گوگل به پشتیبانی ۱۸ ماهه از مرورگر کروم روی ویندوز 7 ادامه خواهد داد

یک‌شنبه ۲۲ دی ۱۳۹۸ - ۲۲:۴۵
مطالعه 3 دقیقه
پس از اعلام رسمی مایکروسافت برای توقف ارائه‌ی وصله‌های رایگان برای سیستم‌عامل ویندوز ۷، گوگل اعلام کرد پشتیبانی از مرورگر کروم را تا ۱۸ ماه دیگر ادامه می‌دهد.
تبلیغات

پس از اعلام توقف ارائه‌ی وصله‌های رایگان برای سیستم‌عامل ویندوز ۷ از سوی مایکروسافت، حال گوگل  اعلام کرده است که پشتیبانی طولانی‌تر از مرورگر کروم را تا ۱۸ ماه ادامه می‌دهد. همان‌گونه که بیشتر کاربران زومیت آگاهی دارند، مایکروسافت پشتیبانی رایگان از ویندوز ۷ را از چهاردهم ماه ژانویه‌ی سال ۲۰۲۰، یعنی دو روز دیگر متوقف می‌کند. با این حال ترافیک وب‌سایت دولت ایالات متحده نشان می‌دهد هنوز ۲۰ درصد از سیستم‌‌های عامل‌ بازدیدکنندگانی که از کامپیوتر شخصی استفاده می‌کنند، ویندوز ۷ است.

درحالی‌که مشتریان عادی می‌توانند سیستم‌عاملشان را به‌روزرسانی کنند یا به‌صورت خطرناکی بدون وصله‌های مایکروسافت به استفاده از ویندوز ۷ ادامه دهند، کسب‌وکارها این گزینه را در اختیار خواهند داشت که با پرداخت هزینه، به‌روزرسانی‌های امنیتی طولانی‌تری را برای سیستم‌عامل یادشده دریافت کنند. درواقع گوگل با پشتیبانی جدید و کوتاه ۱۸ ماهه از مرورگر کروم در سیستم‌عامل ویندوز ۷، این دسته از کسب‌و‌کارها را درنظر گرفته است. مکس کریستوف، مدیر مهندسی در بخش مرورگر کروم گوگل گفته است:

ما به پشتیبانی کامل از [مرورگر] کروم روی ویندوز ۷ برای حداقل ۱۸ ماه، از تاریخ پایان زندگی [End of Life به‌معنی قطع پشتیبانی از محصول] مایکروسافت تا حداقل ۱۵ ژوئیه‌ی ۲۰۲۱ ادامه می‌دهیم.

البته کریستوف با استدلال به اینکه تیم‌های فناوری اطلاعات (IT) خواهان آخرین نسخه از سیستم‌عامل کروم OS در اسرع وقت و با کمترین هزینه و اختلال هستند و باتوجه به اینکه اعتماد بالا نسبت به اپلکیشن‌های مبتنی بر فضای ابری و SaaS که همگی روی مرورگر کروم اجرا می‌شوند سبب شده تا زمان مناسبی جهت تغییر پدید آید، توجه ویژه‌ی خود را روی کروم‌بوک‌ها و سیستم‌عامل کروم OS معطوف کرده است. او در ادامه می‌افزاید:

ما شرکت‌ها را تحت پوشش قرار داده‌ایم، حتی اگر آن‌ها به‌طور کامل به سمت [استفاده از] ویندوز ۱۰ حرکت نکرده باشند. بنابراین اگر شما هنوز شروع به جابه‌جایی به سمت ویندوز ۱۰ نکرده‌اید یا سازمان شما در میانه‌ی مهاجرت است، هنوز می‌توانید از مزیت‌های سازمانی مرورگر کروم بهره‌مند شوید.
Chrome Tool

اعلام خبر پشتیبانی طولانی‌تر از سیستم‌عامل ویندوز ۱۰ در مرورگر کروم توسط گوگل، هم‌زمان با آماده‌شدن مایکروسافت برای معرفی مرورگر جدید اج (Edge) با موتور کرومیوم صورت می‌پذیرد؛ مرورگری که قرار است در پانزدهم ماه ژانویه، یک روز پس از پایان پشتیبانی ویندوز ۷ در دسترس عمومی قرار بگیرد.

بی‌شک مایکروسافت هنگام اعلام تغییرات مرورگر اج در ماه دسامبر سال ۲۰۱۸، جاه‌طلبی‌های مشابهی را  برای پشتیبانی از ویندوز ۷ به‌واسطه‌‌ی مرورگر جدید بر پایه‌ی موتور کرومیوم در ذهن می‌پرورانده است. مزایای اصلی برنامه‌های گوگل برای شرکت‌هایی که هنوز از سیستم‌عامل ویندوز ۷ استفاده می‌کنند شامل فناوری Safe Browsing (وب‌گردی ایمن)، سیستم محافظت جداساز سایت کروم و محافظت در برابر فیشینگ و مدیریت خط مشی برای سرپرستان حوزه‌ی فناوری اطلاعات است.

باتوجه به با اشاراتی که مایکروسافت اخیرا در پیش‌نویس سند خطوط اولیه‌ی امنیتی برای مرورگر داشته و نیز تغییراتی که در تنظیمات خط مشی‌های گروهی اعمال کرده، می‌توان پی برد این شرکت در حال کار روی مدیریت خط مشی در مرورگر کرومیوم‌پایه‌ی اج است. بسته به اینکه سرعت انتقال شرکت‌ها و کاربران از ویندوز ۷ به نسخه‌های جدیدتر چقدر باشد، گوگل این توانایی را دارد که به پشتیبانی خود از سیستم‌عامل مذکور به مدت طولانی‌تری از ۱۸ ماه مقرر شده ادامه دهد. این شرکت پیش‌تر نیز پشتیبانی مرورگر کروم از ویندوز XP را نزدیک به دو سال تمدید کرد.

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات