خریداران میت 30 هواوی باید به‌صورت‌ دستی سرویس‌های گوگل را نصب کنند

سه‌شنبه ۱۹ شهریور ۱۳۹۸ - ۱۴:۵۰
مطالعه 2 دقیقه
هواوی با فراهم‌آوردن راهی جدید برای نصب دستی سرویس‌های گوگل توسط خریداران، درصدد دورزدن تحریم‌های گوگل بر میت ۳۰ است.
تبلیغات

همان‌طور که اطلاع دارید، تحریم‌های آمریکا علیه هواوی باعث شده تا شرکت چینی به‌ناچار جدیدترین پرچم‌دار خود را بدون سرویس‌های گوگل به بازار عرضه کند. نبود پشتیبانی گوگل بدین معنا است که همچنان امکان استفاده از اندروید فراهم خواهد بود؛ اما دیگر خبری از سرویس‌هایی همچون فروشگاه نرم‌افزاری گوگل پلی و جیمیل نخواهد بود.

با‌این‌حال به‌نظر می‌رسد که چینی‌ها برای حل معضل به راهکار جدیدی رسیده‌اند تا از حجم این خلأ بزرگ بکاهند. طبق گفته‌ی ریچارد یو، مدیرعامل بخش محصولات تجاری هواوی، چینی‌ها درحال ارزیابی راهی جدید هستند تا از‌ آن‌ طریق دارندگان میت ۳۰ امکان نصب اپلیکیشن‌های گوگلی را روی گوشی خود داشته باشند.

پیش‌تر برند چینی میزو (Meizu) نیز به‌ مشتریان خود اجازه داده بود تا سرویس‌های گوگل را ازطریق یک فروشگاه نرم‌افزاری واسط دانلود و نصب کنند. 

با‌وجود‌این، راهکار یادشده نگرانی‌های امنیتی نیز باخود به‌همراه می‌آورد؛ همان‌طور که پیش‌تر نصب مجزا فورتنایت در پلتفرم اندروید موجب انتشار بدافزار شده بود؛ بنابراین هواوی باید بسیار محتاط عمل کند.

صرف‌نظر از مواردی که بالاتر به آن‌ها اشاره کردیم، هواوی همچنان زیر فشار قرار دارد. شرکت چینی پیش‌ از آغاز تحریم‌ها انتظار داشت که در سه‌ماهه‌ی چهارم ۲۰۱۹، بیش‌از ۹۰‌ میلیون گوشی هوشمند به‌ بازار عرضه کند؛ اما با‌توجه‌به مشکلات اخیر که برای این برند پیش‌ آمد، انتظار می‌رود که پیش‌بینی‌های چینی‌ها با آنچه در عمل شاهدش خواهیم بود، فاصله‌ی بسیاری پیدا خواهد کرد.

دیدگاه خود را در‌ این‌ رابطه با ما و دیگر کاربران به‌اشتراک بگذارید. آیا با وجود تحریم‌های گوگل همچنان حاضر به خرید گوشی‌های هواوی و به‌ویژه پرچم‌داران این شرکت هستید؟

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات