پلتفرم اتوبوس الکتریکی و خودران اسکانیا رونمایی شد

شنبه ۲۵ خرداد ۱۳۹۸ - ۱۰:۳۰
مطالعه 2 دقیقه
اسکانیا محصول جالبی را برای آینده‌ی حمل‌ونقل شهری رونمایی کرد. اتوبوس مفهومی و خودران NXT می‌تواند زباله را جمع‌آوری و انسان و کالا را حمل کند.
تبلیغات

امروزه، رقابت شدیدی بین شرکت‌ها برای توسعه‌ی گسترده‌ی خودرو در آینده‌ی الکتریکی و خودران وجود دارد و این رقابت فقط به خودروسازان محدود نمی‌شود. سازندگان کامیون و اتوبوس نیز بخشی از این رقابت هستند و اسکانیا، شرکت متعلق به گروه خودروسازی فولکس‌واگن، دیدگاه جالبی برای آینده حمل‌ونقل شهری است. خودرو مفهومی اسکانیا NXT نامیده می‌شود و وسیله‌ی نقلیه‌ی الکتریکی و خودران شهری به‌شمار می‌رود که با اجزای انعطاف‌پذیر در درون خود طراحی شده است.

اسکانیا معتقد است خودروهای آینده از این نوع، به انعطاف‌پذیری بسیاری برای انجام فعالیت‌های خود نیاز دارند. به‌عنوان مثال، آن‌ها می‌توانند مسافران را صبح به سر کار ببرند و شب برگردانند و در طول روز کالا را تحویل دهند و شب نیز زباله‌ها را جمع‌آوری کنند.

Scania NXT Autonomous car Concept / خودرو خودران مفهومی اسکانیا

خودرو خودران NXT دقیقاً همان چیزی خواهد بود که برایش طراحی شده و بخش سرگرم‌کننده‌ی آن سیستم ماژولاری است که اجازه می‌دهد برای وظایف مختلف شهری تغییرشکل دهد. ماژول‌های محرک جلو و عقب را می‌توان به‌طورخاص روی بدنه‌ی اتوبوس و کامیون تحویل و توزیع کالا یا جمع‌آوری زباله نصب کرد.

Scania NXT Autonomous car Concept / خودرو خودران مفهومی اسکانیا

ماژول اتوبوس هشت متر طول دارد و وزنش به‌دلیل ساختار واحد کامپوزیتی، به کمتر از هشت تن می‌رسد. باتری‌ها کف بدنه قرار می‌گیرند و علاوه‌بر بهره‌گیری از فضاهای پرت و دورازدسترس، به توزیع وزن بهتر اتوبوس یا کامیون نیز کمک می‌کنند. اسکانیا برآورد می‌کند اتوبوس خودران NXT می‌تواند با استفاده از باتری‌های کنونی، ۲۴۵ کیلومتر شعاع حرکتی را با هربار شارژ بپیماید.

هنریک هنریکسون، مدیرعامل اسکانیا، در‌این‌زمینه گفت:

خودرو مفهومی NXT چشم‌انداز آینده برای حمل‌ونقل شهری است. بسیاری از این فناوری‌ها هنوز به‌طورکامل بالغ نشده‌اند؛ اما درحقیقت برای ما مهم است وسیله‌ی نقلیه‌ی مفهومی بسازیم که آنچه فعلا دردسترس است، به‌صورت بصری و فنی نشان دهیم. NXT برای سال‌های ۲۰۳۰ و بعد از آن طراحی شده و چند قابلیت پیشرفته را باهم ترکیب می‌کند که هم‌اکنون دردسترس هستند.
Scania NXT Autonomous car Concept / خودرو خودران مفهومی اسکانیا

محصول مفهومی اسکانیا ایده‌ی بسیار جالب برای بهینه‌سازی حمل‌ونقل در شهرهای آینده به‌شمار می‌رود و این شرکت رویکردی جامع پیشنهاد می‌دهد که می‌تواند باعث کاهش ترافیک و انعطاف‌پذیری و کارآمدی حمل‌ونقل مردم و کالاها شود.

هنریکسون افزود:

ما در اسکانیا نمی‌توانیم کل سیستم حمل‌ونقل را برای شهرها بازسازی کنیم. تغییر الهام‌بخش، کاری است که می‌توانیم انجام دهیم. این همان ایده‌ی اصلی NXT برای فکرکردن درباره حمل‌ونقل و وسایل نقلیه به‌شیوه‌ای متفاوت و پایدار است.
تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات