آئودی SQ8 رونمایی شد

شنبه ۱ تیر ۱۳۹۸ - ۲۱:۴۶
مطالعه 4 دقیقه
آئودی از شاسی‌بلند پرچم‌دار جدید خود با نام SQ8 رونمایی کرد که در بازارهای اروپایی با پیشرانه هیبریدی توربودیزل عرضه می‌شود.
تبلیغات

آئودی از خودرو SQ8 به‌عنوان شاسی‌بلند پرچم‌دار جدید خود رونمایی کرد که از پیشرانه خورجینی هشت سیلندر نیم‌هیبریدی توربودیزل با قدرت ۴۳۴ اسب‌بخار بهره می‌برد. پیشرانه ۴ لیتری با دو توربوشارژر که در نسخه تقویت‌شده شاسی‌بلند بزرگ و الهام‌گرفته از کوپه آئودی Q8 ارائه شده است، قدرتمندترین پیشرانه خورجینی هشت سیلندری به شمار می‌رود که این شرکت در اروپا برای مشتریان عرضه می‌کند. پیشرانه آئودی SQ8 حدود ۹۰۰ نیوتن‌متر گشتاور تولید می‌کند و باعث می‌شود تا شاسی‌بلند پرچم‌دار خودروساز آلمانی بتواند در ۴/۸ ثانیه از حالت سکون به سرعت ۱۰۰ کیلومتربرساعت برسد؛ درحالی‌که بیشینه سرعت آن به ۲۵۰ کیلومتربرساعت می‌رسد.

Audi SQ8 SUV / آئودی شاسی بلند

پیشرانه دیزلی که به‌طور خودکار یکی از دو توربوشارژر را در سرعت‌های پایین به منظور کاهش مصرف سوخت غیرفعال می‌کند، به سیستم نیم‌هیبریدی ۴۸ ولت مجهز شده است که ازطریق تسمه استارتر آلترناتور متصل به میل‌لنگ فعال می‌شود. سیستم نیم‌هیبریدی این خودرو می‌تواند در هنگام ترمز تا ۱۱ اسب‌بخار قدرت تولیدی داشته باشد و آئودی SQ8 را قادر می‌سازد تا بدون استفاده از نیروی پیشرانه طی ۴۰ ثانیه با سرعت‌ بین ۵۵ تا ۱۶۰ کیلومتربرساعت حرکت کند.

Audi SQ8 SUV / آئودی شاسی بلند

قدرت پیشرانه ازطریق  جعبه‌دنده خودکار هشت سرعته به چهار چرخ رانده می‌شود؛ همراه آن، پکیج تعلیق شامل دیفرانسیل اسپرت وجود دارد که می‌تواند در هنگام پیچیدن، تعادل گشتاور را بین چرخ‌های عقب ایجاد کند.

Audi SQ8 SUV / آئودی شاسی بلند

به‌عنوان گزینه استاندارد، خودرو روی سیستم تعلیق بادی سوار می‌شود که می‌تواند ارتفاع سواری را تا ۹۰ میلی‌متر تنظیم کند؛ همچنین قابلیت‌های پایداری الکترومکانیکی وجود دارد که از موتور الکتریکی برای کاهش حرکت بدنه بهره می‌برد. سیستم تمام چرخ فرمان به‌عنوان آپشن در دسترس است.

Audi SQ8 SUV / آئودی شاسی بلند

شاسی‌بلند آئودی SQ8 روی رینگ‌های ۲۱ اینچی به‌عنوان گزینه استاندارد سوار شده است؛ ولی در صورت درخواست مشتری با رینگ‌های ۲۲ اینچی هم عرضه می‌شود. دیسک‌های ترمز سرامیکی فیبر کربن نیز به‌عنوان گزینه استاندارد در دسترس هستند. SQ8 دارای تعدادی تغییر طراحی نسبت به آئودی Q8 است که ارتباط نزدیکی با مدل کاربردی‌تر Q۷ دارد و روی پلتفرم MLB Evo گروه خودروسازی فولکس‌واگن سوار می‌شود.

Audi SQ8 SUV / آئودی شاسی بلند

جلوپنجره S شکل با قاب مات نقره‌ای و چراغ‌های جلو LED، همراه‌با ورودی‌های هوای جدید و آینه‌های آلومینیومی جدید از جمله سایر تغییرات آئودی SQ8 به شمار می‌روند. در عقب نیز دیفیوزر به رنگ سیاه مات تزئین شده است، درحالی‌که خروجی‌های اگزوز چهارگانه کنار آن به چشم می‌خورند. پکیج تزئین سیاه رنگ برای ظاهر طراحی و رنگ‌آمیزی خودرو به مشتریان پیشنهاد می‌شود، که آن را بسیار جذاب می‌کند.

Audi SQ8 SUV / آئودی شاسی بلند

در داخل کابین آئودی SQ8 نیز شبیه سایر خودروهای مدل S، تزئین به رنگ مشکی و با ترکیبی از چرم و آلکانترا وجود دارد که نشان S را در صندلی‌ها برجسته می‌کند. پدال‌ها از جنس فولاد ضدزنگ هستند که همراه‌با تزیین آلومینیومی روی درها، به‌عنوان امکانات استاندارد ارائه می‌شوند.

آئودی SQ8 نیز مشابه Q8 با دو صفحه‌نمایش لمسی و مجموعه‌ای از ابزارهای داشبورد دیجیتال به نام داشبورد مجازی آئودی عرضه می‌شود که دارای نگاره‌ها و صفحه‌نمایش خاص S است. آئودی SQ8 طی ماه‌های آینده به فروش می‌رسد. هنوز جزئیات مربوط‌به قیمت‌گذاری این خودرو تعیین نشده است.

درحالی‌که آئودی SQ8 تنها در انگلستان و اروپا به‌دلیل نیاز به سازگاری با اهداف اتحادیه اروپا در زمینه کنترل دی‌اکسیدکربن با پیشرانه‌های توربودیزل ارائه می‌شود، نسخه‌های مجهز به پیشرانه بنزینی در سایر بازارها عرضه خواهند شد.

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات