توضیحات تکمیلی تیم کوک درمورد تصاحب بخش مودم گوشی هوشمند اینتل

پنج‌شنبه ۱۰ مرداد ۱۳۹۸ - ۱۰:۴۵
مطالعه 3 دقیقه
تیم کوک در گفتگویی تلفنی با یکی از سرمایه‌گذاران، در مورد ابعاد دیگری از معامله‌ی یک میلیاردی اپل با بخش مودم گوشی هوشمند اینتل توضیح داد.
تبلیغات

اوایل مردادماه، اپل وارد مذاکرات جدی برای تصاحب کسب‌وکار تولید مودم‌های 5G اینتل شد. درنهایت به‌فاصله‌ی چند روز مشخص شد که کوپرتینویی‌ها تصمیم گرفته‌اند بخش تولید مودم گوشی‌های هوشمند اینتل را خریداری کنند

اخبار مختلفی از طریق رسانه‌های متعدد در مورد تصمیم اپل برای تصاحب بخش کسب‌وکار مودم اینتل به ارزش یک ‌میلیارد دلار منتشر شد و در نهایت کوپرتینویی‌ها تأیید کردند که چنین تصمیم بزرگی را در طول تاریخ فعالیت‌های اپل گرفته‌اند. تیم کوک، مدیرعامل اپل در گفتگویی تلفنی با یکی از سرمایه‌گذاران شرکت، ابعاد جدیدی از سرمایه‌گذاری کوپرتینویی‌‌ها در بخش مودم گوشی‌های هوشمند را توضیح داد و به برنامه‌های آتی اپل اشاره کرد. 

اپل

براساس اعلام تیم کوک، تصاحب کسب‌وکار بخش مودم گوشی‌های هوشمند اینتل با سرمایه‌گذاری یک میلیارد دلاری، از نظر میزان سرمایه‌گذاری دومین معامله‌ی بزرگ کوپرتینویی‌ها در  طول تاریخ فعالیت اپل محسوب می‌شود. ارزش بزرگ‌ترین معامله‌ی اپل در این سال‌ها ۳ میلیارد دلار بوده و همان‌طور که گفته شد، معامله‌ی اخیر یک میلیارد دلاری است. با تصاحب بخش مودم گوشی‌های هوشمند اینتل، ۲۲۰۰ کارمند اینتل به اپل می‌پیوندند. در نتیجه این معامله از نظر تصاحب نیروی ماهر و متخصص یکی از بزرگ‌ترین معاملات کوپرتینویی‌ها به حساب می‌آید. 

به‌علاوه، تیم کوک معتقد که با تصاحب بخش مودم گوشی‌های هوشمند اینتل، کوپرتینویی‌ها فرصت‌های جدیدی پیش‌روی خود خواهند داشت می‌توانند فرایند توسعه‌ی فناوری‌های خود را برای محصولات آتی سرعت ببخشند. همچنین این امکان برای اپل فراهم می‌شود تا بتواند در حوزه‌ی فناوری‌های مربوط به مودم گوشی‌های هوشمند، کنترل خوبی بر وضعیت بازار داشته باشد. تیم کوک در تماس تلفنی اعلام کرد: 

هفته‌ی گذشته، خبر مربوط به تصاحب بخش مودم گوشی‌های هوشمند اینتل را تأیید کردیم. این معامله از نظر قیمت، دومین معامله‌ی بزرگ اپل محسوب می‌شود و از نظر تصاحب نیروی ماهر و متخصص، بزرگ‌ترین معامله‌ی اپل در تمام مدت فعالیت کوپرتینویی‌ها به‌حساب می‌آید. به تمامی نیروی متخصص اینتل که به اپل می‌پیوندند، خوشامد می‌گوییم. معامله‌ی اخیر فرصت‌های جدیدی برای حضور در بازار گوشی‌های هوشمند فراهم می‌کند. انتظار می‌رود با حضور نیروی ماهر و متخصص بتوانیم پتنت‌های بیشتری را به‌ثبت برسانیم و محصولات آتی خود را با فناوری‌های جدید توسعه دهیم. در این حوزه می‌توانیم پتنت‌های فناوری بی‌سیم را به رقمی بالغ بر ۱۷۰۰۰ پتنت ثبت شده برسانیم و در توسعه‌ی محصولات‌ آتی از پتنت‌های ثبت‌شده استفاده کنیم. استراتژی‌های بلندمدتی را دنبال می‌کنیم که به ما کمک می‌کند تا محصولات خودرا با فناوری‌های اختصاصی اپل، تولید و به بازار عرضه کنیم. 

باتوجه به نقطه‌نظرات تیم کوک، می‌توان اینطور نتیجه‌گیری کرد که کوپرتینویی‌ها برنامه‌های روشنی برای توسعه‌ی فناوری‌های مودم اختصاصی خود دارند. پیش‌تر نیز اخبار مختلفی در مورد چنین تصمیم‌هایی از سوی اپل منتشر شده بود. این نخستین بار نیست که تیم کوک، مدیرعامل اپل در مورد طرح‌ها و برنامه‌های شرکت برای توسعه‌ و تولید قطعات اصلی و کلیدی گوشی‌های هوشمند صحبت می‌کند. 

پس از انتشار خبر تصاحب بخش کسب‌و کار اینتل توسط اپل، خبرگزاری رویترز گزارش جدیدی منتشر کرد. براساس گزارش رویترز انتظار می‌رود کوپرتینویی‌ها نخستین دستگاه خود با مودم اختصاصی اپل را سال ۲۰۲۱ به بازار عرضه کنند. مینگ چی‌کو پیش‌تر گفته بود که اپل گوشی‌های هوشمند آیفون با قابلیت اتصال 5G خود را سال ۲۰۲۰ با تراشه‌ی‌ مودم کوالکام به بازار عرضه خواهد کرد. باید منتظر باشیم و ببینیم در نهایت کوپرتینویی‌ها نخستین گوشی آیفون خود را با مودم اختصاصی چه زمانی معرفی و به بازار عرضه خواهند کرد. 

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات