بی ام و آلپینا B3 استیشن رونمایی شد

دوشنبه ۲۵ شهریور ۱۳۹۸ - ۱۷:۴۴
مطالعه 2 دقیقه
تیونر آلپینا در نمایشگاه خودروی فرانکفورت ۲۰۱۹ از خودروی استیشن جدید خود با نام B3 Touring رونمایی کرد.
تبلیغات

آلیپنا جدیدترین محصول خود را براساس مدل استیشن از آخرین نسل بی‌ام‌و سری ۳ رونمایی کرد. این خودرو B3 تورینگ نام دارد و به‌عنوان یکی از سریع‌ترین خودروهای استیشن جهان در نمایشگاه خودروی فرانکفورت در معرض نمایش قرار داده شده است. به‌گفته‌ی سازنده‌ B3 تورینگ با پیشرانه ۶ سیلندر خطی توربوشارژ با حجم ۳ لیتر می‌تواند به حداکثر سرعت ۳۰۰ کیلومتربرساعت دست پیدا کند. از تغییرات اعمال‌شده روی پیشرانه باید به توربوشارژرهای جدید، تنظیم جدید واحد کنترل الکترونیکی موتور و سیستم خنک کنندگی ارتقاءیافته اشاره کرد. پس از اعمال این تغییرات نرم‌افزاری و سخت‌افزاری، قدرت پیشرانه به ۴۶۲ اسب‌بخار و گشتاور هم به ۷۰۰ نیوتن‌متر رسیده است.

پیشرانه‌ی ۶ سیلندر خطی B3 تورینگ به جعبه‌دنده‌ی خودکار ۸ سرعته متصل است. آلپینا این جعبه‌دنده را نیز تقویت کرده تا زمان تعویض دنده‌ی کوتاه‌تری داشته باشد. در نهایت نیروی پیشرانه با استفاده از سیستم چهار چرخ محرک xDrive به چرخ‌ها انتقال پیدا می‌کند. سیستم چهار چرخ محرک این خودرو توانایی تقسیم کامل گشتاور بین دو محور را دارد. برای دستیابی به حداکثر چسبندگی از دیفرانسیل لغزش محدود الکترونیکی هم در محور عقب استفاده شده است.

Alpina B3 Touring

متاسفانه آلپینا هنوز جزئیات مربوط به توانایی‌های حرکتی این مدل مانند سرعت گیری صفر تا صد کیلومتر را منتشر نکرده است. البته این تیونر آلمانی در مورد مصرف سوخت B3 تورینگ گفته که به دلیل استفاده از یک سیستم پیشرفته‌ی جدید برای فیلتر کردن گازهای خروجی از اگزوز، این خودرو دارای مصرف سوخت و آلایندگی در سطح بسیار خوبی است. آلپینا سعی کرده در این محصول تعادل خوبی را بین توانایی‌های حرکتی، مصرف سوخت و آلایندگی ایجاد کند. به‌گفته‌ی این تیونر، براساس استاندارد WLTP اروپا مصرف سوخت B3 تورینگ در هر ۱۰۰ کیلومتر به‌طور میانگین ۱۱/۱ لیتر است و در هر کیلومتر نیز ۲۵۲ گرم دی اکسید کربن تولید می‌کند. آلپینا فروش این مدل را از سه ماه‌ی نخست سال آینده شروع خواهد کرد و تحویل خودروها به مشتریان از نیمه‌ی دوم سال ۲۰۲۰ آغاز خواهد شد.

Alpina B3 Touring
Alpina B3 Touring
Alpina B3 Touring
Alpina B3 Touring
Alpina B3 Touring
Alpina B3 Touring
Alpina B3 Touring
Alpina B3 Touring
Alpina B3 Touring
Alpina B3 Touring
Alpina B3 Touring
Alpina B3 Touring
تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات