مجله‌های دیجیتالی از سرویس گوگل نیوز حذف می‌شوند

یک‌شنبه ۱۵ دی ۱۳۹۸ - ۱۵:۳۰
مطالعه 3 دقیقه
گوگل در اطلاعیه‌ای رسمی اعلام کرد قصد دارد مجله‌های دیجیتالی را از سرویس نیوز حذف کند و مبالغ پرداختی کاربران را به آن‌ها برگرداند.
تبلیغات

سرویس گوگل نیوز (Google News) که زمان زیادی از فعالیت رسمی آن می‌گذرد، به‌طور ویژه جدیدترین اخبار را در قالب اپلیکیشنی مجزا جمع‌آوری می‌کند و با استقبال چشمگیری مواجه شده است. گوگل نیوز از همان زمان آغاز به کار نسخه‌ای اشتراکی داشت که ازطریق آن می‌شد با پرداخت مبلغی مشخص، به مجله‌های معروف دنیا دسترسی پیدا کرد. مجله‌های مذکور درحقیقت فایل‌هایی با پسوند PDF بودند که همان چیدمان و طرح‌بندی مجله‌ی فیزیکی را داشتند و حسی شبیه به خواندن آن را روی گوشی یا تبلت به کاربر منتقل می‌کردند.

گوگل به‌تازگی ایمیلی برای کاربران فرستاده و در آن اعلام کرده است می‌خواهد مجله‌های دیجیتالی را از سرویس نیوز حذف و اشتراک تمامی کاربران را لغو کند و آخرین مبلغ پرداختی کاربران برای اشتراک سرویس نیوز را به آن‌ها برگرداند. 

گوگل نیوز / Google News

متن ایمیل ارسال‌شده از سوی گوگل به کاربران سرویس نیوز به‌شرح زیر است:

سلام، این پیام را به این دلیل ارسال کرده‌ایم تا شما را آگاه کنیم که قصد داریم مجله‌های دیجیتالی را از گوگل نیوز حذف کنیم. این یعنی شما دیگر نخواهید توانست مجله‌های دیجیتالی مذکور را بخرید و همچنین امکان تهیه‌ی مجدد اشتراک سرویس نیوز را نخواهید داشت. بااین‌حال، همچنان خواهید توانست به تمامی مجله‌هایی دسترسی داشته باشید که پیش‌تر در سرویس نیوز خریده‌اید. این مجله‌ها بسته به نسخه‌ی اپلیکیشنی که استفاده می‌کنید، در یکی از دو تب Following یا Favorites حضور خواهند داشت. برای خواندن جدیدترین مقالات، پیشنهاد می‌‌کنیم نام ناشران مختلف را در گوگل نیوز جست‌و‌جو یا به وب‌سایت آن‌ها مراجعه کنید. آخرین مبلغی که برای تهیه‌ی اشتراک پرداخت کرده‌اید، در سی روز کاری پیش رو به حساب شما بازگردانده خواهد شد. زمان دقیق برای بازپرداخت مبالغ به نحوه‌ی پرداخت شما بستگی دارد. اگر برگشت پول به حساب شما بیشتر از حد معمول طول کشیده است، می‌توانید با مراجعه به حساب کاربری Google Payments، وضعیت بازپرداخت را بررسی کنید. اگر حتی پس از بازه‌های زمانی یادشده نیز مبلغ پرداختی‌تان به حساب بازگردانده نشد، با ما تماس بگیرید تا این موضوع را پیگیری کنیم. اگر این موضوع باعث ناراحتی‌تان شده است، عذرخواهی می‌کنیم. از حمایتتان متشکریم. تیم گوگل نیوز

مجله‌هایی که فایل PDF مجله‌های فیزیکی به‌شمار می‌آیند، در حالت معمول تجربه‌ی چندان بهینه‌سازی‌شده‌ای روی گوشی‌های هوشمند و تبلت‌ها ارائه نمی‌دهند. این موضوع به‌ویژه به‌‌دلیل اندازه‌ی کوچک نمایشگر این دستگاه‌ها اذیت‌کننده است. در چنین مجله‌هایی، امکان چینش مجدد متن وجود ندارد و به‌خوبی با سیستم‌عامل همگام‌سازی نشده‌اند و بهینه‌سازی‌های مناسب نظیر امکان ترجمه‌ی متن یا جست‌و‌جوی سریع روی آن‌ها انجام نشده است. مجله‌های دیجیتالی معمولی که امروزه در سرویس‌های مختلف ارائه می‌شوند، تسلط بیشتری روی بازار دارند و کاربران به آن‌ها تمایل نشان می‌دهند. 

گوگل نخستین‌بار در سال ۲۰۱۲ سرویس Play Magazines را راه‌اندازی کرد و سپس تصمیم گرفت نام آن را به Play Newsstand تغییر دهد تا تمرکز بیشتری روی مطبوعات داشته باشد. سرویس مذکور مدتی بعد با Google News ادغام شد.

دیدگاه شما کاربران زومیت درباره‌ی این‌ موضوع چیست؟

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات