پرچمدار بعدی سامسونگ احتمالا به نمایشگر ۱۲۰ هرتز مجهز می‌شود

دوشنبه ۱۶ دی ۱۳۹۸ - ۲۰:۵۶
مطالعه 3 دقیقه
براساس گزارشی جدید ظاهرا سامسونگ قصد دارد در پرچم‌دار بعدی‌اش از نمایشگری با نرخ نوسازی ۱۲۰ هرتز بهره بگیرد.
تبلیغات

ساعاتی پیش وب‌سایت سم‌موبایل که سابقه‌ی خوبی در زمینه‌ی افشای جزئیات مربوط به محصولات سامسونگ دارد، گزارشی جدید منتشر کرد و مدعی شد این غول کره‌ای دنیای فناوری در پی استفاده از نمایشگری با نرخ نوسازی معادل ۱۲۰ هرتز در پرچم‌دار بعدی‌اش است. سم‌موبایل که می‌گوید این اطلاعات را از طریق منابعی بسیار قابل‌اعتماد به‌دست آورده، مدعی است گلکسی اس ۱۱ (یا گلکسی اس ۲۰ یا هر نام دیگری که در نهایت برای این گوشی موبایل جدید انتخاب می‌شود) از یکی از نمایشگرهای ساخت خود سامسونگ با نرخ نوسازی ۱۲۰ هرتز بهره خواهد گرفت. ظاهرا سامسونگ پیش‌تر موفق به تولید نمایشگر ۱۲۰ هرتز شده و آن را به برخی از شرکت‌های رقیبش فروخته است؛ اما هرگز شاهد استفاده از چنین نمایشگری در یکی از گوشی‌های خود این شرکت کره‌ای نبوده‌ایم. 

این نخستین باری نیست که شاهد انتشار شایعاتی درمورد احتمال استفاده‌ی گلکسی اس ۱۱ از نمایشگر ۱۲۰ هرتز هستیم. در ماه نوامبر سال گذشته‌ی میلادی بود که یکی از افشاگران شناخته‌شده‌ی صنعت فناوری در توییتر با نام کاربری Ice Universe مدعی شد توانسته است در کد نسخه‌ی بتای رابط کاربری وان UI گوشی گلکسی نوت ۹، تنظیمات مخفی‌شده‌ی نمایشگر ۱۲۰ هرتز را پیدا کند؛ این درحالی است که در گوشی نوت ۹ شاهد استفاده از نمایشگری ۶۰ هرتز هستیم. با درنظرگرفتن این موضوع، وجود تنظیمات مربوط به نمایشگر ۱۲۰ هرتز در کد نسخه‌ی بتا می‌تواند به‌صورت تلویحی تأیید کند که سامسونگ قصد دارد در دستگاه‌هایی که در آینده عرضه می‌کند، از چنین نمایشگری بهره بگیرد. آیس یونیورس چند روز پس از انتشار این خبر در توییتر، مجددا روی آن تأکید و مدارک جدیدی افشا کرد.

گلکسی اس 11 سامسونگ / Samsung Galaxy S11

شرکت‌های سازنده‌ی گوشی‌های هوشمند طی سال‌های گذشته سعی کردند تا جایی که امکان دارد وضوح تصویر نمایشگرهای محصولات‌شان را بالا ببرند؛ حال به نقطه‌ای رسیده‌ایم که نمایشگرهای موردبحث وضوح بسیار بالایی دارند و از همین رو شرکت‌ها در تلاش‌اند تا با بالا بردن نرخ نوسازی آن‌ها، کاری کنند که تجربه‌ی بصری لذت‌بخش‌تری به کاربران منتقل شود.

در سال ۲۰۱۹ دو گوشی پیکسل ۴ گوگل (Google Pixel 4) و وان‌پلاس ۷ تی (OnePlus 7T) به نمایشگری با نرخ نوسازی ۹۰ هرتز مجهز شدند. در ضمن پیش‌تر شاهد عرضه‌ی گوشی‌های دارای نمایشگر ۱۲۰ هرتز به بازار بوده‌ایم؛ اما این گوشی‌ها محصولاتی عادی نبودند و برای کاربران علاقه‌مند به بازار گیمینگ تولید شدند. ریزر فون ۲ (Razer Phone 2) و ایسوس ROG فون ۲ (Asus ROG Phone 2) دو موبایلی بودند که از نمایشگر ۱۲۰ هرتز استفاده می‌کردند. 

استفاده از نرخ نوسازی ۱۲۰ هرتز باعث می‌شود انیمیشن‌ها و مواردی نظیر اسکرول کردن در نمایشگر به‌شکلی روان‌تر به‌نمایش دربیایند تا در نهایت لذت بیشتری به کاربر منتقل شود؛ در این نوع نمایشگرها حتی بازی‌های موبایلی و انیمیشن‌های داخلی اپلیکیشن‌ها نیز به‌شکلی روان‌تر اجرا می‌شوند. نمایشگرهای ۱۲۰ هرتز مصرف باتری بیشتری نسبت به دیگر نمایشگرها دارند؛ اما نکات مثبت آن‌ها به‌حدی زیاد است که شرکت‌های گوشی‌ساز کم‌کم ترغیب می‌شوند در محصولات‌شان از نمایشگر ۱۲۰ هرتز استفاده کنند.

سامسونگ گلکسی اس 11

پرچم‌دار بعدی سامسونگ صرف‌نظر از اینکه در نهایت با نام گلکسی اس ۱۱ یا گلکسی اس ۲۰ عرضه شود، طبق اعلام رسمی این شرکت در تاریخ ۱۱ فوریه ۲۰۲۰ (۲۲ بهمن ۱۳۹۸) در رویداد ویژه‌ای معرفی خواهد شد. گفته می‌شود کره‌ای‌ها قصد دارند در این رویداد از نسل دوم گوشی تاشدنی خود یعنی گلکسی فولد ۲ نیز پرده‌برداری کنند.

شما کاربران زومیت چه دیدگاهی در این رابطه دارید؟

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات