وزارت ارتباطات با دو شرط، ماینینگ ارز دیجیتال را بدون مشکل می‌داند

پنج‌شنبه ۲۷ تیر ۱۳۹۸ - ۱۶:۳۸
مطالعه 2 دقیقه
نشست خبری افتتاح الکامپ ۹۸ با حضور وزیر ارتباطات صبح امروز برگزار شد و آذری جهرمی به برخی ابهامات در مورد موضوعاتی همچون رمز ارزها پاسخ داد.
تبلیغات

وزیر ارتباطات در حاشیه‌ی نشست خبری الکامپ ۲۵ به سوالات خبرنگاران در مورد موضوعات داغ این روزها از جمله رمز ارزها، اینترنت VDSL، کارت سوخت و مواردی از این دست پاسخ داد. مسئله‌ی استخراج یا ماین‌کردن رمز ارزها در ماه‌های اخیر با حواشی مختلفی همراه بوده است؛ به‌طوری که بسیاری از فعالان فناوری ایران و سازمان‌ها را مجاب به موضع‌گیری در مورد خود کرد. آذری جهرمی در مورد صحت خبر اعطای مجوز به چینی‌ها برای استخراج رمزارزها در مناطق آزاد اعلام کرد که از چنین موضوعی اطلاع ندارد.

آذری جهرمی در مورد رویکرد وزارت ارتباطات نسبت به استخراج ارز دیجیتال در کشور چنین گفت:

نظر ما این است که می‌توان در ساعات غیر پیک شبکه برق کشور چنین کاری را انجام داد. استخراج رمز ارز در حقیقت به نوعی صادرات مجازی برق محسوب می‌شود. 

وزیر ارتباطات دو شرط مهم را برای استفاده‌ی بهینه از این ظرفیت ضروری می‌داند؛ نخست اینکه برقی که برای استخراج رمز ارز قرار است استفاده شود نباید وارد شبکه‌ی انتقال و توزیع شود تا از نظر اتلاف انرژی مشکلی ایجاد نشود. قرارگیری فارم‌ها در کنار نیروگاه‌های تولید برقی که وزارت نیرو مشخص می‌کند، یکی از راهکارهای مطرح شده توسط آذری جهرمی بود. دومین مسئله، نیاز به تعیین نرخ فروش برق به چنین فارم‌هایی است؛ برای تولید برق در کشور منابع زیادی مصرف می‌شود و نباید همانند شرایط کنونی به عده‌ای اجازه داده شود که با حاشیه‌ی سود بالا از آن استفاده کنند. آذری جهرمی معتقد است که استفاده‌ی این تکنولوژی باعث افزایش بهره‌وری شبکه‌ی برق کشور می‌شود. 

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات