نگاهی عمیق به بی ام و آلپینا B7 مدل ۲۰۲۰

چهارشنبه ۲۳ مرداد ۱۳۹۸ - ۲۰:۳۰
مطالعه 7 دقیقه
آلپینا B7 جدید لوکس‌ترین خودرو تیونر آلپینا است که نسخه‌ی تیونینگ‌شده‌ی حرفه‌ای و قدرتمند از بی‌ام‌و سری ۷ محسوب می‌شود و از توانایی حرکتی چشمگیری بهره می‌برد.
تبلیغات

اتوبان‌های آلمان یکی از افسانه‌ای‌ترین و لذت‌بخش‌ترین اتوبان‌های دنیا برای سریع راندن است. خودروهای سوپراسپرت برای چنین جایی خیلی جذابیت ندارند؛ چون اتوبان مسیری مستقیم است و نمی‌توان رانندگی چالش‌برانگیزی در آن تجربه کرد. در چنین جایی، لذت‌بخش‌ترین خودرو آلپینا B7 است. 

Alpina B7

در‌حالی‌که تمرکز بیشتر سدان‌های بزرگ بازار روی راحتی سرنشینان است، در آلپینا B7 سازنده به‌اندازه‌ی راحتی و لوکس‌بودن خودرو، روی توانایی‌های حرکتی نیز تأکید کرده است. البته، این بدان معنا نیست که B7 خودرویی لوکس نیست و اتفاقا فضای داخلی بسیار لوکسی هم دارد. آلپینا B7 نسخه‌ای از بی‌ام‌و سری ۷ جدید است که به‌طور اساسی ارتقا پیدا کرده و با وجود این خودرو، بی‌ام‌و نیازی ندارد مدل M7 را معرفی کند. 

Alpina B7

آلپینا تیونینگ اساسی را روی پیشرانه‌ی ۴.۴ لیتری تویین‌توربوی V8 سری ۷ انجام داده است. این تغییرات شامل نصب کولر جدید، ورودی هوای جدید با ظرفیت زیاد، سیستم خنک‌کنندگی جدید و سیستم اگزوز اسپرت هستند. درنهایت، پس از اعمال این تغییرات قدرت پیشرانه به ۶۰۰ اسب‌بخار و گشتاورش به ۸۰۰ نیوتن‌متر رسیده که در مقایسه با نسخه‌ی استاندارد این خودرو، قدرت ۷۷ اسب‌بخار و گشتاور ۵۰ نیوتن‌متر بیشتر است.

Alpina B7

نهایت گشتاور پیشرانه در این خودرو در دور موتور دوهزار دوربردقیقه دردسترس قرار دارد و همین موضوع آلپینا B7 را به موشکی زمینی تبدیل می‌کند. هنگام سرعت‌گیری با این سدان بزرگ راننده آن‌چنان در صندلی‌ها فرومی‌رود که برای او باورپذیر نیست که سوار سدانی لوکس با وزن بیش از ۲.۲ تن شده است. همه‌چیز در این خودرو برای سرعت‌گیری سریع و هیجان‌انگیز آماده است؛ از جعبه‌دنده‌ی هشت‌سرعته‌ی خودکار ZF گرفته تا لاستیک‌های میشلن با ابعاد 255/40 ZR20 در جلو و 295/35 ZR20 در عقب که درنهایت به B7 کمک می‌کند در ۳.۵ ثانیه بتواند سرعت خود را از صفر به ۱۰۰ کیلومتربرساعت برساند. 

در مسیر مستقیم، B7 می‌تواند به‌راحتی به حداکثر سرعت ۳۳۱ کیلومتر‌بر‌ساعت دست پیدا کند. سیستم تعلیق B7 در مقایسه با نسخه‌ی استاندارد سری ۷ کمی خشک‌تر است. شایان ذکر است سیستم چهارچرخ محرک این خودرو نیز بازنگری شده و ۸۵ درصد نیروی پیشرانه را به محور عقب انتقال می‌دهد.

Alpina B7

تغییراتی که آلپینا در سیستم تعلیق سری ۷ اعمال کرده است، سبب شده‌اند این خودرو عملکردی بسیار عالی در پیچ‌ها داشته باشد. سیستم تعلیق B7 از نوع فعال با قابلیت تنظیم است. با قراردادن خودرو در حالت اسپرت‌پلاس، ارتفاع سیستم تعلیق کاهش پیدا می‌کند. نکته‌ای منفی که در این میان می‌توان به آن اشاره کرد، حرکات زیاد بدنه با وجود سفت‌ترشدن فنرها است. این حرکات به‌گونه‌ای هستند که حتی با قراردادن خودرو در حالت اسپرت‌پلاس و کاهش ارتفاع، بازهم از بین نمی‌روند. 

Alpina B7

با توجه به توانایی فراوان B7 در پیمودن مسیر مستقیم این نقص چشم‌پوشی‌کردنی است. درباره‌ی ترمزها نیز باید گفت به‌حدی قوی هستند که تنها یک اشاره روی پدال ترمز می‌تواند باعث فعال‌شدن کالیپرهای چهارپیستونه‌ شود و تمام وزن دوتُنی B7 را به جلو منتقل کند. البته، چنین توان ترمزگیری قدرتمندی با توجه به سریع‌تربودن و حداکثر سرعت چشمگیر خودرو لازم است. 

Alpina B7

توانایی‌های حرکتی، تنها برگ برنده‌ی B7 در بازار نیست؛ بلکه این خودرو کابین لوکسی هم دارد. خوشبختانه آلپینا بیشتر امکانات رفاهی استاندارد سری ۷ را در این خودرو حفظ کرده است. در بخش ایمنی نیز، B7 دست پُری دارد و امکاناتی مانند کروزکنترل هوشمند با قابلیت توقف کامل، سیستم کمکی حرکت در ترافیک، دوربین ۳۶۰ درجه و سیستم دید در شب در آن به‌صورت استاندارد موجود هستند. 

Alpina B7

آلپینا در صندلی‌های B7 از روکش چرمی بسیار باکیفیت لاوالینا (Lavalina) استفاده کرده است که روی داشبورد و درها نیز دیده می‌شود. جالب است بدانید تودوزی برخی محصولات سفارشی رولزرویس را آلپینا انجام می‌دهد. درکنار این چرم باکیفیت، چوب‌کاری داخل کابین را هم اضافه کنید و طرح چوب کابین B7 را به رنگ مشکی پیانویی نیز می‌توان انتخاب کرد. ناگفته نماند در نقاط مختلف کابین مانند رکاب، داشبورد، تودری، کنسول مرکزی و پشت‌سری‌ها هم نشان آلپینا دیده می‌شود.

Alpina B7

یکی از نکات جالب این است که به‌دلیل استانداردهای ایمنی آمریکا در کیسه‌های‌ هوا، آلپینا چرم لاوالینا را در بازار آمریکا عرضه نمی‌کند. تنها بخش از فناوری سری ۷ که آلپینا به‌سراغ آن رفته، نمایشگر ۱۲.۳ اینچی مقابل راننده است. این نمایشگر حالا طرح آبی‌رنگ و نشان آلپینا را با خود به‌همراه دارد. از دیگر امکانات کابین ‌‌B7، می‌توان به نمایشگر لمسی ۱۰.۳ اینچی داشبورد، سیستم فرامین حرکتی، سیستم صوتی حرفه‌ای هارمن کاردن و HUD اشاره کرد. همه‌ی این امکانات در آلپینا B7 به‌صورت استاندارد موجود هستند؛ در‌حالی‌که در سری ۷، تنها به‌صورت سفارشی عرضه می‌شوند.

Alpina B7

در نمای ظاهری نیز، می‌توان گفت آلپینا B7 کاملا نشان می‌دهد یک بی‌ام‌و است. نمای ظاهری این خودرو در جلو کاملا تحت‌تأثیر جلوپنجره‌ی بزرگ است و بخش‌های دیگر مانند چراغ‌ها را به حاشیه رانده است. آلپینا تعدادی قطعات تزیینی کرومی‌رنگ زیر سپر جدید اضافه کرده است. گفتنی است چراغ‌های جلو از نوع LED هستند و درنهایت، نشان بی‌ام‌و نیز جای خود را به نشان آلپینا داده است. 

Alpina B7

آلپینا رینگ‌های معروف ۲۰ پره‌ی خود را هم روی B7 نصب کرده است. این رینگ‌ها را در دو اندازه‌ی ۲۰ و ۲۱ اینچی می‌توان سفارش داد. طراحی رینگ‌ها به‌گونه‌ای است که از دور ظاهر B7 را به‌خوبی از خودرو سری ۷ استاندارد متمایز می‌کنند. وزن این رینگ‌ها نیز ۲۰ درصد سبک‌تر شده است. بخش عقبی نیز به سری ۷ شباهت دارد؛ ولی سپر عقب، چهار عدد خروجی اگزوز را درون خود جای داده است. 

Alpina B7

اگر بخواهیم آلپینا B7 را در چند کلمه توصیف کنیم، باید عبارت‌های سریع و زیبا و لذت‌بخش را به‌کار ببریم. این خودرو سدانی بسیار لوکس است و در‌عین‌حال، توانایی حرکتی مشابه خودروهای سوپراسپرت را ارائه می‌دهد. این خودرو با قیمت ۱۴۱ هزار و ۷۰۰ دلار عرضه می‌شود که در مقایسه با مدل پایه‌ی بی‌ام‌و سری ۷ جدید، ۵۶ هزار و ۳۵۰ دلار گران‌تر است.

Alpina B7
Alpina B7
Alpina B7
Alpina B7
Alpina B7
Alpina B7
Alpina B7
Alpina B7
Alpina B7
Alpina B7
Alpina B7
Alpina B7
Alpina B7
Alpina B7
Alpina B7
Alpina B7
Alpina B7
Alpina B7
Alpina B7
Alpina B7
تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات