‌دهد تا بتوانند هم‌زمان به وای‌فای ۲/۴ گیگاهرتز، وای‌فای ۵ گیگاهرتز و شبکه‌ی 5G و 4G متصل شوند. 

ردمی K30

همچنین ردمی K30 5G نخستین گوشی هوشمند شیائومی است از نمایشگر با نرخ نوسازی ۱۲۰ هرتز پشتیبانی می‌کند. تعداد تصاویر نمایش داده شده در هر ثانیه با نمایشگر با نرخ نوسازی ۱۲۰ هرتز دو برابر تعداد تصاویر نمایش داده شده با نمایشگر با نرخ نوسازی ۶۰ هرتز در هر ثانیه است. کاربران عموما با چنین نمایشگرهایی تجربه‌ی کاربری بهبودیافته‌تر و بهتری خواهند داشت. فریم ریت مربوط به این گوشی به‌صورت دینامیک بین ۶۰ هرتز، ۹۰ هرتز و ۱۲۰ هرتز قابل تنظیم است و می‌تواند تجربه‌ی کاربری متفاوتی را برای کاربر ایجاد کند.

دوربین سلفی روی نمایشگر ردمی K30 5G از نسبت نمایشگر به بدنه‌ی ۹۱ درصد بهره می‌برد. نسخه‌ی 5G گوشی هوشمند ردمی K30، نخستین دستگاهی است که با دوربین ۶۴ مگاپیکسلی جدید سونی یعنی IMX686 به بازار عرضه می‌شود. حسگر IMX686 سونی مجهز به حسگر بزرگ 1/1.7 اینچی و ابعاد هر پیکسل ۰/۸ میکرومتر است. دوربین اصلی ۶۴ مگاپیکسلی دستگاه در کنار سه دوربین دیگر شامل دوربین فوق عریض، دوربین تشخیص عمق و دوربین ماکرو اختصاصی قرار دارد. پنل جلویی دستگاه نیز مجهز به دوربین اصلی ۲۰ مگاپیکسلی درکنار دوربین ثانویه‌ی تشخیص عمق است. 

درکنار مشخصات ذکرشده، گوشی هوشمند جدید از باتری با ظرفیت ۴۵۰۰ میلی‌آمپرساعتی با پشتیبانی از فناوری شارژ سریع ۳۰ واتی بهره می‌برد. علاوه بر این گوشی مجهز به حسگر اثر انگشت یکپارچه‌ شده با دکمه‌ی پاور بوده و از برخی ویژگی‌های دیگر همچون جک هدفون ۳.۵ میلی‌متری و IR Blaster نیز پشتیبانی می‌کند. 

نسخه‌ی 4G ردمی K30 نیز از مشخصات مشابه نسخه‌‌ی 5G بهره می‌برد. نسخه‌ی 4G فاقد GPS با فرکانس دوگانه بوده ولی از نمایشگر ۱۲۰ هرتز، حسگر دوربین IMX686 سونی و باتری با ظرفیت ۴۵۰۰ میلی‌آمپرساعت بهره می‌برد.

قیمت و در دسترس بودن

هر دو نسخه‌ی 4G و 5G گوشی هوشمند ردمی K30 در چهار نسخه با ظرفیت‌های حافظه‌ی رم و حافظه داخلی متفاوت به بازار عرضه می‌شوند. 

نسخه 

Redmi K30 4G

Redmi K30 5G

6GB + 64GB

۲۲۷ دلار

۲۸۴ دلار 

6GB + 128GB

۲۴۱ دلار

۳۲۷ دلار 

8GB + 128GB

۲۷۰ دلار 

۳۷۰ دلار 

8GB + 256GB

۳۱۲ دلار

۴۱۲ دلار 

Redmi K30 4G در رنگ‌های آبی، قرمز و بنفش و نسخه‌ی 5G از همین رنگ‌ها به‌علاوه‌ی نسخه‌ی سفید رنگ در دسترس کاربران قرار خواهد گرفت. هر دو دستگاه به‌زودی در بازار چین به‌فروش می‌رسند. انتظار می‌رود، ردمی K30 راهی بازارهای بین‌المللی نیز بشود. البته بی‌شک قیمت آن با قیمت عرضه شده در بازار چین متفاوت خواهد بود. 

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات