گوگل اسیستنت امکان دریافت و ارسال پیام در اپلیکیشن‌های پیام‌رسان را فراهم کرد

شنبه ۱۲ مرداد ۱۳۹۸ - ۱۹:۳۵
مطالعه 3 دقیقه
طبق گزارش‌ها، قابلیت جدیدی به دستیار صوتی گوگل اضافه شده است که امکان خواندن و ارسال صوتی پیام در اپلیکیشن‌های پیام‌رسان مثل واتساپ و تلگرام را مهیا می‌کند.
تبلیغات

دستیار صوتی گوگل یا گوگل اسیستنت همیشه امکان خواندن پیامک‌های ارسال شده به گوشی را از طریق اپلیکیشن پیش‌فرض گوشی یا هنگ‌اوت داشته است؛ اما میلیاردها نفر در سراسر جهان برای ارتباطات روزانه از اپلیکیشن‌ها و خدمات پیام‌رسانی متفاوت استفاده می‌کنند و این اپلیکیشن‌ها از دستیار صوتی برای خواندن و نوشتن پیام پشتیبانی نمی‌کنند. اکنون گوگل تصمیم گرفته تا این وضعیت را تغییر دهد.

قبلا اگر به دستیار صوتی گوگل فرمان خواندن پیام‌های خود را می‌دادید، فقط می‌توانست پیامک‌های متنی شما را بخواند و قادر به خواندن پیام‌های ردو‌بدل شده در سایر اپلیکیشن‌ها مثل واتساپ، تلگرام، اسلک، دیسکورد، گروپ‌می وسایر برنامه‌های پیام‌رسان نبود. به‌گفته‌ی یک منبع معتبر، این وضعیت چند روزی است که تفاوت پیدا کرده و دستیار صوتی نه‌تنها قادر به خواندن پیام‌های موجود در این اپلیکیشن‌ها است، بلکه امکان پاسخ‌دادن را نیز فراهم می‌کند.

گوگل اسیستنت

برای امتحان این قابلیت، باید با استفاده از دستور صوتی read my messages از دستیار صوتی بخواهید تا پیام‌ها را برای شما بخواند. اگر قبلا به اپلیکیشن گوگل امکان دسترسی به نوتیفیکیشن‌ها را نداده باشید، باید برای استفاده از قابلیت جدید دستیار گوگل، به روش زیر عمل کنید.

گوگل اسیستنت

پس از صادر کردن این دستور، کادری حاوی آخرین پیام‌های شما روی صفحه باز و متن آن‌ها بلند خوانده می‌شود. همچنین نام اپلیکیشن استفاده شده در هر پیام و نام ارسال‌کننده‌ی پیام نیز به نمایش در می‌آید. سپس به شما امکان داده می‌شود تا پاسخی را بنویسید یا بخوانید تا ارسال شود. پس از انجام این کار، پاسخ فورا ارسال می‌شود و پیام به‌عنوان خوانده‌شده علامت‌گذاری شده و نوتیفیکیشن آن نیز پنهان می‌شود.

گوگل اسیستنت

شما می‌توانید این کار را برای تعداد زیادی از پیام‌های اخیر خود انجام دهید. دستیار صوتی پیام‌های دریافت شده را نمایش می‌دهد و یکی یکی آن‌ها را برای شما می‌خواند.

گوگل اسیستنت

باید توجه کرد پیام‌هایی که حاوی عکس یا فیلم یا فایل صوتی باشند، از این طریق قابل دسترس نیستند. برای مثال دستیار صوتی اعلام می‌کند که پیام حاوی یک ضمیمه‌ی صوتی است که پخش نمی‌شود.

تا آنجا که اطلاع داریم، این قابلیت کاملا جدید است، ولی ممکن است مثل همیشه گوگل قبلا آن را برای بعضی از افراد به‌طور آزمایشی و محدود فعال کرده باشد. درحال حاضر بسیاری از افراد گزارش کرده‌اند که قابلیت یادشده برای آن‌ها فعال شده است و طبق بررسی‌های صورت گرفته ازسوی اندرویدپلیس، این قابلیت در اپلیکیشن‌های واتساپ و تلگرام و اسلک به‌خوبی کار می‌کند و حتی به‌صورت محدودی از زبان‌های متفاوت پشتیبانی می‌کند.

امیدواریم در آینده دستیار صوتی گوگل بتواند پیام‌های صوتی را نیز پخش کند و امکان پاسخ صوتی را فراهم کند، چراکه این کار در گفت‌وگوهای روزمره بسیار زیاد انجام می‌شود.

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات