گوگل به‌زودی سرویس اشتراکی Play Pass را منتشر می‌کند

پنج‌شنبه ۲۱ شهریور ۱۳۹۸ - ۱۰:۰۰
مطالعه 2 دقیقه
گوگل قصد دارد به‌زودی برای رقابت با سرویس اپل آرکید، سرویس اشتراک بازی‌های موبایلی اندروید را موسوم‌به Play‌ Pass دردسترس قرار دهد.
تبلیغات

در ماه ژوئن میلادی بود که برای نخستین‌بار صحبت درباره‌ی سرویس جدیدی از‌ سوی گوگل به میان آمد که کاربران گوشی‌های اندرویدی به‌واسطه‌ی آن می‌توانند با تهیه‌ی اشتراک ماهانه، به انجام صدها بازی‌ و اپلیکیشن پولی یا به‌اصطلاح پریمیوم اقدام کنند.

اکنون پس‌از گذشت چندماه، گوگل با انتشار توییتی از انتشار قریب‌الوقوع سرویس یادشده خبر داد؛ همچنین از آیکون Play Pass به‌صورت رسمی رونمایی کرد تا همه‌چیز برای آغاز فعالیت این سرویس آماده باشد. 

گوگل در صفحه‌ی توییتر خود می‌گوید:

زمانش رسیده است. گوگل پلی‌پس به‌زودی از راه می‌رسد. 

برخلاف راه‌ و‌ روشی که اپل با سرویس اپل آرکید (Apple Arcade) در پیش گرفته، در سرویس اهالی مانتین‌ویو علاوه‌بر بازی‌های موبایلی شاهد قرارگیری برخی از اپلیکیشن‌های پولی نیز خواهیم بود. انتظار می‌رود که هزینه‌ی تهیه اشتراک پلی‌پس ۴.۹۹ دلار بابت هرماه باشد که این مدت خود شامل ۱۰ روز استفاده آزمایشی نیز می‌شود؛ با‌این‌حال، طبق گمانه‌زنی‌ها، به‌نظر می‌رسد که گوگل پیش‌از راه‌اندازی پلی پس، تغییراتی را در قیمت نهایی اعمال کند. 

طبق گفته‌ی گوگل، در انتخاب اپلیکیشن‌ها و بازی‌های سرویس پلی‌پس دقت بسیاری خرج شده است تا محتوای مناسب‌ با سلایق مختلف تهیه و تدارک دیده شود. نکته‌ی هیجان‌انگیز درباره‌ی سرویس موردبحث، وجود اپلیکیشن‌های پولی در آن است؛ از اپلیکیشن‌های تناسب‌اندام بگیرید تا ابزار‌های مربوط‌به موسیقی!

برای دوستداران بازی‌های موبایلی نیز باید گفت که آثار ارزشمندی همچون Stardew Valley که‌ به‌صورت عادی قیمت ۷،۹۹ دلاری دارد، در سرویس جدید گوگل حضور خواهد داشت. با‌وجود‌این، برخلاف سرویس اپل آرکید، در سرویس پلی‌پس محتوای انحصاری حضور نخواهد داشت؛ از‌ این‌ رو مزیت رقابتی که کوپرتینونشین‌ها به کاربرانشان ارائه می‌کنند، بسیار جذاب‌تر و اغوا‌کننده‌تر است.

باتوجه‌به آغاز به کار سرویس اپل آرکید در پاییز سال جاری، به‌نظر می‌رسد که رقابت جذابی بین سرویس گوگل و اپل صورت بگیرد. 

دیدگاه خود را درباره‌ی این موضوع با ما و دیگر کاربران به‌اشتراک بگذارید. به‌نظر شما، ظهور سرویس‌های این‌چنینی می‌توانند برای کاربر مفید باشند؟

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات