نخستین ساعت هوشمند پوما مبتنی بر Wear OS معرفی شد

پنج‌شنبه ۱۴ شهریور ۱۳۹۸ - ۱۷:۱۷
مطالعه 3 دقیقه
پوما نخستین ساعت هوشمند خود را رونمایی کرد. این ساعت هوشمند مبتنی‌بر سیستم‌عامل Wear OS گوگل است و قیمتش ۲۷۵ دلار خواهد بود.
تبلیغات

طراحان ساعت‌های هوشمند بازار عموما به توسعه‌ی گجت‌‌های پوشیدنی مجهز به حسگرهای پایش ضربان قلب و مقاوم دربرابر نفوذ آب توجه نشان می‌دهند؛ اما به‌دلیل طراحی چنین ساعت‌هایی، عموما برای استفاده در سالن‌های ورزشی مناسب نیستند.

ظاهرا پوما راهکاری برای ورزش‌کارانی ارائه کرده است که به استفاده از ساعت‌‌های هوشمند با بند فلزی و طلایی حین تمرینات وزنه‌برداری یا تمرینات مخصوص کاهش وزن تمایل ندارند. نخستین ساعت هوشمند پوما مبتنی‌بر سیستم‌عامل Wear OS گوگل، می‌تواند گجت مناسب برای چنین ورزش‌کارانی باشد. 

ساعت هوشمند پوما

ساعت هوشمند پوما شباهت زیادی به ساعت هوشمند فسیل دارد و با اندازه‌های مختلف مچ دست مناسب است. پوما نخستین گجت پوشیدنی خود را با ترا‌شه‌ی اسنپدراگون Wear 3100 کوالکام به بازار عرضه خواهد کرد. بااین‌حال برخلاف ساعت هوشمند فسیل Gen 5، ساعت هوشمند پوما از ظرفیت حافظه‌ی رم ۵۱۲ مگابایتی و ظرفیت حافظه‌ی داخلی چهار گیگابایتی بهره می‌برد؛ درنتیجه، انتظار نمی‌رود عملکرد رضایت‌بخشی را بتواند به‌نمایش بگذارد. حسگر پایش ضربان قلب در قسمت پشتی بدنه‌ی ساعت و GPS داخلی در داخل بدنه‌ی ساعت قرار داده شده است؛ ازاین‌رو، کاربران نیاز نخواهند داشت گوشی هوشمند برای دسترسی به نقشه همراه داشته باشند. 

نخستین ساعت هوشمند پوما بدنه‌ی باریک و سبک و طراحی کاربرپسندی دارد. لبه‌های نمایشگر از جنس نایلونی و قاب ساعت نیز آلومینیومی است. صفحه‌ی بزرگ ساعت حالت بافت‌مانندی دارد و لوگو پوما نیز در قسمت بالای آن قرار داده شده است. با چرخاندن تاج ساعت هوشمند، کاربران می‌توانند به منو روی نمایشگر دسترسی پیدا کنند. 

بند این گجت پوشیدنی از جنس سیلیکون است و در قسمت زیرین بند، کانال‌هایی برای عبور جریان هوا و جلوگیری از تعرق کاربر در نظر گرفته شده است. ساعت هوشمند جدید در رنگ‌های مشکی و سفید و زرد به بازار عرضه خواهد شد.

ساعت هوشمند پوما

همان‌طورکه گفته شد، پوما نخستین ساعت هوشمند خود را با سیستم‌عامل Wear OS به بازار عرضه می‌کند؛ درنتیجه، کاربران می‌توانند از گوگل اسیستنت و گوگل پی (Google Pay) و گوگل فیت (Google Fit) برای ردیابی تمرینات ورزشی استفاده کنند. افزون‌براین، پوما ساعت هوشمند خود را با مجموعه‌ای از واچ‌فیس‌های جدید به بازار عرضه می‌کند. ممکن است کاربران مدل Scorecard را دیده باشند که درکنار ساعت می‌تواند داده‌های مربوط به تناسب‌اندام و ضربان قلب را نشان دهد. 

ساعت هوشمند پوما به اپلیکیشن هواشناسی و اسپاتیفای برای شنیدن موسیقی مجهز است و صرف‌نظر از اینکه گوشی هوشمند کاربر اندرویدی است یا iOS، می‌تواند به آن متصل شود. انتظار می‌رود نخستین ساعت هوشمند پوما نوامبر (آبان و آذر) ازطریق وب‌سایت پوما و سایر فروشگاه‌های خرده‌فروشی با قیمت ۲۷۵ دلار دردسترس کاربران قرار گیرد. 

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات