گوگل در ازای ۵ دلار اطلاعات چهره کاربران را جمع‌آوری می‌کند

چهارشنبه ۲ مرداد ۱۳۹۸ - ۱۰:۱۶
مطالعه 2 دقیقه
طبق گزارش‌های بدست‌آمده، کارمندان گوگل در شهرهای مختلف در حال جمع‌آوری اطلاعات چهره کاربران هستند.
تبلیغات

به نظر می‌رسد گوگل می‌خواهد تلفن‌های پیکسل ۴ و ۴ ایکس ال را برای اولین‌بار به سیستم تشخیص چهره سه‌بعدی مجهز کند.طبق گزارش ZDNET، کارمندان گوگل در حال جمع‌آوری اطلاعات چهره افراد در مکان‌های عمومی دیده شده‌اند که در ازای این کار، کارت هدیه ۵ دلاری برای خرید از فروشگاه‌های آمازون و استارباکس به آن‌ها هدیه داده می‌شود.

خبرنگار مجله ZDNET، وقتی در حال گشت‌و‌گذار در پارک بود متوجه ازدحام مردم در قسمتی از پارک می‌شود. با تصور اینکه مردم برای نظرسنجی گرد هم آمده‌اند، نزدیک جمعیت می‌شود که یکی از آن‌ها خود را کارمند گوگل معرفی می‌کند و توضیح می‌دهد برای توسعه‌ی قابلیت تشخیص چهره سه‌بعدی، برای گشودن قفل تلفن همراه به جمع‌‌آوری اطلاعات چهره کاربران مشغول هستند. سپس گوشی را که در یک کیس بزرگ بود، به مردم داد و از  آن‌ها درخواست کرد تا از زوایای مختلف از چهره‌ی خود عکس بگیرند. مردم در ازای صرف ۵ دقیقه از زمان خود،کارت هدیه ۵ دلاری برای خرید از آمازون یا استارباکس دریافت می‌کردند.

از آنجا که غول موتور جست‌و‌جو برای توسعه و بهبود قابلیت تشخیص چهره سه‌بعدی نیاز به اطلاعات فراوانی دارد؛ به همین منظور تیم‌های مختلفی در شهرهای گوناگون، مشغول جمع‌آوری اطلاعات چهره کابران هستند.

شایعات و اخبار تأییدنشده، همگی از توسعه این قابلیت برای استفاده در پیکسل‌های بعدی گوگل دارند.

تصاویری که اخیرا از پیکسل‌های گوگل منتشر شده‌اند، نشان از دو دوربین و حسگرهایی در حاشیه بالایی گوشی‌های مذکور دارند.

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات