نتیجه نظرسنجی: کاربران زومیت iPad OS و Mac Pro را جذاب‌ترین‌های WWDC امسال می‌دانند

یک‌شنبه ۲۶ خرداد ۱۳۹۸ - ۱۸:۲۵
مطالعه 2 دقیقه
هفته‌ی گذشته، محبوب‌ترین محصولات و سیستم‌عامل‌های معرفی‌شده در رویداد WWDC 2019 به رأی گذاشته شد که در ادامه به بررسی نتایج آن خواهیم پرداخت.
تبلیغات

نزدیک به دو هفته از معرفی محصولات سخت‌افزاری و سیستم‌های عامل‌ جدید اپل در رویداد WWDC می‌گذرد؛ یک‌شنبه‌ی هفته‌ی گذشته با فروکش کردن نسبی هیجان رویداد مذکور، ما در زومیت نظرسنجی «جذاب‌ترین اتفاق یا محصول معرفی‌شده در WWDC 2019 چه بود؟» را برگزار کردیم که با شرکت ۱۵۱۲ نفر تابه‌امروز ادامه داشت.

اپل برای رویداد توسعه‌دهندگان امسال خود دو محصول سخت‌افزاری مک پرو و پرو دیسپلی XDR را درکنار سیستم‌عامل کاملا جدید iPad OS، macOS Catalina، iOS 13 و نسخه‌ی جدید watch OS و tvOS تدارک دیده بود. رویداد امسال با همان شور و هیجان کنفرانس‌های پیشین اپل برگزار شد.

طبق انتظار، iPad OS به‌دلیل نو بودن و تبدیل کردن آیپدها به گجت‌هایی کاربردی‌تر، چه از طرف کاربران و چه از طرف بسیاری از کارشناسان حوزه فناوری، هیجان‌انگیزترین محصول نرم‌افزاری معرفی‌شده در WWDC بود؛ ۲۷/۹۸ درصد کاربران شرکت‌کننده در نظرسنجی، معرفی این سیستم‌عامل جدید را جذاب‌ترین اتفاق رویداد می‌دانند. ژست‌های حرکتی جالب، امکان اتصال حافظه خارجی و بهینه‌سازی‌های دیگر برای کمتر کردن فاصله‌ی بین آیپد و کامپیوترها از دلایل محبوبیت این سیستم‌عامل جدید است.

مک پرو پس از ۶ سال بار دیگر به‌روز شد؛ طراحی، تنوع قطعات و برچسب قیمتی همگی در نسخه‌ی جدید متحول شده‌اند. مک پرو برای کاربران عادی ساخته نشده است، به‌طوری‌که قیمت مدل پایه‌ی آن ۶ هزار دلار و احتمالا قدرتمندترین مدل آن بالای ۴۰ هزار دلار قیمت خواهد داشت. به‌روزرسانی مک پرو نیز با کسب ۲۶/۶۵ درصد آرا در جایگاه دوم محبوب‌ترین‌های WWDC قرار گرفت. 

wwdc 2019

iOS 13 شاید با کسب ۱۷/۷۲ درصد آرا در جایگاه سوم قرار گرفته باشد اما این سیستم‌عامل به عقیده‌ی بسیاری، با هیجان ایجادشده پیش از رویداد معرفی تطابق نداشت و کاربران انتظار تغییرات بیشتری را می‌کشیدند. نکته‌ی جالب، قرارگیری پایه‌ی ۱۰۰۰ دلاری Pro Display XDR در جایگاه چهارم است؛ شاید کسب ۱۶/۲ درصد آرا نشان از شوکه شدن کاربران از قیمت بالای این محصول است؛ به‌طوری‌که صحبت‌ها پیرامون مانیتور حرفه‌ای پرو پیسپلی ایکس‌دی‌آر را تقریبا به حاشیه برد. در ادامه می‌توانید نتایج کامل نظرسنجی مذکور را مشاهده کنید:

نظرسنجی wwdc 2019

در بخش دیدگاه‌ها نیز طبق انتظار، پایه‌ی خبرساز ۱۰۰۰ دلاری موضوع اصلی بحث کاربران بود. برخی کاربران مک پرو را به‌دلیل اینکه یک محصول برای کاربران معمولی نیست، محصولی شاخص نمی‌دانند؛ در طرف دیگر برخی آن‌ را نمود توانمندی اپل و یک محصول عالی خطاب می‌کنند. نظر شما در مورد نتایج به‌دست‌آمده چیست؟

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات