سرویس نقشه و مسیریاب بلد از مرز ۲ میلیون نصب فعال گذشت

سه‌شنبه ۱ مرداد ۱۳۹۸ - ۱۶:۳۰
مطالعه 2 دقیقه
اپلیکیشن بلد در طول ۱۴ ماه از شروع به کار خود، توانسته است خدمات متنوعی را در حوزه مربوط به نقشه و مسیریابی به کاربران خود ارائه دهد.
تبلیغات

بلد در مدت ۶ ماه، به‌صورت هفتگی میانگین ۱۰ درصد رشد داشته و شانزدهمین اپلیکیشن در کافه بازار محسوب می‌شود که به دو میلیون نصب رسیده است. تیم فنی بلد با ۲۴ نسخه به‌روزرسانی گام‌های تازه‌ای برای تسهیل استفاده کاربران از این محصول برداشته است. این اپلیکیشن بعد از گذشت ۶ ماه توانسته است با ۱۰ برابر کردن تعداد نصب خود به ۲ میلیون نصب فعال برسد. بلد بازه گسترده‌ای از اطلاعات را به کاربران خود ارائه می‌دهد. تعداد نقاط ثبت‌شده روی نقشه بلد بیش از ۵ برابر گوگل مپس در ایران است. داده‌های نقشه بلد با استفاده از سیستم جمع‌سپاری اطلاعات (کرادسورسینگ) روزبه‌روز تکمیل شده است. همچنین خودروهای عکس‌برداری بلد، تاکنون بیش از ۶۰۰ هزار نقطه را روی نقشه ثبت کرده‌اند.

مسیریابی حمل‌و‌نقل عمومی در آخرین نسخه اپلیکیشن بلد رونمایی شده است. کیهان اصغری، معاون مهندسی در نقشه و مسیریاب بلد از امکان مسیریابی با حمل‌و‌نقل عمومی در این اپلیکیشن خبر داد:

نقشه و مسیریاب بلد در سرویس حمل‌و‌نقل عمومی خود، مسیرهای ترکیبی شامل اتوبوس، مترو، تاکسی و پیاده را به کاربرانش پیشنهاد می‌دهد. در این سرویس، کاربران می‌توانند با انتخاب مبدا و مقصد، پیشنهاد‌های مختلفی را که از سمت بلد به آن‌ها داده می‌شود، بررسی کنند و با توجه به شرایط خودشان بهترین مسیر را برای رسیدن به مقصد مورد نظر انتخاب کنند. در حال حاضر مسیریابی حمل‌و‌نقل عمومی در تهران قابل استفاده است و به‌زودی در اصفهان و مشهد نیز در دسترس قرار خواهد گرفت.

این اولین‌بار نیست که بلد با فناوری‌های جدید خود، مسیر رسیدن به شهر هوشمند را طی می‌کند. کاربران این محصول، تاکنون بیش از ۲.۶ میلیارد کیلومتر با بلد همسفر بوده‌اند. سفرهای بین شهری آمار بالایی در بلد دارند و میانگین مسافت طی‌شده در هر سفر ۸۰ کیلومتر است. مسیریابی بهینه و دقت بالا در زمان رسیدن به مقصد، تأثیر به‌سزایی در ذخیره‌ی زمان کاربران داشته است. بلد پیش از این هم در ارائه‌ی نقشه‌های نمایشگاهی پیش‌گام بوده و در نمایشگاه کتاب و الکامپ نیز با ارائه اطلاعات شرکت‌کنندگان به هزاران نفر از مخاطبان این نمایشگاه‌ها یاری رسانده است.

با توجه به استفاده روزمره کاربران تلفن‌های هوشمند از نقشه‌ برای جست‌وجو و مسیریابی به نظر می‌رسد که بلد توانسته است بخش زیادی از نیازهای کاربرانش را برطرف کند. نسخه‌ آخر و رونمایی از سرویس حمل‌و‌نقل عمومی در نقشه و مسیریاب بلد نه‌تنها گام بزرگی در مدیریت ترافیک خواهد بود، بلکه چشم‌اندازی روشن برای ایران هوشمند به حساب می‌آید.

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات