گزارش‌ها از ایجاد اختلال در تولید گلکسی نوت 10 حکایت می‌کند

سه‌شنبه ۲۵ تیر ۱۳۹۸ - ۱۰:۳۰
مطالعه 2 دقیقه
سامسونگ ۱۶ مرداد گوشی جدید خود به‌نام گلکسی نوت ۱۰ را رونمایی می‌کند. حال اخباری از خط‌تولید این گوشی و مشکلات تولید آن به‌گوش می‌رسد.
تبلیغات

با توجه به معرفی گلکسی نوت ۱۰ در ۷ اوت (۱۶ مرداد)، سامسونگ از چندی پیش تولید انبوه گوشی هوشمند پرچم‌دار خود را آغاز کرده است. با‌این‌حال، به‌نظر می‌رسد اختلافاتی میان کره‌جنوبی و ژاپن به‌وجود آمده که باعث شده است تولید نوت ۱۰  دچار اختلال شود. غول کره‌ای که ۹۰ درصد مواد مورداستفاده‌ی نمایشگرها و نیمه‌هادی‌های خود را از ژاپن وارد می‌کند، براساس رای دادگاهی در ژاپن تحریم شده است؛ به همین دلیل، در تأمین نیمه‌هادی‌ها دچار دمشکل شده است.

JTB، یکی از خبرگزاری‌های کره‌جنوبی، در این باره می‌گوید:

سامسونگ با کاهش ۱۰ درصدی در تولید پردازند‌ه‌های اکسینوس مواجه شده است؛ پردازنده‌ای که قرار است در نوت ۱۰ استفاده شود. البته، آن‌ها اعلام کرده‌اند که در ماه آینده، این کاهش را جبران خواهند کرد.

کنترل صادرات ژاپن ممکن است روی تولید گلکسی نوت ۱۰ تأثیر بگذارد

قلب تپنده‌ی نوت ۱۰ اکسینوس ۹۸۲۵ خواهد بود. این تراشه بسیار شبیه به اکسینوس ۹۸۲۰ که با گلکسی اس ۱۰ عرضه شد است، با این تفاوت که برخلاف ۹۸۲۰ که با فناوری ۸ نانومتری تولید می‌شد، ۹۸۲۵ با فناوری ۷ نانومتری تولید می‌شود. البته، نوت ۱۰ در بعضی از بازارها با اسنپدراگون ۸۵۵ عرضه خواهد شد؛ اما از آنجا که بخش عمده‌ی بازارها این گوشی را با پردازنده اگزینوس دریافت می‌کنند، سامسونگ باید نگران تأمین پردازنده‌های خود باشد.

سامسونگ هنوز این گزارش‌ها را تأیید نکرده است. بعد از اینکه ژاپن صادرات پلی‌آمید و هیدروژن فلوراید و رزیست را به کر‌ه‌جنوبی محدود کرد، ناظران معتقدند اختلافات تجاری ممکن است این غول تکنولوژی را به تنظیم زمان‌بندی برای خط‌تولید مجبور کند؛ چراکه این محصولات شیمیایی برای تولید تراشه بسیار حیاتی هستند. اکنون شرکت‌های ژاپنی برای دادوستد با کره‌‌جنوبی به تأییدیه دولت احتیاج دارند که حداقل ۹۰ روز به‌طول می‌انجامد.

مدیران سامسونگ برای حل این مشکل به ژاپن سفر کرده‌اند؛ با‌این‌حال تا زمان عقب‌نشینی هر دو دولت، این مشکل پابرجا خواهد بود.

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات