معرفی لپتاپ جدید هواوی به تعویق افتاد

جمعه ۲۴ خرداد ۱۳۹۸ - ۱۰:۳۰
مطالعه 2 دقیقه
با آنکه انتظار می‌رفت هواوی در نمایشگاه CES Asia 2019، لپ‌تاپ جدید تحت ویندوزی خود را معرفی کند، اما این اتفاق نیفتاد و غول فناوری چینی معرفی این دستگاه را به تعویق انداخت.
تبلیغات

انتظار می‌رفت غول فناوری چینی، لپ‌تاپ تحت ویندوز جدید خود را در نمایشگاه تجارت آسیا به‌نمایش بگذارد. اما آخرین گزارش‌ها حکایت از به‌تعویق افتادن زمان رونمایی لپ‌تاپ جدید هواوی می‌‌دهد.

هواوی، دومین تولید کننده‌ی بزرگ گوشی‌های هوشمند در جهان، در فهرست سیاه تجاری دولت آمریکا قرار گرفت. جنگ‌های تجاری ایالات متحده و چین، شرایط جدیدی را برای غول فناوری چینی به‌وجود آورده است.

جنگ تجاری چین و آمریکا و هواوی

ایالات متحده، هواوی را به هم‌دستی با دولت چین و جاسوسی برای این کشور متهم می‌کند و معتقد است تجهیزات این شرکت با هدف جاسوسی برای دولت چین به بازار عرضه می‌شوند. در ماه می، دونالد ترامپ نام شرکت هواوی را در فهرست سیاه فعالیت‌های تجاری آمریکا قرار داد. به‌تبع این موضوع، شرکت‌های دیگر نیز به جمع تحریم کنندگان هواوی پیوستند.  شرکت‌های گوگل، کوالکام،اینتل، وسترن دیجیتال، اینفینئون، مایکرون و برودکام به‌‌صورت  رسمی اعلام کردند که رابطه‌ی تجاری خود را با هواوی خاتمه خواهند داد.

انتظار می‌رفت در نمایشگاه CES Asia 2019 که از ۱۱ تا ۱۳ ژوئیه برابر با ۲۱ تا ۲۳ خردادماه در شانگهای برگزار شد، هواوی لپ‌تاپ جدید تحت ویندوز خود را به‌نمایش بگذارد. اما این اتفاق نیفتاد و حتی غول فناروی چینی زمان دیگری را برای معرفی لپ‌تاپ جدید خود اعلام نکرد. 

اطلاعات زیادی در مورد مشخصات لپ‌تاپ جدید هواوی در دسترس نیست. اما به‌نظر می‌رسد محصول جدیدی از سری میت بوک باشد. سال گذشته، هواوی در جریان کنفرانس جهانی موبایل ماه فوریه، میت بوک 14 و مدل جدید میت بوک 13 را معرفی کرد. همچنین میت بوک ایکس پرو هواوی با پردازنده ویسکی لیک به‌روز شد

اوایل هفته‌ی جاری، گزارشی از Digitimes مبنی بر توقف تولید و توسعه‌ی لپ‌تاپ هواوی منتشر شد. مایکروسافت در این خصوص اظهارنظری نکرد ولی لپ‌تاپ‌های هواوی فهرست محصولات فروشگاه آنلاین این شرکت خارج شد. هواوی سخت درتلاش است تا بتواند با توسعه‌ی فناوری اختصاصی، بر تحریم‌های آمریکا فایق آید. با وجودی که صنعت لپ‌تاپ بخش کوچکی از فعالیت‌های غول فناوری چینی محسوب می‌شود، ولی عقب‌نشینی هواوی خبر از آسیب‌های وارده بر این شرکت از تحریم‌های تجاری آمریکا می‌دهد. 

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات